Peste 100 de licee din țară susțin educația financiară în comunitate și învățarea prin resurse digitale interactive

  • 120 de licee din 77 de localități s-au înscris în competiția „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, organizată de Junior Achievement (JA) România cu sprijinul Raiffeisen Bank.
  • Peste 25.600 de liceeni au urmat cursul online de educație financiară ABCdar bancar.
  • În urma competiției, 5 licee din țară vor primi finanțări în valoare totală de 30.000 de lei, cu care vor cumpăra echipamente pentru școală.

120 de licee din 77 de localități s-au înscris în competiția „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, organizată de JA România cu sprijinul Raiffeisen Bank, și astfel și-au încurajat elevii să continue învățarea prin utilizarea resurselor digitale interactive incluse în modulul educațional ABCdar bancar. În perioada martie – mai, peste 25.600 de liceeni au urmat cursul online de educație financiară ABCdar bancar, utilizând orice dispozitiv conectat la internet (smartphone, tabletă, laptop sau PC) ori prin intermediul aplicațiilor Android și iOS.

 Modulul educațional ABCdar bancar este dezvoltat pe platforma internațională LMS JA Inspire™ și le oferă elevilor un model de învățare asincron și autonom, prin exerciții interactive cu feedback imediat, materiale video, simulări și sugestii de documentare suplimentară.

Cele mai active licee participante la competiție sunt: Colegiul Economic Virgil Madgearu (București), Liceul Tehnologic Marmația (Sighetu-Marmației), Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu (Ploiești), Colegiul Național Mihai Viteazul (București) și Colegiul Național Avram Iancu (Ștei).

Cele cinci licee beneficiază de finanțări în valoare totală de 30.000 de lei pentru dotarea cu echipamentele tehnice necesare pentru facilitarea educației în școală sau la distanță.

„Suntem bucuroși să vedem interesul tot mai mare al tinerilor pentru cursurile de educație financiară pe care le organizăm în parteneriat cu Junior Achievement în școlile din România, în urma cărora învață noțiuni pe care le pot aplica deja în gestionarea bugetelor proprii. Avem nevoie de educație financiară de la vârste cât mai fragede, pentru a ne asigura că adulții de mâine vor avea un comportament financiar chibzuit și responsabil”, spune Corina Vasile, director de Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.

Competiția este la a treia ediție și face parte din programul de educație financiară dezvoltat, începând cu anul 2010, de JA România în parteneriat cu Raiffeisen Bank. Din 2018, modulul ABCdar bancar este la dispoziția liceelor participante la programul JA de educație financiară în versiune digitală interactivă. Până acum, peste 55.000 de liceeni au participat online la cursurile de educație financiară și alți 50.800 de elevi de școală primară, gimnazială și liceu au urmat aceste cursuri în unitățile de învățământ.

 

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing” și „project based” sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.

 

Despre Raiffeisen Bank România

Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienți persoane fizice, 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Peste 650.000 de clienți digitali folosesc aplicațiile Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online. Banca are 4.800 de angajați, o rețea de peste 350 de unități în toată țara, aproximativ 800 de ATM-uri, 300 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și 20.000 de POS-uri. În ultimii ani, Raiffeisen Bank a intensificat procesul de simplificare și transformare digitală, dezvoltând o serie de soluții de creditare sau plăți online, asigurând accesul la servicii bancare oriunde, oricând, de pe dispozitive mobile.