fbpx

Tripsta dezvaluie: Romanii au rezervat calatorii in principal catre Londra Atena si Istanbul platind 150€ 900€ pe biletele de avion

Anul acesta, romanii au cautat optiuni de calatorie catre Barcelona, Londra si Madrid si au rezervat vacante la Londra, Atena si Istanbul
Potrivit datelor Tripsta, atunci cand vine vorba de destinatiile internationale cele mai cautate de catre romanii aflati in cautarea unei destinatii de vacanta, Barcelona, Londra si Madrid au primit cea mai mare atentie, insa interesul calatorilor a fost atras si de Istanbul, Viena, Atena, Amsterdam, Bauvais, Roma si Larnaca. Pe plan national, destinatiile cele mai cautate de catre calatori au fost Bucuresti, Timisoara si Cluj, urmate de Iasi, Constanta, Bacau, Baia Mare, Sibiu, Suceava si Oradea.
Romanii au efectuat cautari spre diverse destinatii insa, atunci cand a venit momentul deciziei pentru vacanta de vara a anului curent, zborurile achizitionate au fost catre Londra, Atena si Istanbul, dar si spre Praga, Amsterdam, Berlin, Paris, Copenhaga, Bruxelles si Barcelona. Anul trecut, destinatiile de top pentru vacanta de vara au fost dominate de Atena, Londra si Viena, urmate de Istanbul, Paris, Copenhaga, Amsterdam, Roma, Barcelona si Lisabona.
Intre 150€ si 900€ – pretul platit de romani pe biletele de avion pentru vacanta de vara 2015
Calatorii romani au platit intre 150€ – 900€ pentru zborurile care au facut parte din aventurile de vacanta ale vacantei lor de vara in 2015. Cel mai ieftin zbor anul acesta a fost catre Istanbul (153€), in timp ce optiunea cea mai ieftina a anului trecut a fost Atena (237€). Barcelona (899€) a fost anul acesta zborul cel mai scump achizitionat de catre romani, inlocuind Amsterdamul, care a fost cea mai scumpa destinatie de vacanta a anului trecut (975€). Costul mediu pentru un zbor catre top 10 destinatii a fost de 439 € in 2015, cu 30% mai mic decat costul mediu de 563€ de vara trecuta.
Costurile pentru zboruri dus-intors catre cele mai rezervate destinatii de catre calatorii romani catre cele mai rezervate destinatii de vacanta au variat de la un an la altul, unele fiind mai ieftine si altele mai costisitoare decat anul trecut. Intre principalele 10 destinatii pentru zboruri rezervate de catre romani pentru vacanta de vara din 2015, zborurile dus-intors mai scumpe decat anul trecut sunt spre Londra (640€ in 2015 vs 355€ in 2014), Atena (314€ vs 271€ in 2014), Copenhaga (770€ versus 500€ in 2014) sau Barcelona (911€ vs 585€ anul trecut). Exista insa si destinatii pentru care zborurile dus-intors sunt mai mici decat anul trecut: Istanbul (180€, in scadere de la 220€), Amsterdam (540€, in scadere de la 1.455€) si Paris (330€ in 2015 de la 610€ in 2014).
Calatorii romani isi cumpara bilete scumpe, cu mai mult de o luna inaintea vacantei propriu-zise
Desi romanii achizitioneaza pentru calatoriile uzuale bilete de avion ieftine, situatia difera cand vine vorba de vacanta de vara, moment in care multi dintre calatori prefer sa achizitioneze bilete de avion cu preturi medii sau mari. Pentru cei care se afla inca in cautarea unui loc pentru a petrece vacanta de vara, dar fara a face un efort financiar substantial, companiile aeriene ofera bilete ieftine spre Londra, Milano si Budapesta, dar si spre Dublin, Madrid, Izmir, Varsovia, Bruxelles si Bologna.
In 2015, din numarul total al romanilor care au achizitionat bilete de avion pentru vacanta de vara, 42% au optat pentru zboruri scumpe, cu 9% mai putini decat anul trecut, 31% au achizitionat zboruri la preturi medii (33% in 2014) si 27% au ales bilete de avion ieftine (+11%, de la 16% in 2014). Desi biletele de avion scumpe si medii sunt in continuare cele mai achizitionate pentru vacanta de vara a anului curent, cresterea achizitiilor de zboruri ieftine (de 11% de la un an la altul) este un semnal al modificarii comportamentului turistilor, care s-ar putea reorienta spre cumpararea de zboruri ieftine pentru a face economii atunci cand este vorba de bugetul alocat acestora.
Anul trecut, romanii si-au cumparat biletele de avion cu 33 de zile inainte de a pleca in vacanta de vara; in 2015, planificarea s-a facut cu cateva zile mai devreme (cu 37 de zile inainte de plecare).
Pentru a pleca in vacanta de vara, zilele preferate au fost in special joi, vineri si week-endurile, in special in luna iunie (primul week-end din iunie, a doua vineri a lunii, a treia saptamana si ultima zi de joi a lunii).
Femeilor le place sa calatoreasca mai mult decat barbatilor; segmentul 25-35 de ani – cel mai activ cand vine vorba de calatorii
Femeilor le place sa calatoreasca mai mult decat barbatilor, tendinta a anului trecut care se mentine si in 2015, femeile turist reprezentand in ambii ani mai mult de jumatate din totalul calatorilor.
In functie de vrsta, proportiile se mentin similare in 2014 si 2015 atunci cand vine vorba de persoanele care calatoresc cel mai mult. Anul acesta, adultii cu varste de 25-35 de ani reprezinta aproape o treime din totalul numarului de calatori (31%), urmati de persoanele cu varste de 35-45 de ani (21%), de segmentul 45-55 de ani (13%), de tinerii adulti cu varste de 18-25 de ani (13%) si de copii si adolescenti (11%). Persoanele cu varste intre 55 si 95 de ani reprezinta 11% din totalul calatorilor
Calatoriile de vara in Grecia – vacante ca de obicei
In pofida situatiei politice recente, Grecia continua sa fie atractiva pentru turistii romani, care au aratat acelasi interes fata de aceasta destinatie de vacanta in 2015 ca si anul trecut. Pe de alta parte, atunci cand vine vorba de alti europeni, reprezentantii Tripsta spun ca s-a inregistrat o crestere a interesului pentru bilete de avion catre Grecia, in special din partea calatorilor britanici.
Oficialii Tripsta au declarat ca, desi rezervarile realizate de catre romani pentru calatorii in Grecia au scazut cu 29% in aceasta perioada comparativ cu 2014, compania nu a primit cereri de anulare a zborurilor spre Grecia.
Reprezentantii Tripsta ii sfatuiesc pe calatori sa verifice regulile liniilor aeriene si termenii si conditiile providerului calatoriei in cazul in care doresc sa anuleze sau sa modifice un produs sau serviciu de calatorie rezervat. Oficialii avertizeaza ca este posibil sa nu se poata anula sau modifica produse sau servicii deja comandate sau ca, pentru a face asta, exista anumite conditii care trebuiesc indeplinite. In acelasi timp, compania ii sfatuieste pe calatori sa citeasca informatiile despre anularea sau modificarea rezervarii atunci cand fac rezervarea, deoarece se consider ca sunt de acord cu termenii atunci cand rezervarea este finalizata.
In cazul Tripsta, o cerere pentru modificarea si / sau anularea unui produs poate fi transmisa companiei pe e-mail, la [email protected] Calatorii care transmit o astfel de cerere vor primi un e-mail prin care li se cere sa confirme cu Tripsta pentru ca solicitarea lor sa fie procesata. Atunci cand se opereaza orice modificare a unei rezervari (anulare sau modificare), pe langa termenii si conditiile providerului, se aplica si o taxa standard de catre Tripsta, asa cum este specificat in informatiile rezervarii; taxa respectiva acopera administrarea costurilor companiei si nu include taxele impuse direct de catre furnizorul calatoriei rezervate
Despre Tripsta
In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial Travelplanet24. In prezent, agentia de turism online Tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre – Tripsta, airtickets si Travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.
Cu birouri in Atena, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de 280 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking o experienta extraordinara.