Marele Premiu de la Abu Dhabi cursa

24 noiembrie 2014

Abu Dhabi, 23 noiembrie 2014 – Lewis Hamilton a castigat cel de-al doilea titlul mondial din cariera si primul cu pneuri Pirelli dupa victoria din Marele Premiu de la Abu Dhabi. Pilotul Mercedes a plecat in cursa de pe pozitia a doua a grilei si a avut o strategie cu doua opriri la boxe. Hamilton a inceput cursa cu pneurile P Zero Rosu supersoft si apoi a schimbat de doua ori, de fiecare data, pe pneurile de compozitie soft.

Cea de-a 16-a victorie pentru Mercedes in acest sezon inseamna un nou record in Formula 1, constructorul german avand cu una mai mult decat Ferrari si McLaren. Hamilton este si primul pilot care castiga un titlul la piloti cu Mercedes, dupa Juan Manuel Fangio. In total, pilotul britanic a castigat anul acesta 11 curse.

In ultima parte a cursei, Hamilton a fost atacat de Felipe Massa (Williams), care a avut tot o strategie cu doua opriri, dar putin diferita fata de cea a pilotului Mercedes. Massa a plecat de pe pozitia a patra a grilei si inceput cursa cu pneurile supersoft, dupa care a trecut pe soft si apoi, cu 13 tururi inainte de final, a schimbat din nou pe supersoft. Brazilianul a fost cu o secunda mai rapid decat rivalul sau care a schimbat pe soft la ultima oprire.

In ultimele tururi, brazilianul s-a apropiat la trei secunde de Hamilton si a terminat cursa pe locul doi. Podiumul din Abu Dhabi a fost completat de Valtteri Bottas, colegul sau de la Williams, care a avut o strategie supersoft-soft-soft.

Dupa ce au fost exclusi din calificari, pilotii echipei Red Bull Racing au plecat de pe linia boxelor, avand o strategie similara: soft-soft-supersoft. Cu ajutorul strategiei, Daniel Ricciardo a terminat cursa pe locul patru. Ricciardo a fost si cel mai bine clasat pilot care a inceput cursa cu pneuri de compozitie soft dintre cei sase care au ales sa inceapa ultima cursa a sezonului cu aceasta compozitie.

Cu temperaturi in scadere, circuitul a devenit mai rapid pe finalul cursei, ceea ce a insemnat ca echipele trebuiau sa tina cont si de uzura si degradarea pneurilor. Ambele compozitii s-au comportat conform asteptarilor, permitand echipelor si pilotilor sa forteze la maximum pe toata durata cursei.

Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie
Supersoft Soft Intermediare Ploaie
1 Ric 1m44.496s Ham 1m45.599s N/A N/A
2 Mas 1m44.826s Bot 1m45.727s N/A N/A
3 Vet 1m45.552s Ric 1m46.098s N/A N/A

Cel mai lung parcurs cu un set de pneuri:
Supersoft 18 tururi Hulkenberg
Soft 33 tururi Grosjean

BAROMETRUL ADEVARULUI

Am prezis ca o strategie cu doua opriri va fi cea mai rapida in cursa de 55 de tururi: start pe supersoft si apoi schimb pe soft in tururile opt, repsectiv 31. Hamilton a ales aceasta strategie, dar a parcurs mai multe tururi cu pneurile supersoft si a oprit in turul 10 pentru prima oara. Cea de-a doua oprire a fost in turul 31.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram