Puneti-va in pantofii cititorului de CV-uri

In general, impartirea pantofilor cu alte persoane nu este recomandata. Cu toate acestea, exista momente cand aceasta ar putea fi o strategie foarte buna. O astfel de situatie ar putea fi legata de scrierea CV-urilor. Punerea in pantofii cititorului este, probabil, cea mai importanta parte a planului de a scrie un CV. Este un principiu fundamental pe care marketingul il foloseste in toate comunicarile sale – intelegerea publicului tinta. Totul incepe de la asta.

Cercetarea si planificarea este necesara cand vorbim de scrierea unui CV. Intrebari precum “ce experienta si calificari cauta angajatorii?”, “cum pot ocupa aceasta functie?” sunt foarte relevante pentru intocmirea unui CV riguros. Cercetarile pe site-urile web ale companiei, pe forumurile de munca si pe alte resurse ale fortei de munca pot fi foarte utile pentru a gasi raspunsuri la toate intrebarile.

Angajatorii pun un accent din ce in ce mai mult pe valori si pe cultura. Dincolo de comptetentele tehnice, angajatorii pun pret pe capacitatea de comunicare si intelegere. In fiecare an, sume importante sunt risipite pentru exercitii de recrutare. Este foarte important ca posibilul angajat sa fie la curent cu ce promoveaza compania si sa-i cunoasca sectiunea de valori si cultura ei.

Cand vine vorba de scrierea efectiva a CV-ului, candidatul trebuie sa pastreze in minte ca nu este vorba numai despre el, ci mai mult despre cititor. Astfel, in timp ce acesta isi prezinta profilul profesional si capacitatile, intr-un mod cat mai original, este necesar sa se asigure ca abilitatile prezentate sunt in armonie cu ceea ce este cerut in anuntul de recrutare si cu ce presupune locul de munca pentru care aplica. Anumite cuvinte din CV trebuie sa reflecte valorile organizationale si cultura companiei pentru care se aplica.

CV-ul nu este numai despre candidat, ci si despre ce poate face el ca viitor angajat intr-o anumita companie. In felul acesta, interviul va fi ceva din ce in ce mai sigur, iar sansele vor creste tot mai mult.

Asadar, un CV are o importanta majora si trebuie realizat cu responsabilitate. Pentru a creste sansele de reusita, este important ca posibilul candidat sa priveasca lucrurile si din perspectiva angajatorului si sa reuseasca sa intocmeasca CV-ul in asa fel incat sa-i starneasca interesul si sa-l convinga ca el este o persoana de care are nevoie in companie. CV-ul nu este un portofoliu in care trebuie sa ne pierdem in detalii, planificand ce lucruri sa relatam ne va ajuta sa obtinem jobul mai rapid.

In general, recruiterii citesc printre randuri, daca putem spune asa, iar cuvintele cheie pentru domeniul in care activezi sunt cele care le starnesc curiozitatea. Analizeza punctele forte si prezinta-le cat mai bine posibil atunci cand mergi la un interviu.