Studiile de caz combat scepticismul consumatorilor?

persuasion

Pentru afacerile online, in general pentru orice tip de business, scepticismul clientilor incepe sa-si arate din ce in ce mai mult coltii. Cum in mediul virtual exista felurite oferte de produse si servicii mai putin legitime, dar ”impodobite” cu elementele necasare (pret si rezultate rapide garantate), pentru a-i atrage in capcana pe cei grabiti sa faca un chilipir. Ce-i drept, de cele mai multe ori raman doar cu intentia si cu banii luati. Acest factor este unul care intareste scepticismul consumatorilor atunci cand vine vorba de achizitionarea de produse sau servicii online. Cum este foarte putin probabil ca aceste oferte ”tentante” sa dispara in viitorul apropiat, aflati in pozitia de afacere online legitima, cum putem castiga increderea consumatorului? Sa scriem mare pe site stereotipuri ca ”garantam seriozitate”, ”noi nu va furam”, ”cumparatuile dumneavoastra sunt in siguranta cu noi” ar putea fi o abordare prea puternica si ar putea avea un efect invers fata de cel scontat. Un instrument eficient in construirea credibilitatii este, pe langa marturiile clientilor, studiul de caz. Acest instrument pare sa fie mai puternic decat marturiile, care pot parea, multe dintre ele inventate si postate chiar de catre administratorii site-ului. Pana una alta ce i-ar opri sa faca una ca asta? Poate moralitatea, dar e greu de crezut. Intrebarea este daca marturiile clientilor nu sunt legitime, atunci de ce un studiu de caz ar fi. Simplu, pentru ca studiile de caz ofera ceva tangibil, informatii exacte si verificabile. Dar inainte de toate, daca pentru a posta o marturie este nevoie de doar cateva secunde, realizarea unui studiu de caz presupune o munca intensa care presupune o activitate de cercetare semnificativa. Cand un client potential citeste unul din studiile de caz postate pe site-ul dumneavoastra este foarte posibil sa se identifice cu problema descrisa. Identificandu-se cu ceea ce citeste ofera consumatorului increderea de care are nevoie pentru a lua o decizie de cumparare favorabila site-ului comercial pe care a gasit studiul. Cum sa scriu un studiu de caz? In primul rand trebuie adunate toate datele. Concentrati-va pe cifre specifice, statistici care pot fi verificate. Prezentarea cifrelor si statisticilor reale reprezinta elementul tangibil al studiului de caz. Incercati sa pastrati un limbaj tehnic, concentrati-va sa prezentati strict informatia relevanta si solutiile implementate pentru rezolvarea problemei. Cel mai important, nu va opriti dupa ce ati scris un singur studiu de caz. Intretineti permanent rubrica dedicata acestui scop de pe site-ul dumneavoastra. Nu aveti o astfel de rubrica?