Reţeaua de farmacii DONA proces complex de rebranding

24 aprilie 2014

„După o perioadă în care ne-am concentrat preponderent pe tot ceea ce înseamnă servicii – pregătirea continuă a farmaciştilor, actualizarea preţurilor în vederea creşterii accesibilităţii, extinderea reţelei şi oferirea unui portofoliu cât mai complet de produse şi servicii de sănătate, a venit momentul să împrospătăm şi imaginea brandului. Investim într-o nouă campanie de imagine care ilustrează viziunea noastră despre cum trebuie să arate o farmacie adevărată”, a declarat Ovidiu Wencz, Director General DONA. „Pacienţii noştri au răspuns foarte bine la mesajele noii campanii. După o lună şi jumătate de promovare intensă, traficul în farmacii este situat pe un trend ascendent, la fel şi numărul de pacienţi şi cel de reţete eliberate”, a completat Ovidiu Wencz.

Campania de imagine DONA, „o farmacie cum toate ar trebui să fie”, a fost declinată într-un mix de promovare ce include: spoturi TV şi radio naţionale, presă scrisă, o campanie de OOH (out of home) concentrată în Bucureşti şi în marile oraşe, social media şi activităţi BTL (below the line). Campania de rebranding a fost realizată cu sprijinul agenţiilor Publicis (ATL), Optimedia (media buying) şi Free Communication (PR şi BTL).
„Românii îşi doresc de la o farmacie o ofertă extinsă de produse, avantajul proximităţii, farmacişti profesionişti care să le ofere sfaturile necesare şi preţuri bune. DONA le asigură deja pacienţilor săi toate aceste beneficii. În plus, de acum le dăruim un design mult mai plăcut pentru farmaciile noastre, mai mult confort, mai multă intimitate şi un spaţiu prielnic consilierii. Ne-am bucurat să constatăm că studiile de piaţă pe care le-am comandat au relevat că mesajele noii noastre poziţionări sunt potrivite cu percepţia asupra brandului DONA – o companie apropiată de oameni, flexibilă, cu oferte adaptate nevoilor lor şi o atitudine profesionistă a farmaciştilor noştri”, a explicat Radu Dumitrescu, Director de Marketing DONA.

Prima farmacie redeschisă cu un concept vizual nou este DONA Liviu Rebreanu, cu program non-stop. Investiţia în redecorare s-a ridicat la suma de 50.000 de euro. Firma care s-a ocupat de design, aleasă în urma unei licitaţii la care au participat atât firme româneşti, cât şi internaţionale, este MATIUS Studio, specializată în arhitectură şi branding de retail.
Noul design a avut în vedere în primul rând îmbunătăţirea experienţei consumatorilor în farmacia DONA, dar şi sporirea gradului de confort al farmaciştilor. Au fost optimizate spaţiile de expunere, au fost regândite punctele de interacţiune cu pacienţii, astfel încât să faciliteze o comunicare cât mai eficientă, s-au îmbunătăţit soluţiile de iluminare. Per ansamblu, farmacia are un aspect modern, dar totodată primitor şi cald. Nu în ultimul rând, reamenajarea a urmărit principii verzi din punct de vedere al consumului de resurse în farmacie. Alte circa 50 de unităţi strategice, cu trafic important, vor fi redecorate până la sfârşitul anului, în Bucureşti şi în ţară.

Despre Farmacia DONA
DONA este una din cele mai mari reţele de farmacii, cu capital integral românesc, având o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa locală. Compania are peste 1.500 de angajaţi, numără peste 240 de farmacii şi deserveşte lunar mai mult de 1 milion de pacienţi din toată ţara.
Detalii sunt disponibile pe website sau pe pagina de Facebook.

Despre MATIUS STUDIO
Matius Studio este singurul studio de arhitectură din România specializat exclusiv pe arhitectura și brandingul de retail. MATIUS reprezintă un nucleu de 8 oameni, care modelează până la 15% din magazinele fiecărui mall deschis în România. În fiecare săptămână, în România, se deschide un proiect desenat de MATIUS. Printre magazinele aflate în portofoliul MATIUS se numără proiectele de indigenizare Jolidon, Jacadi, Killtec, Oxybul, Benvenuti, Lacoste, Frey Wille, Lancel, dar și magazinele de concept F64, Noriel, Animax, Petit’s, Agnes Toma, Autograf, JPB Tabac sau Cade.

Despre PUBLICIS
În 2013, Grupul Publicis România a înregistrat o cifră de afaceri de 18 milioane euro, departamentul de Digital având o spectaculoasă creştere de 118% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte campaniile realizate de PUBLICIS în ultimele 12 luni, acestea au împletit cu succes strategia, creaţia şi digitalul cu eficacitatea şi inovaţia. Printre cele mai relevante campanii recente se numără: Nescafé 3 în 1, “Trăieşte la timpul prezent”; Orange TV, campania “Televiziunea se schimbă cu Orange”; Pegas, “Internetul Poporului”; Nutrivet, “Cat” şi “Dog”; Poliţia Română, “seatbeltb00bing” şi Maggi, “Detergentul”.

Despre Free Communication
Free Communication este o agenţie de relaţii publice independentă, înfiinţată în anul 2002. Misiunea agenţiei este de a promova, susţine şi proba puterea PR-ului ca instrument eficient de construcţie şi management al reputaţiei corporatiste şi de marcă pe piaţa din România. Printre clienţii permanenţi ai Free Communication se numără Credit Europe Bank, Doly-Com, Farmaciile DONA, Immpuls, InPost, JEREMIE (European Investment Fund), Mazda, Panasonic, PostMaster, Sanofi&Zentiva, Selgros, SEQR şi Wizz Air. Începând din 2012, agenţia face parte din CEE Alliance for Strategic Communications (CEEASC), o reţea regională de PR care mai include agenţii independente din Ungaria, Polonia, Cehia şi Slovacia.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram