Nicoleta Ciocov

11 aprilie 2013
Autor:
dowmedia08

Nicoleta Ciocov: "Sunt inca prea putine ONG-uri in Romania care au o linie coerenta de comunicare"

Nicoleta Ciocov, invitata noastra intr-un nou "Dialog cu si despre PR" este Responsabil Relatii Publice in cadrul Pentru Voi, ONG care militeaza despre drepturile persoanelor cu dizabilitati de dezvoltare. Organnizatie este foarte activa in Timisoara si desfasoara o serie  de proiecte prin care reuseste sa ofere un ajutor real acestor persoane. Discutia pe care am avut-o se concentreaza pe impactul comunicarii asupra proiectelor pe care Pentru Voi le desfasoara.

LivePR: Cum ati ajuns sa luati legatura cu relatiile publice. Care este elementul, care v-a facut legatura?

Nicoleta Ciocov: Deschiderea spre oameni, firea sociabila si comunicativa au fost primele elemente care au determinat interactiunea mea cu relatiile publice. Nu am avut de gand sa ma fac jurnalist, dar mi-a placut sa asigur legatura dintre proiectele organizatiilor si presa. Am fost „translatorul” care explica in limbaj simplu si clar ce vor si ce fac ONGurile. In urma cu 11 ani cand am inceput sa activez in mediul asociativ, organizatiile nonguvernamentale pareau a fi pentru unii entitatile care aduc masini in mod ilegal din strainatate sau entitati despre care nu stim ce fac, dar care au o denumire complicata... A fost nevoie de ani buni in care atat presa cat si cetatenii sa se obisnuiasca cu activitatea ONGurilor iar eu m-am straduit sa contribui la conturarea identitatii societatii civile din Timisoara.

LivePR: De ce ati ales comunicarea in cadrul unui ONG si nu intr-o agentie de PR?

Nicoleta Ciocov: Am urmat Facultatea de Asistenta Sociala din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara. E clar ca orientarea mea era inca de la inceput spre domeniul social, spre actiuni care sa conteze pentru societatea in care traiesc, actiuni care sa aiba o semnificatie petru cei din jurul meu. Sunt acel tip de persoana care sunt fericita sa am oameni fericiti in jur, sa imi aduc aportul pentru a schimba in bine viata unor oameni, sa fac lucruri utile, frumoase. Nu stiu daca as putea lucra intr-o agentie de PR, promovand produse comerciale si nu proiecte cu impact pentru comunitate...

LivePR: Ce impact are activitatea dumneavoastra asupra proiectelor „Pentru Voi”?

Nicoleta Ciocov: Consider ca imaginea unei organizatii este una din cele mai importante aspecte de care trebuie sa se preocupe conducerea acesteia. Imaginea ajuta la obtinerea de proeicte, iar buna implementare a proiectelor determina o mai buna imagine a acelei organizatii. Fundatia „Pentru Voi” aloca o impotanta deosebita actiunilor imaginii acesteia fie ca vorbim de promovarea clasica sau new media, promovare de evenimente, campanii, etc. Prin urmare, activitatea pe care o desfasor eu implica multa raspundere. Ea incepe de la interactiunea cu oameni pe strada, care sunt interesati de activitatea Funadtiei, continua cu interactiunea cu alte organizatii, cu institutii si autoritati publice, cu presa, bloggerii dar si cu sponsorii, finantatorii samdp. Activitatea mea asigura vizibilitatea activitatilor si proiectelor pe care le desfasuram. Imaginea unei organizatii este influentata de ce si cum comunicam, de a raspunde prompt solicitarilor din partea presei pe subiecte neplanificate, de modalitatea de a da curs provocarilor care apar pe parcursul anilor.

LivePR: Cum se desfasoara o zi in departamentul de relatii publice la „Pentru Voi”?

Nicoleta Ciocov: Ziua incepe cu verificarea e-mailurilor, a conturilor de facebook, linkedin, tweeter si comunicarea cu prietenii virtuali. Se face revista presei pe subiecte legate de activitatea Fundatiei „Pentru Voi”, dizabilitate, legislatie in domeniu, miscari politice care ne pot influenta activitatea, oportunitati de finantare, noutati in mediul asociativ, etc. In functie de activitatile, evenimentele si campaniile pe care le derulam in anumite perioade ne ocupam de crearea de planuri media, de captarea evenimentelor neplanificate in planul lunar de promovare. Avand in vedere ca suntem o organizatie cu multe tipuri de servicii si proiecte variate, planul de promovare al acestora este intr-o continua modificare pentru a asigura o vizibilitate cat mai buna acestora si pentru a nu „supra-satura piata” cu informatii despre „Pentru Voi”. PRul este implicat in toate proiectele pe care le deruleaza Fundatia „Pentru Voi” si prin urmare participa in sedintele de concepere, de implementare si de raportare a acestora. Are sarcini specifice legate de asigurarea vizibilitatii proiectelor, tinand cont de regulamentele de identitate vizuala impuse. Atunci cand nu avem evenimente sau actiuni speciale promovam activitatile curente pe care le desfasuram cu beneficiarii nostri: concursul Lucratorul saptamanii, o zi obisnuita la un centru de zi, lucrarile de amenajare a spatiului verde, etc. Mai mult decat atat, departamentul de PR se ocupa si de asigurarea comunicarii interne a organizatiei si aici lucrurile pot deveni mai complicate decat atunci cand comunicam in afara.

LivePR: Credeti ca ONG-urile din Romania reusesc sa-si traseze o linie de comunicare coerenta?

Nicoleta Ciocov: Sunt inca prea putine ONGuri in Romania care au o linie coerenta de comunicare. In general organizatiile cu un buget mai mare aloca resurse pentru stabilirea unei directii de imagine. Exista si organizatii mici care isi creaza o linie de comunicare coerenta, dar aceasta trebuie sa fie legata in mod direct de activitatile si proiectele pe care le desfasoara. Succesul si credibilitatea unei organizatii sunt influentate de strategia de comunicare a acesteia si aceasta trebuie realizata cu multa atentie si seriozitate.

LivePR: Ce va motiveaza? Care sunt satisfactiile meseriei care va determina sa continuati?

Nicoleta Ciocov: Ma motiveaza rezultatele frumoase din fiecare zi: zambetele beneficiarilor prezenti la evenimentele pe care le organizez, actinile de strangere de fonduri finalizate cu succes, materialele de calitate aparute in presa, deschiderea presei catre sustinerea activitatii Fundatiei „Pentru Voi”, faptul ca lumea incepe sa inteleaga tot mai mult ce inseamna dizabilitate intelectuala, Sindromul Down sau autismul, faptul ca sunt tot mai cunoscute de cetateni activitatile pe care le desfasuram in comunitate, ca suntem urmatiti tot mai mult in mediul virtual...

LivePR: Cum vin suporturile online sa sustina demersurile dumneavoastra de comunicare?

Nicoleta Ciocov: Suporturile online au devenit vitale in activitatea de comunicare si reprezinta aerul pe care il respira fiecare responsabil PR. Imensitatea de resurse pe care ti le ofera internetul, folosirea e-mailului, presa online, bloggurile, siturile de stiri si toate celelalte modalitati de promovare online reprezinta elemente cheie in meseria de comunicator. Cu toate acestea e bine sa nu uitam si de comunicarea directa, de interactiunea cu toti factorii de interes pentru pozitia pe care o avem.

LivePR: Ce calitati umane trebuie sa aibe un specialist in relatii publice care reprezinta persoanele cu dizabilitati?

Nicoleta Ciocov: Trebuie sa aiba o minte deschisa, sa fie un bun comunicator, sa aiba inteligenta emotionala, sa fie empatic si flexibil in interactiunea cu diferite tipuri de persoane.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram