Pregateste ti masina pentru concediu

Sezonul concediilor a inceput din plin si fiecare este nerabdator sa ajunga mai repede la destinatia de vacanta. Cea mai avantajoasa metoda de transport, fie ca va deplasati in interiorul tarii sau in afara ei, este masina personala. Avantajele sunt clare: puteti sa va faceti singur traseul, nu depindeti de un orar comun si aveti posibilitatea de a lua o cantitate marita de bagaje si sa aveti un confort sporit in acelasi timp. Inainte de a pleca la drum insa, este important sa faceti o revizie capitala a masinii, astfel incat sa fiti siguri ca veti fi feriti de evenimente neplacute in timpul calatoriei. O componenta importanta a masinii, care nu primeste atentia cuvenita, este setul de anvelope. Ele sunt contactul pe care masina il are cu asfaltul, iar starea lor este importanta pentru un condus in siguranta.

Ce sa analizati la anvelope inainte de a pleca in vacanta.

starea anvelopelor

Este important de observat starea anvelopelor inainte de a pleca la drum, in special daca aveti de gand sa conduceti pe distante lungi. Trebuie urmarit in special fisurile, galmele sau uzura intensa atat pe flancul anvelopei cat si pe suprafata de rulare. Daca se observa fisuri pronuntate sau uzura intensa pe banda de rulare, este recomandat puternic schimbarea lor. Limita minima a benzii de rulare este de 1.6 mm, dupa acest prag este obligatoriu schimbarea lor

presiunea anvelopelor

Fiecare autoturism are un abtibild cu recomandari de presiune, cu care sa ruleze anvelopele in functie de numarul de bagaje si numarul de pasageri cu care este incarcata masina. Este recomandat sa se respecte cu strictete recomandarea de presiune, pentru ca anvelopele sa ruleze conform si sa se uzeze uniform. Daca presiunea este prea mica, anvelopa va avea un contact mai mare cu asfaltul, consumul de carburant va creste si iar cauciucul se va uza mai puternic pe margine. Daca presiunea este prea ridicata, anvelope sa va uza puternic pe mijloc iar flancul anvelopei va ramane nefolosit. Acest aspect este valabil atat in cazul unor anvelope iarna sau anvelope vara.

roata de rezerva

Este important de studiat roata de rezerva si starea ei. In cazul nefericit in care faceti o pana, este important sa aveti roata de rezerva in stare de functionare si kit-ul de schimbare, cric, cheie pentru desfacut prezoanele si eventual compresor pentru a putea conduce in continuare. In cazul in care aveti anvelope run flat, este important sa verificati functionarea senzorilor de presiune, in cazul nefericit al unei pene, sa puteti sesiza pierderea de presiune, astfel incat sa opriti la prima vulcanizare pentru a schimba anvelopa.

profilul anvelopei

Este important sa aveti acelasi profil de anvelopa pe stanga si pe dreapta. Daca un agent de circulatie constata ca aveti profile diferite, riscati o amenda si suspendarea talonului panca cand veti monta acelasi profil. Acelasi risc de amenda si suspendarea a talonului riscati si cand aveti anvelopele uzate sub limita de 1,6 mm. Daca nu aveti un instrument de masura, exista indici de uzura, sub forma unor mici blocuri de cauciuc prezenti la baza profilului. Este important sa aveti profil specific sezonului, anvelope de vara in timpul sezonului cald si anvelope iarna in timpul sezonului rece.

Prin urmare, starea anvelopelor si integritatea lor este importanta pentru un condus in siguranta si lipsit de evenimente. Analizati starea cauciucurilor inainte de a pleca la drum si schimbati-le cu un set de anvelope ieftine daca situatia o cere.