Romania Diaspora START-UP

24 ianuarie 2018
Autor:
SC Seles Online Project SRL

Romanii care se intorc acasa din diaspora au nevoie sa fie inclusi in proiectele mai mari derulate de organizatiile care au obtinut finantarile europene prin POCU 2014-2020. Un astfel de proiect, in care vor fi inclusi viitori antreprenori, este Start Up 4 Diaspora, derulat de Asociatia Centrul de Dezvoltare SMART - in calitate de lider partener, Asociatia Patronatul Judetean Al Femeilor De Afaceri Din Intreprinderile Mici si Mijlocii Suceava (APJFAIMM) - in calitate de partener si Liga Studentilor Romani Din Strainatate (LSRS) - in calitate de partener.

Romanii din diaspora pot opta pentru accesarea de fonduri pentru infiintarea de intreprinderi cu profil non-agricol, programul se va derula in perioada 4 octombrie 2017 - 3 iulie 2020 si are ca obiectiv major promovarea, sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului si a ocuparii pe cont propriu, in randul persoanelor fizice din diaspora, prin sustinerea infiintarii de intreprinderi cu profil non-agricol in zona urbana. In acest scop se poate opta pentru a se incepe de la zero o afacere sau daca aceasta variant vi se pare foarte complicata, echipa Waterboyz va poate oferi si optiunea de afacere la cheieunde veti intra in posesia unei afaceri realizate complet de la A la Z. afacere pe care o puteti moderniza.

Proiectul va incuraja si stimula astfel dorinta de desfasurare a activitatii pe cont propriu care vor avea un impact pozitiv atat asupra economiilor regionale, prin generarea de valoare adaugata si cresterea incasarilor bugetare, cat si asupra somajului, reducandu-l in mod imediat si pe termen lung in functie de evolutia afacerilor infiintate, ducand implicit la cresterea nivelului de trai din anumite regiuni.

Programul Romania Diaspora Start-up este destinat solicitantilor persoane fizice din regiunile de dezvoltare ale Romaniei, cu exceptia zonei Bucuresti/Ilfov si care pot face, de asemenea, dovada domiciliului sau rezidentei in strainatate in ultimele 12 luni pana la momentul incrierii in grupul tinta. In aceeasi categorie intra si cetatenii din Republica Moldova, aceia care dispun de cetatenia romana si locuiesc pe teritoriul Romaniei.

Intermediarii isi vor face propriile proceduri pe care beneficarii finali trebuie sa le respecte pentru a obtine ajutorul financiar nerambursabil. Pensionarii si tinerii ce nu lucreaza sau cei care nu urmeaza o forma de invatamant, cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani nu fac parte din grupul tinta al Programului. Persoanele care doresc sa isi finanteze planurile de afaceri prin intermediul programului trebuie sa demonstreze ca dispun de experienta antreprenoriala sau ca au capacitatea tehnica si profesionala / cunostinte de specialitate in domeniul in care se doreste initierea afacerii, precum amenajari locuri de joaca, de exemplu.

In cadrul acestui proiect se ofera 40.000 de euro fiecarui solicitant ce respecta procedura de obtinere a acestora, bani oferiti sub forma de ajutor financiar NERAMBURSABIL. Cei 40.000 de euro reprezinta o contributie de 100% din valoarea intregului proiect, insa precum la Romania Startup, nu e exclus ca la implementare sa se solicite o contributie proprie de pana la 5%, in functie de tipul de intermediari la care se aplica. Banii se vor acorda in doua transe: prima transa - 30.000 de euro la inceput, iar a doua transa – diferenta de 10.000 de euro dupa ce beneficiarul va dovedi faptul ca a realizat o cifra de afaceri de cel putin 30% din valoarea reprezentata de prima transa de bani. In cazul in care termenul nu este respectat, a doua transa nu se va mai acorda.

Lista de cheltuieli eligibile este extinsa, beneficiarii putand cheltui banii in vederea dezvoltarii propriei afaceri. Ei au obligatia sa creeze minim 2 locuri de munca, dupa maxim 6 luni de la data semnarii contractului de finantare. Persoanele angajate in noile firme pot avea domiciliul / resedinta oriunde pe teritoriul Romaniei, cu putin in regiunea Bucuresti-Ilfov. Planul in sine doreste ca cel putin 3000 de romani dintre cei care se intorc in tara sa ia parte la programe de formare antreprenoriala, ca pe viitor sa existe o urmare ce presupune deschiderea a cel putin 300 de mici afaceri. Fde asemenea, firmele noi trebuie sa aiba punctul de lucru in mediul urban, intr-o regiune mai putin dezvoltata.

Asa cum spuneam, fiecare intermediar, dupa ce va fi declarat castigator isi va face propria procedura care trebuie urmata pentru a te putea inscrie. Programul in sine cuprinde si cursuri de antreprenoriat. De asemenea, este importanta alegerea intermediarului, pentru ca unii pot sa faca rost mai usor de beneficiari si acolo concurenta va fi mai mare, in timp ce altii se vor chinui sa-si gaseasca beneficiari, iar concurenta pe locurile lor va fi mai mica. De asemenea, odata ce ai ales sa te inscrii la un anumit intermediar, nu vei putea sa te muti la un al doilea daca vei descoperi ca are conditii mai bune.

Evaluarea depinde si ea de fiecare intermediar in parte. Grilele de punctaj au fost extrem de variate in trecut. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii este de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile. Solicitantii care inregistreaza o societate de 2 ori in cadrul aceleiasi sesiuni de inscriere primesc scrisoare de respingere pentru ambele inregistrari.

In momentul salvarii si trimiterii planului de afaceri online, aplicatia electronica va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii si cu datele corespunzatoare, completate de catre acesta, punctajul obtinut, mesaj care va ajunge automat pe adresa de email a solicitantului. Admiterea in Program se va face in  ordinea descrescatoare a punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram