Retelele sociale online, mediu eficient de promovare

25 noiembrie 2009
Autor:
dowmedia08

facebook_1 In articolele anterioare am vorbit, printre altele, despre retelele sociale online ca mediu propice pentru desfasurarea actiunilor de marketing si relatii publice. Acum a venit si timpul sa trecem de la vorbe, la fapte, asa ca, iata un studiu de caz in acest sens. Este vorba despre reteaua Ikea. Toata lumea cred ca auzit de reteaua de magazine de mobila. Ikea a decis sa decis sa deschida un magazin in Malmo, Suedia, pentru cunoscatori, orasul natal al trupei Cardigans. Dar dupa cum bine stiti, trecem o perioada de recesiune economica, iar companiile au redus drastic bugetele pentru publicitate. Ikea nu a facut opinie separata in ceea ce priveste reducerea bugetului de marketing, dar avea nevoie, cu ocazia deschiderii noului magazin sa raspandeasca vestea despre descinderea mobilei Ikea in Malmo. O campanie de promovare era absolut necesara, asa ca s-a luat o bucata agentie de publicitate nmita „Forsman & Bodenfors” careia nu i-a trebuit prea mult sa vina cu un plan de actiune ieftin, eficient si incadrat in trendurile actuale din marketing. Ce s-a intamplat? Cei de la „Forsman & Bodenfors” au creat un profil pe Facebook managerului de magazin, Gordon Gustavsson, profil pe care, timp de doua saptamani au fost postate poze din showroom-urile Ikea. Dupa ce a fost construit un album foto de toata frumusetea, a fost raspandita vestea ca primul om care isi va lega (eng. tag) numele de unul dintre produsele din poze va deveni fericitul castigator al produsului respectiv. Cum vorba circula repede pe Facebook, suedezii au aflat repede despre ce se intampla si au navalit pe profilul  domnului Gustavsson. Mai mult, au raspandit si mai tare vorba despre concursul online aflat de Ikea prin propriile lor profile.  Eficienta comnicarii a fost maxima, iar majoritatea suedezilor prezenti onine au receptionat mesajul pe care Ikea a vrut sa-l transmita: lansarea magazinului din Malmo. Clipul descrie scurt si la obiect campania initiata de catre Ikea cu ocazia deschiderii showroom-ului din Malmo.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram