Obiectivele majore ale unui comunicat de presa pentru web

Ca in orice actiune si in scrierea si distributia comunicatelor de presa, stabilirea obiectivelor comunicarii este o faza esentiala care ar trebui parcursa inainte de cea de conceptie propriu zisa a textului. Odata ce obiectivele au fost stabilite, continutul va fi redactat mult mai usor deoarece a fost conturata directia in care merge comunicarea. In principiu, un comunicat de presa scris pentru mediul online are doua obiective majore care tin de strategia de marketing online a companiei: Optimizarea pentru motoarele de cautare Pe scurt SEO,  presupune alegerea cu grija a cuvintelor cheie pe care se doreste imbunatatirea performantelor site-ului de prezentare a firmei sau a magazinului online. Pentru ca totul sa fie facut „ca la carte”, este recomandata utilizarea analizelor unor comportamente de cautare cat mai recente si locale, adica acele comportamente care se manifesta pe piata vizata. Daca piata tinta este Romania, atunci este foarte simplu. Tot ceea ce trebuie facut, este o scurta vizita in unealta de cautare a cuvintelor cheie de la Google AdWords, unde, odata ce a fost selectata tara si limba, a fost introdus cuvantul cheie, utilizatorul primeste toate statisticile de care are nevoie pentru a-si da seama de competitivitatea cuvantului cheie. Analiza sugerata de aceasta unealta trebuie corelata cu cea realizata pe site. Daca lipsesc o serie de cuvinte sau fraze cheie relevante cu volume de cautare mari, atunci este recomandata, inainte de orice, o adaptare a optimizarii on site. Odata ce totul a fost pus la punct pe site, se poate pasi cu incredere la urmatoarea faza, redactarea propriu zisa. Valoarea de comunicare In aceasta faza intervin obiectivele comunicarii fara de care redactarea propriu zisa nu poate incepe. De cele mai multe ori este vorba de:

  • cresterea perceptiei asupra brandului;
  • promovarea unui nou produs sau serviciu;
  • lansarea unui concurs;
  • anuntul unei noutati sau schimbari in cadrul firmei;
  • anuntul unei realizari marete.

Si lista poate continua… Odata stabilite aceste obiective, intervine cea mai grea parte redactarea. Aici, o atentie speciala trebuie acordata tonului si perspectivei in care este abordata comunicarea. In permanenta, specialistul in PR trebuie sa se gandeasca la public, la modul in care s-a comunicat in trecut si la reactiile obtinute, astfel incat sa obtina un mesaj coerent, complet si targetat care sa indeplineasca obiectivul de comunicare. Provocarea, in faza de redactare sta si in introducerea cuvintelor cheie astfel incat textul sa „curga” natural, structura frazelor sa nu fie fortata, iar mesajul sa isi pastreze coerenta. Pe scurt, un comunicat de presa care va fi distribuit online ar trebui sa aiba aceste doua obiective majore. Continutul propriu-zis depinde de talentul specialistului in PR de a identifica elementele care merita comunicate, astfel incat compania pe care o reprezinta sa se diferentieze de concurenta in nisa in care activeaza, sa ofere un plus de valoare, brandului, produselor sau serviciilor pe care le promoveaza.