Simona Rosu

13 noiembrie 2013
Autor:
dowmedia08

Simona Rosu, TotalPR: "Obisnuinta intr-o agentie de PR este ca fiecare zi sa fie neobisnuita"

Simona Rosu, Senior Account Manager
la agentia TotalPR a ajuns sa lucreze in relatii publice si comunicare dupa o experienta in presa scrisa. Din pozitiile de editor pe care le-a ocupat la Capital sau la 9am.ro a avut contact direct cu specialistii in relatii publice si comunicare, cu modul lor de lucru din pozitia de beneficiar direct al muncii pe care acestia o presteaza. Astfel s-a declansat pasiunea pentru aceasta profesie care a determinat trecerea „de cealalta parte a baricadei”.

LivePR: Sa dezmortim atmosfera cu o intrebare clasica: cum ati ajuns sa alegeti o cariera in PR? A fost o alegere pasionala sau una rationala?

Simona Rosu: Sunt o fire deschisa si extrem de comunicativa si dintotdeauna mi-am dorit sa urmez o cariera care sa presupuna, dincolo de toate, posibilitatea de a cunoaste permanent noi si noi oameni, de a interactiona cu acestia si de a construi, impreuna, lucruri frumoase. Asa ca am inceput cu facultatea de Jurnalism, iar primul job l-am gasit la cateva luni de la inceperea cursurilor.

Au urmat trei ani de presa ca redactor/reporter intr-o perioada nu foarte fericita pentru aceasta bransa: peste tot se inchideau publicatii, atmosfera era mereu tensionata. Chiar si asa, a fost una dintre cele mai frumoase perioade din cariera mea in care am cunoscut oameni interesanti, cu povesti frumoase de spus, fie ca a fost vorba de colegi, colaboratori, sau manageri.

Din pozitia de jurnalist, intotdeauna am admirat munca specialistilor in relatii publice, felul in care primeam informatii, reactiile imediate, implicarea. Desigur, pe alocuri, au existat cazuri in care mi-am dat seama ca eu as fi facut lucrurile diferit, ca as fi avut capacitatea sa inteleg mai bine dorintele jurnalistilor. Asa ca trecerea de cealalta parte a baricadei, in PR, a venit firesc. Nu as defini aceasta alegere nici ca fiind pasionala, dar nici complet rationala. Cred ca de fapt a fost vorba de un mix intre cele doua.

Dincolo de asta insa, inceputul de cariera in PR a fost cu atat mai usor cu cat am intalnit la TotalPR o echipa dinamica, ce mi-a oferit sprijin si de la care am invatat foarte multe lucruri.

LivePR: Va mai amintiti primul contact cu lumea comunicarii?

Simona Rosu: Primul contact cu lumea comunicarii a venit atunci cand am obtinut primul job in presa. Atunci am inteles care este drumul parcurs de informatie si cat de importanta este legatura creata de specialistul de relatii publice intre jurnalist si companie.

LivePR: PR-ul online face comunicarea accesibila pentru companiile mici si mijlocii. Credeti ca managerii acestor companii sunt pregatiti sa accepte o strategie de comunicare chiar daca rezultatele actiunilor nu se traduc direct in vanzari?

Simona Rosu: Experienta din cadrul TotalPR mi-au demonstrat ca da, companiile sunt pregatite sa investeasca in comunicare chiar daca rezultatele nu se traduc direct in vanzari. In ceea ce priveste PR-ul online, sunt de parere ca managerii isi dau tot mai mult seama ca investitiile in astfel de campanii au un impact major in cresterea brand awarness-ului, in apropierea brandului de clienti si asigura o interactiune facila si mai ales rapida cu acestia. In plus, exista foarte multe posibilitati de a starni interes prin campanii online de rasunet care se pot realiza cu bugete mici.

LivePR: Cum influenteaza social media abordarile unei strategii de PR? Este social media obligatorie ca suport de comunicare?

Simona Rosu: Astazi social media a devenit un tool important ce se regaseste tot mai des in strategia de comunicare. Este mult spus ca poate influenta strategia de PR, din contra, mediile sociale sunt incluse in aceasta strategie, o fac completa.
Nu cred ca este obligatorie prezenta in social media, insa cu siguranta este benefica. De ce? Pentru ca pe retelele de socializare membrii vor vorbi despre un brand, este o zona unde isi pot face auzita vocea, isi pot exprima satisfactia sau nemultumirea, fie ca brandul intervine sau nu. Astfel, companiile trebuie sa tina cont de toate acestea si sa asigure o reactie imediata pe toate canalele. Trebuie insa ca aceasta componenta de social media sa fie adaptata companiei, brandului, sa beneficieze de o abordare proprie, in functie de public.

LivePR: Puteti sa ne povestiti despre o provocare, o intamplare notabila din cariera care v-a influentat decisiv?

Simona Rosu: Cred ca secretul in a derula campanii de comunicare de succes este sa privesti fiecare actiune ca pe o provocare, sa te implici cu toate resursele de care dispui, sa iti doresti sa faci ceva care sa aiba rasunet. Notabile pot spune ca au fost toate campaniile, actiunile derulate in ultimii ani, iar bucuria a venit mereu din feed-backul clientilor si al echipei si din satisfactia lucrului bine facut.

LivePR: Cum arata o zi obisnuita intr-o agentie de PR?

Simona Rosu: Obisnuinta intr-o agentie de PR este ca fiecare zi sa fie neobisnuita. Nu exista zile in care sa faci aceleasi lucruri si aceasta este cu adevarat partea frumoasa a acestui job. Niciodata nu te plictisesti, nu risti sa te plafonezi.

LivePR: Odata cu experienta ati castigat si autoritatea de a da sfaturi. Ce i-ati sfatui pe tinerii entuziasti care vor sa se orienteze catre o cariera in PR?

Simona Rosu: O cariera in PR presupune rabdare, atentie la detalii, rezistenta la munca sub presiune si foarte multa dedicare. Daca doar unul dintre aceste atribute lipsesc, atunci PR-ul nu este alegerea potrivita. Cred ca cei care isi doresc o cariera in domeniu trebuie sa stie ca a lucra in relatii publice inseamna nu doar sa ai idei, ci sa ai idei pe care le poti implementa, ca in spatele fiecarei idei stau ore de munca si planificari, ca raportarea este un aspect extrem de important si ca intotdeauna exista ceva nou de facut.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram