fbpx

Romanii si city break urile in octombrie si noiembrie: Atena Amsterdam si Berlin – destinatii de top al doilea week end din noiembrie –

In acelasi timp, analizand obiceiurile de calatorie, se pare ca romanii aleg destinatii cosmopolite, cheltuie sume relativ mari pentru biletele de avion si calatoresc in principal cu linii aeriene cunoscute si mai putin cu operatori low-cost .
Romanii platesc in medie 208 euro pentru un bilet de avion. Unde merg in city-break-uri?
Cu Atena, Amsterdam si Berlin ca principale destinatii pentru city-breakuri, datele Tripsta arata ca romanilor le mai place sa mearga in mini-vacante de week-end si in Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Belgrad, Copenhaga, Lisabona sau Malaga. La aceste destinatii se adauga cele devenite deja traditionale, respectiv Paris, Roma si Viena.
Pe plan european, rusii prefera ca destinatii pentru city-break-uri Berlinul, Viena si Istanbul, polonezii merg la Paris, Amsterdam si Zurich, turcii – la Atena, Beirut si Londra, in timp ce grecii prefera Roma, Londra si Paris.
Potrivit datelor Tripsta, pretul mediu al unui bilet de avion pentru un city-break achizitionat de catre calatorii romani este de 208 Euro. Cele mai ieftine bilete sunt disponibile pe rutele Bucuresti-Roma (45 Euro) si Frankfurt – Paris (91 euro), in timp ce biletele cele mai scumpe sunt de la Moscova la Bucuresti (507 euro), de la Atena la Belgrad (364 Euro) sau din Bucuresti in Malta (343 Euro)
City-breakurile, atractive mai ales pentru romancele cu varste de 25-30 de ani. Al doilea week-end din noiembrie si al treilea din octombrie – perioadele preferate pentru calatorii
In ceea ce-i priveste pe calatorii romani, femeile arata un interes mai mare pentru city-break-uri, ele fiind responsabile pentru 52.17% din totalul rezervarilor facute in octombrie si noiembrie prin intermediul Tripsta, potrivit datelor companiei. Femeile sunt cele care achizitioneaza cele mai multe city-break-uri si in Rusia (53,45%), insa barbatii se ocupa de rezervarile si achizitiile de calatorii in Polonia (58,24%), Turcia (56,33%) si Grecia (50,19%), indica datele Tripsta.
Atunci cand este vorba de varsta, majoritatea romanilor care si-au facut rezervari de city-break-uri prin intermediul Tripsta pentru perioada mentionata au 25-30 de ani (31%), 30-35 de ani (13.3%) si, respectiv, 35-40 de ani si 40-45 de ani (11% fiecare).
Perioadele preferate de romani pentru un city-break, conform datelor Tripsta, sunt al doilea week-end din noiembrie (7-9 noiembrie) si finalul celei de-a treia saptamani din octombrie (respectiv perioadele 17-20 octombrie, 17-19 octombrie si 16-19 octombrie).
Romanii isi rezerva city-break-urile cu 57 de zile inainte de a calatori efectiv, ceea ce inseamna ca isi planifica mini-vacantele cu 8 saptamani in avans.
Numai 17% dintre romani au ales sa zboare cu operatori low-cost
Atunci cand vine vorba de liniile aeriene cu care aleg sa calatoreasca, 17% dintre romanii care si-au rezervat, prin intermediul Tripsta, zboruri pentru city-break-uri in noiembrie au ales operatori low cost precum Ryanair, WizAir sau BlueAir. Restul au optat sa zboare cu Aegean Airlines (19,05%), Tarom (16.67%), KLM (14,29%) sau Lufthansa (7.14%), dar si cu alte linii aeriene precum Air Berlin, Air France, Air Baltic, Air Serbia, Austrian Airlines, SAS, TAP Air Portugal si Turkish Airlines.
Comparativ cu alte tari europene unde Tripsta este prezenta, romanii (17%) sunt pe locul al doilea dupa greci (33,57%) atunci cand vine vorba de calatorii low-cost. Cele mai slabe sanse pentru calatorii low-cost intervin atunci cand e vorba de rusi, cu doar 0.56% dintre ei folosind linii aeriene low-cost. De asemenea, 7.1% dintre polonezi si 2.36% dintre turci zboara si ei low cost pentru a ajunge la destinatiile dorite.

Tripsta este o agentie de turism online inovatoare, cu operatiuni in 30 de tari. Prin intermediul site-ului sau, Tripsta le ofera calatorilor zboruri ieftine si asigurari de calatorie in intreaga lume. Totul a inceput in 2005, cu lansarea Travelplanet24, filiala greceasca a tripsta, in momentul in care Philipp Brinkmann, CEO & Co-fondator, si Kristof Keim, Co-Fondator, au decis sa dezvolte un sistem de rezervari online si aplicatii web inovatoare pe piata elena de nisa a turismului online. La inceputul lui 2010, Travelplanet24 a luat decizia strategica de a intra pe noi piete europene utilizand brandul Tripsta. De atunci, Tripsta a puns accentul pe inovatie, tehnologie, expansiune si brand building.

[1] Informatiile se bazeaza pe rezervarile facute prin intermediul Tripsta pentru octombrie si noiembrie 2014. Datele se refera la sejururi nu mai lungi de trei zile (maxim 4 zile daca se include si data de plecare). Week-endurile nu sunt luate in calcul integral (cu sambata si duminica), ci sunt luate in calcul sejururile care includ o zi de week-end.