De vorba cu un specialist SEO – interviu cu Stoian Ciprian, SEO Manager re7consulting

campanie-SEO-re7consulting-stoian-ciprian[1]

Stoian Ciprian activeaza in mediul online de peste 7 ani. In 2011 a lansat blogul ComunicarePR, de la care a facut tranzitia catre StoianCiprian.Blog – o platforma de content despre SEO si Inbound Marketing. Asadar, te invitam sa “profiti” de experienta lui ca expert SEO si sa citesti raspunsurile lui la 7 intrebari despre SEO.

1. Cum este determinata relevanta si popularitatea unui site?

Stoian Ciprian, specialist SEO: In prezent, cel mai important motor de cautare este Google, atat la nivel international, cat si in Romania. De aceea, pe parcursul acestui interviu voi face referire in mod special la acest gigant cu cota de piata de peste 95%.

Cele doua metrici – relevanta si popularitatea sunt fundamentale pentru activitatea de SEO. Ambele pot fi imbunatatite atat prin optimizarea On-Page a site-ului, cat si prin activitatile de optimizare Off-Page.

Continutul site-ului si prezenta cuvintelor cheie in paginile site-ului sunt cele doua elemente care contribuie la cresterea relevantei in motoarele de cautare.

De asemenea, optimizarea Off-Page a site-ului este un alt element foarte important in determinarea relevantei unui site. Mai exact, ancorele asociate link-urilor care fac trimitere catre site, ii transmit lui Google cat de relevant este site-ul pe anumite cuvinte cheie. O ancora este considerata acea expresie pe care un site pune link catre un alt site.

In acelasi timp, popularitatea unui site este construita in timp si prin imbunatatirea unor aspecte precum: experienta vizitatorilor, timpul petrecut pe site, numarul de pagini vizualizate, dar si multi alti factori atat on-page, cat si off-page.

Optimizarea Off-Page este unul dintre cele mai importante aspecte in cadrul unei campanii SEO cu rezultate vizibile. In aceasta etapa, popularitatea site-ului consta in numarul si calitatea link-urilor care trimit spre un site.

Un aspect important de analizat in aceasta etapa sunt indicatorii de user experience pentru paginile pe care apare un link catre site-ul nostru, dar si numarul de pagini externe in care este mentionat brandul nostru.

In concluzie, activitatea tehnica de SEO are impact asupra relevantei. In timp ce, popularitatea site-ului se contruieste prin campanii de marketing online, brand awareness si experienta vizitatorilor pe site. Pentru 2019, activitatea de optimizare pentru motoarele de cautare este afectata de activitatea de marketing online si offline.

2) Care este diferenta dintre o campanie SEO si una de Google AdWords?

Ambele sunt canale de SEM (search engine marketing), insa, activitatea de SEO este una permanenta daca se doreste obtinerea de rezultate pe termen lung. Spre deosebire de Google AdWords care poate fi utilizat pentru o perioada limitata de timp.

Activitatea campaniilor de Google Ads poate fi intrerupta si apoi reluata, in timp ce o campanie SEO este un proces care are nevoie de timp pentru a genera rezultate durabile.

De asemenea, la nivel de ROI (Return of Investment), cat si la nivel de CAC (Customer Aquisition Cost), rezultatele obtinute prin SEO sunt mai bune in SEO fata de AdWords.

3) Ce este continutul indexabil de pe un website?

Google este un mare iubitor si consumator de continut, de aceea este recomandat ca paginile principale dintr-un site (home page, categorii principale si subcategorii) sa fie optimizate si prin realizarea de continut relevant.

Continutul indexabil este continutul pe care Google are permisiunea de a il indexa, adica de a il copia pe serverele proprii.

4) Cum identificam cuvintele-cheie relevante pentru un business?

Activitatea de identificare a cuvintelor cheie sta la baza oricarui proiect de SEO. Eu folosesc SEO Monitor, deoarece am acces la numarul exact de cautari pentru fiecare cuvant cheie si datorita faptului ca tool-ul Keywords Planner de la Google AdWords nu este exact, oferind o plaja de valori destul de mare.

5) Cum influenteaza excesul de cuvinte cheie pozitiile unui site in Google?

Cel mai important aspect al unui text optimizat pentru motoarele de cautare consta in modul in care acesta raspunde la intentia utilizatorilor Google pentru cuvintele targetate. Apoi acesta trebuie sa fie usor de parcurs si sa ofere vizitatorilor toate informatiile de care au nevoie.

Excesul de cuvinte cheie nu mai influenteaza rankingul in Google si incarcarea in exces a unui text cu o lista masiva de cuvinte cheie, va face ca textul respectiv sa nu sune natural si sa nu mai aiba un impact pozitiv asupra oamenilor.

6) Ce este continutul duplicat si de ce trebuie il evitam?

Google nu are o penalizare automata sau manuala pentru continut duplicat, insa acest continut duplicat afecteaza rata de crawl. Ceea ce afecteaza pe termen lung rezultatele campaniilor SEO.

Continutul duplicat este acel tip de continut care poate fi gasit in aceeasi forma pe doua sau mai multe pagini. Acest tip de continut trebuie evitat pentru a nu afecta rezultatele SEO obtinute si pentru a fi siguri ca in ochii motoarelor de cautare, continutul de pe site este unic.

Insa, de-a lungul timpului, Google a devenit din ce in ce mai inteligent, lucru care-i permite sa detecteze continutul duplicat si de cele mai multe ori sa aleaga sa nu indexeze si implicit sa nu listeze paginile cu continut duplicat.

7) Recomandari SEO pentru 2019?

Pe 1 august 2018, Google a implementat un update la nucleul algoritmului utilizat. Un update care a fost considerat cel mai important din acest an datorita faptului ca acesta a afectat foarte multe site-uri din industria de sanatate (healt).

Un studiu SEO a scos la iveala faptul ca 41.5% dintre site-urile afectate de acest update erau din nisa de sanatate, in timp ce 16% erau din e-commerce si 10.8% din zona de business.

Inainte de acest update Google a actualizat ghidul – Quality Rater Guidelines. Principala modificarea fiind focusul pus pe E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness). Ca sa fiu clar, acest E-A-T era deja parte din ghidul respectiv, insa aceasta actualizarea a pus si mai mult accent pe acest aspect. Si conform acestei actualizari, se pare ca Google vrea sa indexeze si sa evidentieze continutul scris de experti. Daca angajezi freelanceri random de pe fiverr sau alte platforme similare sa-ti scrie continutul, s-ar putea sa ai probleme pe termen lung.

De asemenea, este foarte important ca un site sa afiseze urmatoarele informatii despre cine este responsabil de continutul de pe site-ul respectiv, dar si date de contact. (de ex.: individ, companie, fundatie, ong, etc.)

Bloggerii si jurnalistii iubesc statisticile unice, publica articole si informatii cu date unice. De asemenea, Google a declarat public in 2016 ca realizarea unei comunitati active in sectiunea de comentarii contribuie major la imbunatatirea rezultatelor organice.

Cu alte cuvinte, Google vrea sa vada ca site-ul tau ofera vizitatorilor exact ceea ce doresc sa afle si ca reusesti sa strangi o comunitate activa de oameni pe site-ul tau. Ceea ce inseamna ca exista posibilitatea ca Google sa ofere si mai multa atentie acest elemente mentionate anterior.
______

Ai nevoie de servicii SEO profesionale pentru afacerea ta? Agentia re7consulting din Bucuresti iti sta la dispozitie cu servicii complete de optimizare pentru motoarele de cautare, dar si un un mix complet de marketing online.