Momentul transmiterii unui comunicat de presa

Redactarea si distributia comunicatelor de presa se face in momente cheie pentru companie dar si pentru piata in care activeaza. Materialul trimis catre presa si public trebuie sa beneficieze de valoare informativa si sa fie concentrat pe un subiect specific, fie din piata, fie din companie. Lansarea unui produs, publicarea situatiei financiare, schimbari majore la nivelul conducerii, fuziuni, informatii specializate din domeniul de activitate si nu in ultimul rand luari de pozitie in legatura cu diverse subiecte „fierbinti” care apar la nivelul pietei sau la nivelul comunitatii. Exprimarea unei pozitii clare pe teme de interes economic si social intaresc autoritatea companiei si sunt un bun demers de brand awareness. In chestiunile interne ale companiei, cum ar fi lansarea produselor sau promovarea expertizei, programul editorial al comunicatelor de presa depinde exclusiv de departamentul de comunicare sau de agentia care se ocupa de aceste demersuri. Indiferent de cat de bine a fost conceput planul de PR, trebuie lasat un spatiu si resurse pentru interventia rapida in momentul in care apare un moment „fierbinte”, de interes general, care starneste o reactie publica foarte puternica. In momentul declansarii evenimentului sau a crizei, specialistii in PR ar trebui sa dea dovada de creativitate. Doar asa vor putea crea o legatura subtila intre evenimentele care tin primele pagini ale ziarelor si fac titlurile tuturor jurnalelor de stiri si compania pe care o reprezinta pentru a genera un capital de imagine pozitiv pentru brand. Un comunicat de presa sau mai degraba o serie de comunicate de presa planuita in detaliu, care sa plaseze compania de partea „fortelor binelui”, poate face minuni din punctul de vedere al perceptiei asupra brandului. Daca actiunile de comunicare sunt sustinute si de un parteneriat de efect pentru sustinerea cauzei, capitalul de imagine este asigurat. Desi pentru unii ar putea parea o practica nu tocmai curata deoarece exploateaza o problema sociala reala in beneficiul unei companii, castigul este de fapt de ambele parti. Compania isi construieste imagine pozitiva, iar cauza beneficiaza de sustinere din partea mediului economic, atat ca mesaj, cat si din punct de vedere financiar. Din punctul de vedere al PR-ului, un astfel de eveniment este un „iepure” care nu trebuie scapat.