Pentru cine scrii comunicatul de presă?

comunicate de presaComunicatul de presă, la originile sale, era un instrument exclusiv de comunicare între companii, instituții, organizații și presă. Presa era intermediarul care prelucra și transmitea informația către public. Comunicatul era un document oficial, caracter pe care și-l păstrează și astăzi, dar „vocea” lui se face auzită chiar și fără intervenția presei, ajungând direct la public prin canalele online, ceea ce impune o mai mare responsabilitate din partea organizațiilor emitente. Comunicarea directă cu publicul țintă, fără filtrarea informației de către presă impune o mare responsabilitate și, în același timp, respect pentru publicul țintă. Conținutul unui comunicat de presa trebuie să reflecte acest lucru, iar specialistul în comunicare responsabil cu redactarea trebuie să se concentreze, în demersul său comunicațional, că urmează să transmită mesajul unei audiențe formate din oameni, mai exact unui grup de oameni care se încadrează în profilul clienților potențiali ai companiei pe care o reprezintă. Publicul uman și interesele sale trebuie să primeze în fața optimizării pentru motoarele de căutare. Bineînțeles, optimizarea este importantă și utilă, cât timp nu alterează calitatea și valoarea informațională a conținutului pentru destinatarul uman al mesajului în favoarea „comunicării cu motoarele de căutare”. Compromisul ar putea dăuna și relevanței comunicatului pentru motoarele de căutare chiar dacă au fost plasate strategic link-uri, cuvinte cheie, tag-uri, etc. Concentrează-te pe profilul publicului țintă, pe informațiile specifice pe care acesta le caută, iar motoarele de căutare, prin algoritmii lor din ce în ce mai complecși, vor recompensa calitatea și relevanța conținutului transmis. Pentru a-ți ușura munca în faza de planificare a comunicatului de presă, încearcă să răspunzi la câteva întrebări care te vor ajuta să-ți structurezi informația:

    • Cine este publicul tău țintă?
    • Care este subiectul comunicatului de presă?
    • Unde ar putea obține cel mai bun impact?
    • Când este momentul potrivit pentru a-l distribui?
    • De ce ar fi interesat publicul țintă de subiectul pe care vreau să-l transmit?

  Aceste puncte te vor ajuta să construiești conținut relevant care să funcționeze în beneficiul brandului pe care încerci să-l construiești. Plănuiește cu atenție și scrie fără să lași ca optimizarea pentru motoarele de căutare să-ți altereze mesajul și calitatea conținutului.