Relatiile publice in mediul online

online-prLa nivel global, internetul a devenit un mediu propice pentru dezvoltarea si promovarea afacerilor. Conform unor studii realizate la nivel european exista o tendinta clara a managerilor din intreprinderile de top de a-si indrepta din ce in ce mai mult atentia spre tehnicile si strategiile de comunicare in mediul online.  Cum punctul vital al relatiilor publice este comunicarea,  de RP au fost adaptate astfel incat sa raspunda si sa se muleze pe nevoile de comunicare aparute in „era digitala”. Astfel s-a ajuns sa se vorbeasca de tehnici de relatii publice optimizate pentru mediul online ca parte integrata a strategiei de e-marketing a intreprinderii in vederea obtinerii unei cat mai bune vizibilitati pe internet. Ideea e simpla: printr-o buna vizibilitate, mesajul transmis ajunge la o audienta larga, fapt care determina un impact sporit al mesajului. De aceea, tehnicile de optimizare pentru motoarele de cautare au devenit vitale pentru profesionistii in relatii publice. Un studiu realizat de catre o agentie americana de marketing online, TopRank, in randul jurnalistilor din SUA, cu scopul de a determina modul in care acestia se folosesc de cautarea pe internet. S-a constatat ca 91% dintre acestia folosesc cautarea pentru a-si realiza meseria. Jurnalistii cauta atat informatii pentru a le completa pe cele pe care le detin deja, sau pur si simplu isi cauta subiecte pentru articole. Rezultatele studiului nu fac altceva decat sa evidentieze importanta optimizarii materialelor de relatii publice pentru motoarele de cautare, astfel incat comunicarile companiei sa apara, in urma unui click, sub ochii jurnalistilor, sa le atraga atentia si sa va publice povestea in mediile in care actioneaza. Cum ajungeti sub ochii jurnalistilor prin SEO?

  • Optimizati continutul materialelor de relatii publice prin introducerea unor termeni cheie specifici domeniului dumneavoastra de activitate si relevanti pentru cautarile specifice. Intuiti termenii dupa care jurnalistii ar putea cauta informatiile pe care le oferiti. Folositi termenii cheie in comunicatele de presa, corporate blog-ul firmei sau press kit-ul disponibil pe site. Aveti grija sa nu cadeti in pacatul folosirii prea abundente a termenilor cheie. Nu uitati, continutul pe care-l oferiti se adreseaza in primul rand cititorilor si in al doilea rand motoarelor de cautare. Este recomandata folosirea de 2-4 ori a unui termen cheie la 500 de cuvinte.
  • Folositi instrumentele specializate pentru identificarea termenilor cheie specifici:

–Google Keyword Tool –Google Insights & Trends –WordTracker –Keyword Discovery –SEM Rush

  • Promovati-va „povestile” pe retelele sociale disponibile online. Incercati sa creati sau sa faceti parte dintr-o comunitate care va impartaseste interesele. Vorbiti cat mai mult despre domeniul dumneavoastra de activitate, evidentiati punctele prin care va deosebiti de concurenti. Urmariti feedback-ul. Nu uitati sa introduceti in postarile dumneavoastra de pe mediile sociale online un link catre site-ul dumneavoastra.  Acest fapt ar putea determina o crestere a vanzarilor in mediul online.
  • Maximizati eficienta comunicatului de presa. Comunicatul de presa folosit in mediul online este mai mult decat un instrument de comunicare.  Daca este bine optimizat si postat pe un site specializat in publicarea unor astfel de materiale poate atrage atentia nu doar jurnalistilor ci si unor clienti potentiali.

Relatiile publice dispun de instrumente de comunicare foarte puternice prin care puteti  obtine expunerea de care aveti nevoie pentru a crea si mentine imaginea companiei dumneavoastra, iar internetul este mediul in care efectele unei utilizari eficiente a acestor intrumente vor fi simtite intr-un timp relativ scurt.