Sorin Oprea

Dialoguri cu si despre PR – Sorin Oprea – Director General SanatateaTv.ro si Sanatatea Press Group

Avem placerea de a discuta astazi cu Domnul Sorin Oprea care ocupa functia de Director General in cadrul trustului de presa specializat pe domeniul sanatatii, Sanatatea Press Group.

Domnul Sorin Oprea a descris, de-a lugul discutiei o serie de aspecte intersante legate de profesia in comunicare, apsecte descoperite de-a lungul activitatii sale profesionale, fapt care ne ajuta in demersul nostru de a populariza importanta acestui domeniu in cadrul organizatiilor moderne.

Sanatatea Press Group este un trust de presa specializat in tratarea subiectelor specializate in domeniul sanatatii care si-a propus si a reusit o abordare profesionista a comunicarii in sectorul medical.

LivePR: Ce v-a determinat sa alegeti o cariera in Relatii Publice si Comunicare? Va reprezinta aceasta profesie?
Sorin Oprea: In America se spune ca un reporter dupa varsta de 30-35 de ani daca nu devine realizator sau producator isi face o agentie de pr. Eu mi-am deschis prima agentie de PR, Brandsetter pe numele ei, la 27 de ani dupa ce trecusem prin experienta functiilor de reporter, realizator si producator general stiri. Daca ma reprezinta? Cu siguranta ce fac acum imi place foarte mult si pot spune ca unul din pasii in comunicarea pe domeniul sanatatii in Romania, l-am facut noi, SanatateaTV și acum Sanatatea Press Group. Mai cred ca un om de PR bun trebuie sa fi lucrat si ca om de presa pentru a vedea si partea cealalta, pentru a intelege ce trebuie sa comunice si de ce nu trebuie sa spuna niciodata “nu comentez”.

LivePR: Cum influenteaza munca dumneavoastra modul in care functioneaza organizatia? Sunt relatiile publice si comunicarea un element important in cadrul organizatiei?
Sorin Oprea: Sanatatea Press Group detine cinci divizii distincte: online prin SanatateaTV, divizia PR &comunicare, marketing medical, sanatatea production si evenimente medicale. Ca pondere financiara probabil PR-ul este cel mai important element, dar sa nu uitam ca in SanatateaTV inca se mai investesc sume importante, pentru a-i consolida reputatia castigata pe piata de cea mai importanta sursa de informare online in domeniul sanatatii.

LivePR: De unde apare confuzia intre ,,relatii publice” si „relatii cu publicul”?
Sorin Oprea: Glumind, cred ca de la ghiseu. Vorbind serios , dupa anii 1990, România s-a aliniat si ea la standardele de comunicare din tarile europene dezvoltate. Cred ca avem comunicatori foarte buni, care fac relatii publice, dar avem si multe institutii de stat, la care inca termenii de relatii publice sunt asimilati cu relatiile cu publicul. Confuzia, deci, cred ca apare de la mentalitate

LivePR: Puteti deosebi elemente specifice ale PR-ului intr-un domeniu care, din nefericire, are o imagine negativa in ultima vreme?
Sorin Oprea: Deviza SanatateaTV este MEDICII FAC MINUNI, NOI LE COMUNICAM LUMII. Sanatatea romanesca este in mare suferinta acum. Boala sanatatii este cauzata de subfinantare, dar si de catre cei din sistem care nu isi merita denumirea de medici. Tocmai acum este nevoie din ce in ce mai mult de un PR profesionist facut pentru corpul medical, pentru cei care isi fac treaba, pentru elitele din sanatatea romaneasca. Romania are medici profesionisti, care reusesc sa faca operatii, unele in premiera europeana, iar rolul PR-ului pentru sistemul public de sanatate este de a recastiga si ulterior  a creste increderea in  sistemul medical romanesc.

LivePR: Relatiile publice bat criza, sau criza bate relatiile publice in domeniul sanatatii?
Sorin Oprea: Criza bate pe oricine. Si domeniul sau mai bine spus, in special domeniul relatiilor publice pe sanatate a avut cel mai mult de suferit din cauza diminuarii bugetelor companiilor pentru comunicare. Dar cred ca acum se pot vedea mai bine si cei care stiu sa faca PR si cu bugete mai mici. Am vazut campanii gandite bine cu bugete mici si rezultate foarte bune, dar si campanii pentru care trebuiau alocate sume mari ca sa isi atinga obiectivele. Criza te invata sa faci campanii si strategii si cu bugete de bun simt, care sa iti ascuta simturile de PR, ca vorba româneasca cu bugete mari toata lumea stie sa faca PR.

LivePR: Este Internetul un mediu favorabil pentru dezvoltarea unei strategii eficiente de comunicare?
Sorin Oprea: Cred ca cei care incep sa investeasca in comunicarea pe online sau cei care isi dezvolta aceasta componenta vor castiga. Internetul este deja un canal bun de comunicare cu un public activ.

LivePR: Cat de important este feedback-ul in demersurile de comunicare organizationala?
Sorin Oprea: Destul de important, dar aici conteaza atat angajatorul cat si angajatul. Degeaba angajatorul se zbate sa creasca o echipa buna, daca membrii echipei au un singur ideal: Lasa ca merge si asa! Cred ca cei care au ca job comunicarea organizationala trebuie sa fie inainte de toate specialisti in comunicare si psihologi si asa, tot le trebuie noroc!

LivePR: Femeile sau barbatii constituie forta in acest domeniu ?
Sorin Oprea: Forta: cunoasterea domeniului pentru care se comunica. Iar acum cu schimbarea de sexe nici nu mai contează.