Redactarea unui comunicat de presă pentru lansarea unei noi companii

comunicat de presa

Intrarea unei noi companii pe piață poate fi transformată într-un avantaj de imagine foarte important pentru acea companie. Intrarea pe piață este un eveniment major, de exploatarea căruia poate depinde evoluția ulterioară a afacerii. Dacă nu se investește în comunicare și în imagine, atunci, compania riscă să se zbată în anonimat și să nu reușească să devină un rival redutabil pentru principalii jucători din nișa sa, indiferent de calitatea produselor sau a serviciilor pe care le oferă.

Comunicatul de presă este un instrument indispensabil și în acest caz, mai ales în mediul online, unde mesajul se poate disipa cu ușurință către o parte foarte extinsă a publicului țintă, fără să fie nevoie de intervenția jurnaliștilor specializați. Bineînțeles, preluarea știrii de către publicațiile specializate nu poate decât un avantaj care face mai rapid procesul de construcție a notorietății noului brand. Cum poți redacta un comunicat de presă interesant pentru publicul țintă? Ei bine, trebuie doar să „împachetezi” avantajele competitive ale afacerii tale, cu ce vii nou pe piață, ce oferi în plus față de concurență, valoarea adăugată a produsului sau serviciului, într-o poveste care să te diferențieze clar de concurență. Produse și servicii similare sigur există, iar acumularea unei cote de piață este un demers dificil pentru o companie nouă, de aceea povestea, poate deveni „cârligul” care va „întoarce reflectoarele” către noua afacere. Titlul și frazele de introducere sunt vitale pentru captarea atenției. Aici trebuie să sintetizezi esența poveștii și a informației transmise. Trebuie să faci comunicatul interesant pentru categoriile de cititori pe care le vizezi. În condițiile unei distribuții online, comunicatul de presă ar trebui să fie conceput astfel încât să îndemne cititorii să-l transmită comunităților din care fac parte. Nu există o rețetă garantată pentru scrierea unui comunicat de presă de impact. Acel „je ne sais quoi”, vorba francezului, este elementul care va genera impactul și va identifica în imaginea companiei.