Seful si comunicarea interna

24 noiembrie 2011
Autor:
dowmedia08

burnsDa, ati ghicit, astazi vom vorbi despre comunicarea interna, in special despre cum personalitatea sefului influenteaza imaginea companiei, relatiile dintre angajati si modul lor de actiune. Daca luam cateva exemple, cum ar fi Mark Zuckerberg fondatorul Facebook, Bill Gates, fondatorul Microsoft, Richard Branson de la Virgin sau regretatul Steve Jobs, fondatorul Apple, studiem principalele trasaturi de caracter ale liderilor acestor companii, putem observa ca acestea se regasesc in modul de actiune al companiilor respective pe piata. Intr-o oarecare masura, fiecare organizatie reprezinta o extensie naturala a personalitatii liderului ei. Ca orice om, liderul are calitati si defecte care ii influenteaza actiunile personale si cele ale organizatiei, atat intern cat si extern. Aici intervin specialistii in comunicare, a caror sarcina este de a folosi calitatile sefului spre binele companiei, in special in vremuri grele, cand liderul trebuie sa inspire angajatilor siguranta si incredere. Blogul Action Global Communication ne prezinta cateva modele de lideri si sfaturi despre cum ar putea fi folosite calitatile acestora in comunicarea interna. Asdar sa incepem! Barack Obama Presedintele american este, fara urma de dubiu, liderul vedeta caruia ii place sa fie in lumina reflectoarelor. Cu talent incontestabil de orator, Obama reuseste sa contureze maselor o viziune de ansamblu asupra problemelor si reuseste cu usurinta sa adune adepti fideli pentru o idee. Daca Obama ar fi CEO-ul unei companii, cele mai bune metode de a mentine un flux comunicational continuu cu angajatii sai ar fi suporturile online prin care sa distribuie constant actualizari despre diversele probleme din cadrul companiei. Comunicarile scurte nu se potrivesc stilului presedintelui american, dar ar eficientiza comunicarea in interiorul organizatiei. Angela Merkel Cancelarul Germaniei este liderul care doreste sa fie prieten cu subalternii, incercand sa creeze o legatura emotionala cu acestia. Pune accent pe colaborare. Acest stil colaborativ este foarte apreciat de angajati, care vad in lider un partener, nu un stapan de la care primesc ordine. De asemenea, managerul care adopta acest stil si „coboara in atelierul de productie” si „pune osul” la treaba castiga automat increderea subalternilor. Acest tip de lider prefera sedintele cu angajatii companiei in care fiecare are posibilitatea sa se exprime. Margaret Thatcher „Doamna de Fier” – conduce prin exemplul personal si ia intotdeauna „taurul de coarne”.  Se asteapta ca oamenii sa o urmeze fara a cere prea multe explicatii. Un manager care adopta stilul de conducere al „Doamnei de Fier” va trebui sfatuit sa plece capul si la vorbele „plebei”. Pana la urma, intr-o companie, fiecare angajat este parte a unui mecanism, care pentru a functiona are nevoie de toate piesele. Chair daca exemplul personal este unul foarte bun si demn de urmat, liderul ar trebui sa reactioneze si la envoile echipei pentru a crea un mediu de lucru productiv. Putin sunt cei care vor urma orbeste un lider. Munca fiecarui membru al echipei trebuie apreciata. Elaborarea unui sistem de recompense nu ar fi o idee rea. Montgomery Burns Un nume foarte cunoascut, in special fanilor serialului animat „The Simpsons” ca seful neinduplecat al lui Homer. Burns isi conduce fabrica pe sistemul ordinelor care trebuie executate fara comentarii. Nu accepta alternative, altele decat cele propuse de el. Pentru o comunicare interna eficienta, un lider stil Montgomery Burns ar trebui sa explice intotdeauna „ordinele” pentru ca angajatii sa inteleaga de ce trebuie sa intreprinda actiunile cerute. Un lider autritar genereaza neincredere si poate provoca pana si ura angajatilor, de aceea ar trebui sa faca niste concesii si sa deschida niste canale de comunicare cu acestia.  Nu trebuie sa-si calce peorgoliu si sa coboare in „sala motoarelor”, dar ar fi recomandat sa simta pulsul angajatilor. Indiferent de stilul de conducere, trebuie tinut cont ca mecanismele unei companii sunt interdependente si functioneaza bine doar ca un ansamblu. Odata ce mecanismul functioneaza, managerul are rolul de a-l mai „unge” din cand in cand, iar comunicarea interna este o unealta foarte buna pentru acest lucru.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram