fbpx

Reguli pentru prevenirea infectarii cu noul coronavirus in hoteluri si pensiuni

Hotelurile si pensiunile care functioneaza si pe timp de pandemie sunt nevoite sa respecte cu strictete regulile de baza pentru protejarea sanatatii clientilor. Asa ca iata care sunt masurile care ar trebui adoptate de toti cei care detin un business în domeniul hotelier.

Masuri de protectie in randul angajatilor

Pentru a preveni raspandirea coronavirusului intr-un hotel sau o pensiune, este important ca personalul sa fie extrem de responsabil si sa respecte cu strictete masurile de baza. Igiena mainilor, distantarea fizica, evitarea atingerii ochilor, nasului si a gurii, dar si respectarea igienei respiratorii sunt cele mai importante reguli, pe care orice angajat din domeniul hotelier trebuie sa le respecte. 

De asemenea, personalul angajat ar trebui sa poarte permanenta manusi si masca. Iar in aceasta situatie, echipamentul de protectie ar trebui sa fie asigurat de catre angajator.

In cazul in care angajatii au intrat in contact cu o persoana infectata cu virusul SARS COV-2, sau daca acestia manifesta simptome specifice unei infectii respiratorii, se recomanda izolarea la domiciliu si respectarea perioadei de carantina.

Promovarea masurilor de igiena 

Un alt aspect important este promovarea masurilor de igiena, mai ales pentru clienti. Acest lucru se poate face in hoteluri, dar si in pensiuni, cu ajutorul unor postere informative, pentru a creste impactul mesajelor cheie, in randul oaspetilor. 

De asemenea, personalul de la receptie ar trebui sa fie bine informat cu privire la COVID-19, astfel incat sa isi poate indeplini eficient sarcinile, si in conditiile in care ar exista cazuri de infectari cu coronavirus, in cadrul unitatii.  In plus, angajatii ar trebui sa ii sfatuiasca pe oaspetii cu probleme respiratorii sa ramana in camerele lor, pana cand vor fi consultati de catre un medic.

Dezinfectarea suprafetelor 

Spalarea si dezinfectarea suprafetelor din camere, dar si din spatiile comune, este absolut necesara pentru a evita raspandirea virusului SARS COV-2. Iar pentru igienizare se vor folosi solutii speciale biocide, avizate de catre Ministerul Sanatatii. De asemenea, suprafetele si obiectele atinse frecvent de catre clienti, cum ar fi clantele, manerele, mesele si scaunele vor fi dezinfectante de mai multe ori pe zi, cu substante pe baza de alcool sau clor. Iar pentru transportarea mai usoara a ustensilelor si solutiilor de curatenie, dar si a dezinfectantilor pentru suprafete, se pot folosi carucioare speciale. Iar acum, gasesti carucioare de curatenie la pret avantajos pe IgienaPHS.ro, de unde poti achizitiona si dezinfectanti de calitate.

Restrictionarea accesului la anumite tipuri de activitati

In timpul pandemiei de coronavirus se recomanda ca restaurantele hotelurilor si pensiunilor sa functioneze la o capacitate redusa, iar locurile sa fie rezervate doar pentru clientii cazati in respectiva unitate. Acelasi lucru este valabil si pentru barurile, cafenelele si cofetariile din incinta unui hotel.  Intr-o astfel de situatie este recomandata servirea mesei in regim room service, dar si folosirea unor tacamuri si vesela de unica folosinta.

In ceea ce priveste locurile special amenajate pentru fitness, saune sau piscina interioara, din incinta hotelurilor, acestea ar trebui de asemenea sa fie rezervate doar pentru cei cazati acolo. Iar accesul ar trebui organizat pe grupe, astfel incat sa se evite supra-aglomerarea acestor spatii.

Dotarea camerelor cu produse pentru igienizare

Spalarea mainilor cu apa si sapun este cea mai simpla masura prin care putem preveni raspandirea bacteriilor si a germenilor. Asa ca ar fi indicat ca toate camerele de hotel sa fie dotate cu dozatoare pentru sapun lichid si prosoape de hartie. De asemenea, in spatiile comune, cum ar fi receptia, restaurantul, zona de spa, ar trebui sa existe dozatoare cu dezinfectant pentru maini.

Un alt aspect important ar putea fi eliminarea anumitor accesorii din camere, cum ar fi pernele in plus. Iar in locul clasicelor meniuri, pot fi folosite cele digitale, care pot fi accesate pe baza unui cod QR.

Asadar, in contextul epidemiologic actual, serviciile hoteliere de cazare ar trebui sa functioneze pe baza unor reguli, in vederea protejarii starii de sanatate a populatiei. Igienizarea camerelor si a spatiilor comune este cel mai important aspect, iar angajatii din domeniul hotelier trebuie sa fie bine instruiti, astfel incat sa fie respectate toate masurile de igiena si protectie.