Vanzarile de laptopuri au crescut cu 20 in primele 9 luni din 2013 la Oktal ro iar valoarea medie este in jurul

Magazinul online Oktal.ro a anuntat o crestere de 20% a vanzarilor de laptopuri in perioada ianuarie – septembrie 2013, comparativ cu perioada similara a anului precedent. Valoarea medie a unui laptop vandut de Oktal.ro se mentine in jurul a 2000 de lei, chiar daca laptopurile de baza incep, in oferta magazinului, de la 1200 lei.

“Tendinta de crestere a vanzarilor de laptopuri performante a continuat in primele 9 luni din acest an, modelele de ultima generatie atragand interesul imediat de la lansare”, explica Dan Dumitrescu, General Manager al companiei Elka-Oktal Group, care detine Oktal.ro. In acelasi timp, magazinul online a inregistrat avansuri considerabile ale volumelor de vanzari si pe alte categorii: 80% la tablete, 150% la smartphones si 50% la smart TV.

“Laptopurile raman produsele de prim-plan pe Oktal.ro. Am reusit sa sustinem vanzarile pe acest sector si prin politica de transport gratuit in orice localitate din Romania. Astfel, am ajuns sa atragem mai multi clienti din localitati mici si chiar din mediul rural, o crestere de peste 50% pe acest segment de clienti”, subliniaza Dan Dumitrescu. Avansul a fost impulsionat si de penetrarea tot mai puternica a internetului in mediul rural, ceea ce aduce tot mai multi potentiali clienti in comertul electronic si mai scade diferentele de comportament de shopping dintre “cele doua Romanii” – mediul urban si mediul rural.

Cele mai multe laptopuri cumparate de pe Oktal.ro ajung in Bucuresti (45%), dupa care urmeaza judetele Cluj, Constanta, Timis si Iasi. Patru din cinci cumparatori de laptopuri pe Oktal.ro sunt barbati, iar comenzile inregistrate de persoane fizice reprezinta 60% din total. Principalele branduri de laptopuri cumparate in primele 9 luni din 2013 sunt HP, Dell si Asus. Putin peste 10% din laptopuri sunt cumparate in rate si doar 3% sunt platite online cu cardul. Totusi, in cazul clientilor care platesc in showroom-ul Oktal.ro din Bucuresti, platile cu cardul ajung la 60%.

“Punem accent pe pret, dar si pe servicii, tocmai de aceea avem clienti care au ajuns la al patrulea laptop cumparat de la Oktal.ro, ceea ce inseamna o fidelizare puternica peste ani”, spune managerul Oktal.ro. Magazinul si-a diversificat puternic oferta de produse in ultima perioada, anul 2013 aducand aparitia electrocasnicelor mari: aparate frigorifice, masini de spalat, aparate de gatit. Categoria de incorporabile atrage cel mai mult trafic online din zona de electrocasnice, indicand preferintele cumparatorilor online.

Pentru ultimul trimestru din 2013, Oktal.ro asteapta o crestere de 30% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut. Black Friday va fi si in 2013 un motor de crestere, caci Oktal.ro estimeaza vanzari de peste un milion de euro generate de acest mega-eveniment de retail.

In cei 14 ani de activitate, Oktal.ro a cautat sa fie un formator al pietei, devenind membru fondator al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO) si participand activ la educarea consumatorilor. Oktal.ro garanteaza satisfactia prin promisiunea de returnare a banilor in cazul in care clientul, in maxim 30 de zile de la achizitie, doreste sa returneze un laptop sau netbook, nemultumit de performantele acestuia – proces rapid si usor, fara penalitati si fara necesitatea invocarii unui motiv. De asemenea, Oktal.ro ofera “E-Service”, un program complet gratuit care ii ajuta pe clienti sa economiseasca timp si bani.