Marele Premiu de la Abu Dhabi: calificari

24 noiembrie 2014

Abu Dhabi, 22 noiembrie 2014 – Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes, va pleca din pole position in Marele Premiu de la Abu Dhabi, dupa ce a fost mai rapid in calificari decat Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, folosind pneurile P Zero Rosu supersoft. Diferenta de performanta fata de pneurile P Zero Galben (soft), nominalizate pentru cursa de pe circuitul Yas Marina, este de aproximativ o secunda.

Statisic, in cele cinci curse desfasurate pana acum la Abu Dhabi pilotul care a plecat din pole a castigat o singura data (Sebastian Vettel in 2010), in timp ce pilotul care a plecat de pe pozitia a doua a grilei a castigat de trei ori. Cu rezultatul din calificarile de sambata, Mercedes a egalat recordul de 12 duble in calificari pe parcursul unui sezon.

Vremea a fost frumoasa si va ramane asa pe tot parcursul weekendului. Ultima parte a calificarilor (Q3) s-a desfasurat dupa lasarea serii la temperaturi de 31 grade Celsius (asfalt), respectiv 27 grade Celsius (ambientala).

Valtteri Bottas (Williams) a fost singurul pilot care a folosit exclusiv pneurile soft in prima parte a calificarilor (Q1), toti ceilalti folosind si pneurile supersoft. Tinand cont ca pneurile soft vor fi alegerea principala in cursa, majoritatea echipelor au incercat sa economiseasca mai multe seturi pentru cursa.

In primele doua sesiuni, Q1 si Q2, pilotii echipei Mercedes au folosit cate un singur set de pneuri supersoft, la fel ca Daniel Ricciardo (Red Bull). In lupta pentru pole position, pilotii implicati au parcurs doua tururi cronometrate cu pneurile supersoft in Q3. Rosberg a fost cel mai rapid la prima iesire pe circuit si si-a pastrat pozitia si dupa cea de-a doua. Valtteri Bottas a terminat calificarile pe pozitia a treia.

Dupa ce Hamilton a fost cel mai rapid in primele doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, Rosberg a fost primul in antrenamentele de sambata cu pneurile de compozitie supersoft.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: ”Cu titlul pilotilor in joc, am avut parte de o sesiune foarte intensa pana in ultimele secunde. Performanta pneurilor a fost conform cu asteptarile noastre. In cursa de duminica, primul stint, cu pneurile supersoft, va fi crucial, pentru ca in functie de acesta se va stabili restul strategiei. Ne asteptam ca cea mai populara strategie sa fie una cu doua opriri, dar sunt sanse mari ca unii piloti sa aleaga si varianta cu trei opriri, totul va depinde insa si de ceea ce se va intampla in cursa.”

Prezicatorul misterios de la Pirelli:

O strategie cu doua opriri este teoretic cea mai rapida in cursa de 55 de tururi. Cea mai rapida varianta ar fi: start pe supersoft, schimb pe soft in turul opt si apoi tot pe soft in turul 31. O strategie cu trei opriri este si ea fezabila, dar implica riscuri din punctul de vedere al traficului: start pe supersoft, schimb pe soft in turul sapte, schimb tot pe soft in turul 23 si apoi tot pe soft in turul 39. Fara a lua in calcul eventualele probleme de trafic, aceasta strategie este mai rapida cu doua secunde fata de una cu doua opriri pe durata totala a cursei. Cu sanse de doar 40 % de neutralizare a cursei, acest factor nu este unul decisiv in alegere strategiei.

Cele mai rapide compozitii in FP3:

Rosberg 1m41.424s Supersoft noi
Hamilton 1m41.793s Supersoft noi
Massa 1m42.429s Supersoft noi
Pneuri utilizate de primii 10:
Rosberg 1m40.480s Supersoft noi
Hamilton 1m40.866s Supersoft noi
Bottas 1m41.025s Supersoft noi
Massa 1m41.119s Supersoft noi
Ricciardo 1m41.267s Supersoft folosite
Vettel 1m41.893s Supersoft noi
Kvyat 1m41.908s Supersoft folosite
Button 1m41.964s Supersoft noi
Raikkonen 1m42.236s Supersoft noi
Alonso 1m42.866s Supersoft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram