fbpx

Marele Premiu al Austriei: Red Bull Ring 18 21 iunie 2015 avanpremiera

SOFT ȘI SUPERSOFT PENTRU A TREIA CURSĂ CONSECUTIVĂ:
RED BULL RING ARE O ADERENȚĂ SCĂZUTĂ, IAR ECHIPELE ALEG SETĂRI CARE SĂ OFERE O FORȚĂ DE APĂSARE MARE

O STRATEGIE CU DOUĂ OPRIRI A FOST VARIANTA CÂȘTIGĂTOARE ÎN 2014

DIFERENȚELE MICI DE PERFORMANȚĂ ÎNTRE CELE DOUĂ COMPOZIȚII POT DUCE LA STRATEGII VARIATE ÎN TIMPUL CURSEI

Milano, 15 iunie, 2015 – Pentru a treia cursă consecutiv, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Galben soft și P Zero Roșu supersoft. Solicitările pentru pneuri sunt relativ mici, circuitul având două linii drepte și mai multe viraje lente. Marele Premiu al Austriei a revenit anul trecut în calendarul Formulei 1, după o pauză de 11 sezoane, ceea ce înseamnă că echipele au deja o serie de informații utile pentru stabilirea unei strategii optime. Imediat după etapa din Austria, marți și miercuri, este programat și ultimul test din timpul sezonului.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “ Etapa din Austria este ultima din această parte a sezonului în care am nominalizat combinația de pneuri soft și supersoft. Strategia va depinde aici mult de vreme : dacă va fi cald vom vedea cel mai probabil una cu două opriri, iar dacă este mai rece probabil echipele vor alege una cu o singură oprire. Ploaia trebuie și ea luată în calcul în această regiune, așa cum a fost cazul anul trecut în antrenamentele libere, deci echipele trebuie să fie pregătite pentru orice situație. Anul acesta piloții au informații utile adunate anul trecut pe Red Bull Ring, ceea ce-i va ajuta să găsească mai repede strategia ideală pentru ei. Desigur, obiectivul nostru este să avem două, trei opriri pe cursă și vom ține cont de asta în viitor când vom mai face nominalizările. Ne așteptăm la o diferență mică de performanță între cele două compoziții, ceea ce oferă echipelor numeroase posibilități în ceea ce privește strategia.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:
Asfaltul de pe Red Bull Ring are o aderență și abrazivitate scăzute, aderența crescând pe măsură ce se depune cauciuc pe pistă. Chiar dacă asfaltul este nou, circuitul are multe zone denivelate și este dificil să găsești o aderență constantă.

Tracțiunea la ieșirea din viraje este foarte importantă pe Red Bull Ring deoarece o serie de viraje lente duc în linii drepte rapide. Abordarea inteligentă a virajelor, pentru a putea apoi accelera imediat la ieșire fără a răsuci roțile, este vitală pentru a crește durata de viață a pneurilor.

Pneurile de compoziție supersoft pot atinge performanțe optime chiar și la temperaturi mai scăzute, iar cele de compoziție soft lucrează bine la temperaturi mai ridicate. Vremea în Austria este imprevizibilă și sunt șanse mari ca temperaturile să varieze.

Circuitul Spielberg este parcurs în direcția acelor de ceasornic, dar virajele 5 și 6 sunt foarte solicitante în special pentru pneurile de pe partea dreaptă a mașinii.

Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa: Majoritatea piloților au avut o strategie cu două opriri, iar unii au oprit de trei ori. Nico Rosberg (Mercedes), câștigătorul cursei, a început pe supersoft, a schimbat pe soft în turul 11, apoi tot pe soft în turul 40. Germanul a câștigat cursa cu ajutorul acestei strategii chiar dacă a plecat de pe poziția a treia a grilei.

Diferența anticipată de performanță între cele două compoziții: 0,7 – 0,9 secunde pe tur.

Echipa Pirelli își alege numerele: # #9, Luigi de Candia (Information Technology) – “Nu cred că am multe în comun cu Marcus Ericsson, dar tot aș alege numărul 9. Este numărul cu care am jucat fotbal când eram mai tânăr și a fost întotdeauna numărul meu preferat.”

Pe cine urmărim pe Twitter în această săptămână: @ayrtonsenna. Chiar dacă triplul campion mondial nu mai este printre noi, are totuși un cont oficial pe Twitter. Aici găsești știri despre fundația Ayrton Senna, dar și o reursă remarcabilă pentru filmulețe și fotografii cu pilotul brazilian, unele dintre ele fiind chiar foarte rare.

Pneurile nominalizate până acum:

P Zero Roșu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Soft Medium
Spania Soft Medium
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft
Austria Supersoft Soft