Piata serviciilor de curatenie: Un segment ofertant in plina ascensiune

30 martie 2018
Autor:
WEBDESK

Stilul de viata efervescent si rutina dinamica a companiilor exponentiale acutizeaza mersul spre piata serviciilor de curatenie, subliniind nevoia de servicii calitative si eficiente a tuturor acestor entitati comerciale in ceea ce priveste mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea. Timpul redus si necesitatea de a activa intr-un perimetru steril, desi numarul de persoane care impart o cladire de trei etaje este semnificativ, constituie argumentele pertinente pentru care tot mai multe persoane, fizice si juridice, apeleaza la prestatorii de servicii de curatenie.

Se estimeaza ca cele mai multe cereri provin din partea companiilor cu un numar de peste 50 de angajati. Astfel, curatenia birourilor constituie principala activitate a firmelor prestatoare de servicii de curatenie. Totusi, lista locatiilor in care sunt solicitate astfel de servicii nu este deloc restransa, contextele variind in functie de dimensiunea edificiilor si spatiilor, precum si de numarul persoanelor care activeaza / locuiesc la adresa.

Europa este luata prin asalt de peste 130.000 de companii de curatenie

Dupa cum se arata in datele statistice oferite de Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate la Locul de Munca, la momentul actual suntem martorii unei situatii imbucuratoare pentru prestatorii de servicii de curatenie. Potrivit unui raport publicat recent, in Europa exista aproximativ 130.000 de companii specializate in servicii de curatenie, insumand un numar de circa 3.6 milioane de angajati. Mutand focusul analizei in plan national, un studiu condus de o companie de profil conclude ca in Bucuresti sunt identificate cele mai multe firme prestatoare, urmat de Brasov si alte orase mari, iar piata de servicii de curatenie pare sa fie deschisa si in regiuni precum Moldova si Iasi.

Mediul rural nu ofera, pentru moment, o piata rentabila pentru serviciile de curatenie

Desi la nivelul simtului comun s-ar putea considera ca mediul rural este cel mai slab ofertant segment pentru piata serviciilor de curatenie, afirmatia capata sens odata cu datele prelevate din acest context. S-a constatat ca locuitorii din mediul rural prefera sa se ocupe personal de curatenie, ceea ce face ca mediul urban sa fie cu adevarat profitabil pentru firmele prestatoare. Totusi, previziunile nu sunt la fel de sumbre, iar firmele de profil ar putea propune o relatie de win – win, tinand cont de faptul ca, in medie, o companie de acest tip poseda un numar de pana la 200 de angajati, iar la nivelul Uniunii Europene, 70% din totalul de 3.6 milioane de angajati lucreaza part – time.

Corporatiile si institutiile financiare, beneficiari ai serviciilor de curatenie

Daca mediul rural nu ofera un cadru prielnic pentru piata serviciilor de curatenie, nu acelasi lucru il putem spune si despre mediile dezvoltate. Spre exemplu, principalii beneficiari ai serviciilor de curatenie sunt Ambasadele, institutiile financiare si corporatiile. Acestea prefera sa incheie contracte pentru a primi astfel de servicii, deoarece, spun reprezentantii din fruntea conducerii lor, este o solutie mai rentabila decat angajarea de personal care nu se simte suficient de motivat incat sa ofere un serviciu de calitate.

Firmele care presteaza servicii de curatenie se profileaza in dimensiuni de business

Ca orice alta afacere, o companie care presteaza servicii de curatenie isi alege un segment in care sa activeze. Astfel se face ca firmele cu un numar redus de angajati se profileaza in segmentul de curatenie rezidentiala, intrucat acestia sunt mai usor de gestionat si pot executa servicii calitative, tiannd cont de faptul ca se axeaza doar pe un tip de locatii.

Recuzita, produsele si eficienta amplifica nevoia pentru serviciile de curatenie
In ceea ce priveste viitorul pietei serviciilor de curatenie, dezvoltarea acestui segment ne dezvaluie ca firmele prestatoare nu o duc deloc rau. Clientii, fie persoane fizice sau juridice, sunt incantati de faptul ca in scurt timp, echipa bine instruita, ajutata de cele mai bune produse de curatare, le pot oferi un mediu curat, steril si organizat, in schimbul unor sume rezonabile. De fapt, piata serviciilor de curatenie a devenit atat de ampla, incat patronii acestor firme au reglementat comisionale si tarifele, luand decizia de a scadea profitul cu pana la 5% pentru a se mentine in randul concurentei.

Cu toate ca este un segment in plina ascensiune in momentul de fata, piata serviciilor de curatenie din Romania intampina probleme in ceea ce priveste personalul specializat. Ceea ce nu inteleg potentialii angajati, insa, este ca lucrurile au evoluat, astfel ca angajatii dintr-o astfel de companie au la dispozitie aparatura speciala, echipamente si produse de curatenie lipsite de acizi, ceea ce inseamna ca sunt feriti de consecintele pe care le-au experimentat in anii precedenti. Cu toate acestea, serviciile de curatenie continua sa aiba un impact pozitiv asupra cererilor, investind constant intr-un personal specializat in acest domeniu, apt sa se ingrijeasca de toate categoriile de servicii, de la dezinsectie si pana la relocari sau gradinarit.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram