Roxana Ibrean

Roxana Ibrean PR Manager Auto.ro: “Publicul din Romania este receptiv cat timp i se ofera un serviciu de calitate”

Roxana Ibrean are o experienta de 6 ani in PR. De doi ani s-a specializat pe domeniul auto si cumunica eficient pentru Auto.ro o aplicatie de intermediere a tranzactiilor auto, dar si de informare despre starea acestei piete, dezvoltata de compania Netbridge Development, parte a grupului american de investitii New Century Holdings.

Actiunile de comunicare coordonate de Roxana Ibrean pentru constuirea notorietatii aplicatiei Auto.ro nu au ramas fara ecou, dovada fiind pozitionarea puternica pe nisa, feedback-ul din partea utilizatorilor, dar si premiile obtinute in cadrul unor competitii din domeniu desfasurate in acest an, printre care premiul 1 “Best use of location services” in cadrul Mobilio Awards 2013 si locul 2 la “Utilities” in cadrul Mobile Conference 2013.

LivePR: Sa incepem cu ceva lejer. Ce v-a atras la PR? A fost “dragoste le prima vedere” sau o alegere rationala bazata pe oportunitatile pe care le prezenta profesia?

Roxana Ibrean: Am cochetat cu PR-ul inca din perioada liceului, cand participam cu placere la organizarea evenimentelor sportive si sociale. In timpul facultatii am colaborat pe diverse proiecte punctuale, iar in cadrul grupului de prieteni, am fost intotdeauna motorul care organiza activitati spontane si inovative. M-a atras PR-ul ca un magnet si pot spune ca este una dintre pasiunile mele. La baza acestei profesii se regaseste latura emotionala, fara de care nu poti obtine rezultate performante. Elementele rationale sustin indeplinirea obiectivelor, printr-o munca sustinuta, alaturi de initiativa si inovatie. La fel de mult conteaza ce anume comunici, cui comunici, dar mai ales modul si momentul in care comunici.

LivePR: PR-ul este un domeniu “la moda” care atrage din ce in ce mai mai multi studenti catre sectiile specializate din universitati. De unde credeti ca vine acest avant al tinerilor invatacei pentru comunicare?

Roxana Ibrean: PR-ul este un domeniu dinamic care s-a dezvoltat puternic in ultimii ani, devenind „a must” in randul companiilor. Acesta livreaza de fapt catre piata produse sau servicii, iar pentru ca procesul sa se deruleze in conditii optime, este imperativa o comunicare foarte buna. Prin urmare, au fost create noi locuri de munca si implicit mai multe sectii specializate in cadrul universitatilor la care adera tinerii studenti. Amploarea pe care a luat-o PR-ul se datoreaza pe de-o parte nevoii companiilor de a-si crea o imagine pe piata, de a o imbunatati, respectiv de a o recastiga, constranse fiind si de situatia economica din Romania, iar pe de alta parte, concurentei acerbe, companiile luptandu-se pentru a-si mentine pozitia pe piata, dedicand mai multe resurse in aceasta directie.

LivePR: Cum arata o zi din viata dumneavoastra profesionala dupa cafeaua de dimineata?

Roxana Ibrean: Nicio zi nu seamana cu alta, acesta fiind argumentul principal care ma activeaza. Imediat dupa cafeaua de dimineata si indinspensabila socializare cu colegii, urmeaza un review al obiectivelor propuse, indeplinirea acestora si ulterior monitorizarea rezultatelor. Profesionalismul, implicarea si creativitatea stau la baza dezvoltarii mele profesionale. Acord o importanta sporita detaliilor care fac intotdeauna diferenta si imbin utilul cu placutul, fapt ce se reflecta pozitiv asupra activitatii desfasurate.

LivePR: Exista stres atunci cand iti practici meseria cu pasiune?

Roxana Ibrean: Pasiunea este menita sa faca fata stresului care poate interveni in cazul termenelor stranse, in cazul resurselor insuficiente sau in livrarea calitatii. Sunt perioade extrem de aglomerate, mai ales in preajma evenimentelor, cand apar lucruri neprevazute ce necesita rezolvare intr-un timp scurt, sau weekenduri in care primesc solicitari de interviuri, articole si reportaje, la care raspund intotdeauna cat mai repede posibil. Acestea fac parte din farmecul meseriei, sunt sarea si piperul, fara de care activitatea nu ar fi la fel de captivanta. PR-ul presupune si asumarea de riscuri, mai mici sau mai mari, insa increderea si atitudinea pozitiva, alaturi de o comunicare eficienta, atrag multumirea indeplinirii obiectivelor si aprecierile primite din partea publicului.

LivePR: PR-ul online vine si acapareaza actiunile de comunicare si marketing ale companiilor. Cum schimba aceasta mutare in mediul online abordarea asupra actiunilor de PR?

Roxana Ibrean: PR-ul, actiunile de comunicare si marketing, sunt domenii conexe care interactioneaza si este de preferat sa existe o buna comunicare intre acestea, sa se sustina reciproc. Migrarea catre mediul online, reprezinta o evolutie normala daca ne gandim la nevoia companiilor de o beneficia de o mai buna targetare, la cerintele de raportare, analiza, conversie si evaluare a impactului actiunilor. Publicul a devenit mai selectiv, ceea ce schimba abordarea companiilor. Traim intr-o era de digitalizare a tuturor proceselor, ce implica o crestere continua a vitezei si a diversitatii informatiilor, mediul online oferind un potential ridicat de viralizare in care PR-ul s-a integrat foarte bine. Daca ne referim strict la retelele sociale, se pune accent pe nevoia de incredere a publicului, obtinuta prin intermediul nivelului de „engagement”, respectiv „performance”. PR-ul aplicat in mediul online se imbina eficient cu cel traditional si mizez pe dezvoltarea in viitorul apropiat a mediului mobil, acesta oferind deja noi oportunitati. Se simte nevoia si de responsabilitate sociala, companiile implicandu-se frecvent in actiuni menite sa-si aduca aportul la dezvoltarea societatii in care functioneaza.

LivePR: Cum arata publicul din Romania? Este receptiv sau ignorant la ceea ce brandul pe care il reprezentati incearca sa ii comunice?

Roxana Ibrean: Publicul din Romania este receptiv cat timp i se ofera un serviciu de calitate, comunicat eficient. Sunt responsabila de PR-ul aplicatiei de mobil Auto.ro, fiind cea mai utilizata aplicatia auto din Romania. Aceasta este recunoscuta atat prin nivelul de popularitate la care a ajuns, respectiv 185.000 de descarcari si peste 1.700 de recenzii in doar un an si patru luni de la lansare, cat si prin distinctiile obtinute la competitiile de mobile din Romania: premiul 1 “Best use of location services” in cadrul Mobilio Awards 2013 si locul 2 la “Utilities” in cadrul Mobile Conference 2013. Sunt placut impresionata sa constat ca inca se mai apreciaza in Romania lucrurile bine facute, iar multumirea publicului merita tot efortul. De-a lungul timpului, am beneficiat de sprijinul blogosferei, publicatiilor web, a presei scrise, a posturilor TV si de radio, care mi-au apreciat munca si le multumesc.

LivePR: Domeniul auto pare mai degraba rezervat barbatilor. Cum va impacati cu pasiunea pentru masini, motoare, cai putere si alte detalii mecanice?

Roxana Ibrean: Am dezvoltat pasiunea pentru domeniul auto in urma cu 10 ani, cand eram nelipsita de la cursele de masini, petreceam o parte din timp in garajele de tuning ale prietenilor, organizam competitii de karting in cadrul carora ma clasam onorabil sau imi potoleam setea de adrenalina prin activitatile off-road. Comunicatele de presa pe care le realizez in domeniul auto, se bazeaza pe o vasta documentare, sustinuta de analize privind evolutia pietei. In ultimii doi ani am participat la teste internationale de masini, unde m-am integrat foarte bine in colectivul reprezentat in mare parte de barbati. De asemenea, sunt mandra de succesul aplicatiei Auto.ro, dedicata soferilor din Romania. Chiar daca publicul tinta este dominat de barbati, nu presupune absolut deloc neglijarea comunicarii catre segmentul feminin.