Proiectul “Stagii de practica pentru cariere de succes in domeniul juridic” a atins cifra de 257 studenti consiliati

Institutul Notarial Roman, in parteneriat cu Universitatea din Pitesti, Loop Operations si Economic Confort continua organizarea de noi sesiuni de orientare si consiliere in cariera, din cadrul proiectului “Stagii de practica pentru cariere de succes in domeniul juridic” cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Proiectul se adreseaza studentilor si masteranzilor care studiaza in domeniile drept si administratie publica din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia. Obiectivele principale ale acestuia sunt cresterea ratei de ocupare si imbunatatirea accesului a 500 de studenti si masteranzi pe piata muncii; facilitarea procesului de planificare a carierei si de identificare a unui loc de munca; dezvoltarea a 30 de parteneriate cu organizatii cu activitate relevanta in domeniul juridic; incurajarea si promovarea parteneriatelor pe termen lung intre mediul academic si mediul de afaceri.
Activitatile proiectului, prin care partenerii isi propun sa indeplineasca obiectivele, sunt: organizarea unui program integrat si personalizat de consiliere si orientare profesionala pentru 500 de studenti ce urmeaza studii juridice si administrative; dezvoltarea unei platforme online ce va permite comunicarea directa cu tutorii si consilierii in cariera, precum si accesul la cele mai relevante resurse din domeniul juridic; organizarea stagiilor de practica pentru 250 de studenti in cadrul unor organizatii cu activitate relevanta in domeniul juridic, precum: cabinete de avocatura, birouri notariale, birouri de mediere, birouri de executare silita, instante judecatoresti etc
In cadrul celor 11 sesiuni desfasurate pana in acest moment consilierii au informat si consiliat cei 257 studenti participanti in ceea ce priveste: intocmirea unui CV corect si eficient dupa modelul Europass, redactarea unei scrisori de intentie adaptate pentru locul de munca vizat, construirea unui brand personal si a unui plan de cariera, folosirea retelelor de socializare in cautarea unui loc de munca si eticheta, comportamentul si atitudinea ce trebuiesc adoptate in cadrul unui interviu de angajare. Totodata, prin aplicarea unor instrumente specifice de autocunostere, studentii isi vor putea identifica punctele forte si punctele slabe, realizand ca autocunoasterea ii ajuta sa evalueze corect oportunitatile lor in cariera. De asemenea, studentii au invatat sa-si seteze obiectivele de cariera si sa-si construiasca un plan de cariera constructiv si eficient. Nu in ultimul rand, participantii la sesiune au fost informati despre cum sa se pregateasca corect inaintea interviului, dar si ce atitudine sa adopte in cadrul unui interviu.