Sfaturi pentru antrenamentele pe biciclete eliptice

biciclete eliptice

Avem nevoie de sport indiferent de forma fizică în care ne aflăm la momentul actual. Majoritatea persoaneor care decid să aibă o viață activă sunt cei care doresc să slăbească, dar mișcarea trebuie să facă parte și din viața celor care nu au probleme de greutatea. Întotdeauna este loc de mai bine, iar în domeniul fitness-ului chiar nu putem ajunge niciodată într-un punct în care să fim 100% mulțumiți de forma în care ne aflăm. Chiar dacă ați întâlnit biciclete eliptice în majoritatea sălilor în care ați fost, cu siguranță nu le-ați apreciat niciodată la adevărata lor valoare.

Progresează de la un antrenament la altul cu bicicletele eliptice

Dacă la început ni se va părea foarte solicitant să facem un antrenament de 10 minute pe biciclete eliptice, cu timpul acest program de antrenament va deveni mult prea ușor. Corpul nostru este un mecanism foarte inteligent care se adaptează cu ușurință. Prin sport, tocmai de acest lucru trebuie să ne ferim, de obișnuință. Este indicat să ne surprindem mereu musculatura și să progresăm de fiecare dată când ne antrenăm. Dacă sesiunile de cardio pentru începători sunt de doar 10-20 de minute, după mai multe antrenamente același timp poate fi ineficient.

biciclete eliptice 1

Este recomandat să creștem intensitatea și perioada de timp petrecută pe biciclete eliptice astfel încât să primim stimulul necesar pentru a crește în masă musculară sau pentru a slăbi. Trecerea nu trebuie să fie bruscă, ci puțin câte puțin. Încearcă să adaugi 5 minute de la o sesiune de cardio la alta, astfel corpul nostru nu se va acomoda niciodată cu mișcarea și nu va stagna.

Când pedalezi pe bicicleta eliptică trebuie să te concentrezi asupra mișcării

Chiar dacă ne ajutăm de anumite dispozitive pentru a face sesiunile de antrenament mult mai plăcute, trebuie să avem mereu în vedere mișcarea corectă și o conexiune minte-mușchi care să ne ajute să evoluăm. Nu trebuie să ne mulțumim doar cu ideea că fizicul nostru se află în mișcare și sigur va avea rezultate, ci trebuie să activăm cu ajutorul creierului întreaga musculatură. Așa cum spuneam, corpul uman este mult prea inteligent pentru a-l fenta.

Dacă nu ne vom concentra suficient asupra antrenamentului vom tinde să scădem din intensitate și să pierdem forma corectă a exercițiului. Nu urmări doar timpul petrecut pe unele biciclete eliptice, ci și modul în care se desfășoară întreg antrenamentul.

Pentru a arde calorii într-un mod cât mai inteligent ne putem folosi de unele ruperi de ritm în care pedalăm la intensitate maximă pentru un minut, ca apoi să revenim la un ritm mai puțin solicitant pentru alte două minute.

Chiar dacă la început vom fi foarte motivați și vom dori să scăpăm de toate kilogramele în plus într-o singură zi, știm cu toții că acest lucru nu este posibil. Nu te supra-antrena, oferă-i corpului tău doar atât cât are nevoie. Ne putem lăsa impresionați de unii sportivi care pot pedala zeci de minute continuu pe biciclete eliptice chiar și la o intensitate mai mare, acest lucru este rezultatul unei perioade lungi de muncă. Trebuie să evoluăm constant și să nu ne epuizăm antrenându-ne.