Publicare gratuită sau publicare plătită – care este cea mai bună variantă pentru comunicatele tale de presă?

Ești specialist în PR, antreprenor, copywriter, digital marketer și tocmai ai scris un comunicat de presă despre un eveniment, un produs sau un serviciu, o realizare sau o noutate a companiei pe care o reprezinți și ai nevoie ca acest comunicat să fie văzut și citit de o audiență cât mai largă. Unde altundeva poți să ajungi la un public extins, internațional chiar, decât în online…? Online-ul să fie atunci mediul de distribuție al comunicatului sau a comunicatelor tale de presă!

Bun, avem stabilit mediul, tot ceea ce mai trebuie sunt canalele. Poți face o cercetare amplă a publicațiilor online care acoperă și domeniul în care dorești să comunici, să găsești datele de identificare ale jurnaliștilor, să construiești o bază de date cu adresele de e-mail respective și, de fiecare dată când ai un comunicat să îl distribui către toate adresele pe care le-ai adunat. În cea mai mare parte din cazuri, comunicatele tale de presă vor trece neobservate, nu vor fi publicate, iar expunerea obținută va fi foarte aproape de zero. Așadar, tot timpul și toată energia depuse pentru redactarea, corectarea comunicatului de presă, pentru construirea bazei de date cu jurnaliști, au fost resurse cheltuite în van. Din punctul de vedere al teoriei PR-ului, această metodă de distribuție este una excelentă, dar rezultatele lasă de dorit.

În condițiile în care nu ai garanția publicării, apelezi la platformele specializate de publicare și distribuție a comunicatelor de presă. Este tentant să mergi pe un astfel de serviciu gratuit, dar impactul s-ar putea să nu fie totuși, cel scontat. Câteva dezavantaje ale site-urilor care propun publicarea gratuită a comunicatelor de presă ar fi:

  • Calitatea site-ului este una îndoielnică;
  • Comunicatul de presă poate să nu fie publicat imediat;
  • Nu permit adăugarea de link-uri;
  • Pagina comunicatului s-ar putea să conțină reclame, poate chiar de la unul dintre concurenții direcți;
  • De cele mai multe ori, nu există suport și nu ai cui să te adresezi în cazul în care apare o problemă;
  • Datorită calității site-ului, publicarea poate dăuna strategiei de SEO.

Avantajul major al acestui tip de platforme este gratuitatea.

Platformele care oferă un serviciu de publicare plătit vin și cu mai multe facilități pentru utilizator. Aceste facilități diferă de la platformă la platformă dar, în linii mari, principalele beneficii ar fi:

  • Distribuția comunicatelor de presă pe site-uri de știri, pe canalele de social media, și/sau pe e-mail către baza de date proprie;
  • Opțiuni speciale pentru optimizarea pentru motoarele de căutare a fiecărui comunicat publicat;
  • Opțiuni mai complexe de editare și posibilitate de inserare de materiale media;
  • Suport prompt și accesibil;
  • Mentenanța platformei din punct de vedere tehnic;
  • Vizibilitate mai bună în motoarele de căutare;
  • Posibilitate de a introduce link-uri.

LivePR.ro, prin pachetele pe care le are disponibile, se adresează agențiilor de PR, de marketing digital, freelancerilor din PR, copywriterilor, antreprenorilor, companiilor cu departamente interne de marketing și comunicare, startup-urilor, practic tuturor comunicatorilor care doresc să transmită un mesaj, și vor ca acest mesaj să beneficieze de un canal de publicare și distribuție stabil și vizibil.