Ministerul Educatiei alaturi de primii liceeni absolventi 3D Printing

12 elevi de la Colegiul Tehnic Grivita din capitala au participat la un training dedicat tehnicilor de modelare si imprimare 3D prin proiectul Liceenii invata 3D Printing, initiat de ECDL ROMANIA cu sprijinul ENEVO Group, care a debutat in parteneriat pilot cu acest colegiu. Timp de o luna, liceenii s-au intalnit cu specialisti secondati de profesori din scoala, avand posibilitatea sa aplice efectiv teoria, reusind sa imprime 3D propriile obiecte concepute.

Luni, 23 februarie, am marcat finalizarea cursului la Colegiul Tehnic Mecanic Grivita alaturi de Ministrul Educatiei, domnul Sorin Mihai Cimpeanu, care a declarat: “Nu numai pentru absolventii de liceu, dar si pentru absolventii de licente si de mastere, in momentul in care se angajeaza, modul in care pot demonstra ca si-au insusit cunostintele privind noile tehnologii este un criteriu esential la angajare. Deci, mergeti pe acest drum.”

Reprezentantii ECDL si-au exprimat astazi interesul de a replica modulul de curs de imprimare 3D si in alte licee, oferind oportunitatea de a invata si de a lucra cu instrumentele inovative si altor elevi.
La eveniment a avut loc o sesiune de demostratii 3D printing si o dezbatere pe tema importantei noilor tehnologii in educatia generatiilor viitoare. Am intrat in universul 3D cu elevii si profesorii de la curs si am testat 3D printing impreuna cu alti liceeni si profesori de la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu si Colegiul National Mihai Viteazul.

In calitate de autoritate de certificare a competentelor digitale in Romania, ECDL ROMANIA se implica activ in ghidarea tinerilor spre accesul la competente digitale reale si ofera instrumentele utile pentru provocarile ce decurg din transformarile tehnologice. In acest context, sustinerea proiectului Liceenii invata 3D Printing este un demers firesc. Dovezile arata ca expunerea la tehnologie nu poate fi echivalenta cu abilitatea de a o folosi. Daca tinerii nu au acces la educatie digitala in mod formal si structurat, s-ar putea ca niciodata sa deblocheze pe deplin potentialul tehnologiei digitale pentru ei ca si cursanti, angajati, antreprenori sau cetateni.