fbpx

Mai mult de o treime din romani au primit cadouri inutile sau nedorite in ultimele 12 luni

Procentul este mai mare in ce priveste respondentii din Bucuresti (41%) si in acelasi timp mai scazut in randul persoanelor intervievate din Moldova (30.2%).

Sondajul de opinie a fost realizat cu scopul de a releva atitudinea romanilor fata de cadouri, atat din perspectiva incidentei cazurilor in care persoanele intervievate au primit lucruri inutile sau nedorite, cat si din perspectiva felului in care au decis sa actioneze sau sa foloseasca ulterior respectivul cadou.

Astfel, atitudinea celor intervievati in momentul primirii unui cadou nedorit variaza de la “pastrarea acestuia in ideea ca poate va fi folosit ulterior” (39.6%) sau “oferirea sub forma de cadou unei alte persoane” (33%) pana la folosirea acestuia (11.5%), donarea (5.5%) sau chiar aruncarea lui (4.4%).

Sondajul realizat a vizat populata adulta a Romaniei, printr-un esantion reprezentativ la nivel national alcatuit din 500 de respondenti cu varste intre 20-60 ani, studii superioare si venituri peste medie, din Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori.

Din distributia pe categorii de varsta, sex si venituri a rezultat faptul ca tinerii sunt mai nemultumiti in legatura cu cadourile primite in comparatie cu persoanele mai mature (38.8% la 20-29 ani, respectiv 38.6% la 30-39 ani comparativ cu 31.87% la 50-60 ani), femeile sunt intr-o mai mare masura nemultumite decat barbatii (43.7% comparativ cu 28.3%) iar cu cat creste venitul pe familie, cu atat creste si nemultumirea fata de cadouri.

Mednet Marketing Research Center a realizat acest sondaj de opinie in perioada 9-14 noiembrie 2012, folosind metoda CATI (computer-assisted telephone interviewing), la comanda Edenred, cu scopul de a obtine informatii despre atitudinea romanilor fata de cadourile inutile si a completa precum si a confirma astfel datele obtinute printr-o cercetare realizata in 2011.

Cercetarea anterioara realizata in numele Edenred a vizat 199 de companii cu peste 50 de angajati de pe teritoriul Romaniei si a relevant faptul ca, in majoritatea cazurilor, printre cele mai raspandite si apreciate beneficii primite de catre angajati de la companie se numara tichetele de masa si cele de cadouri.

Unul dintre principalele motive pentru gradul mare de apreciere al acestui tip de cadou a fost identificat ca fiind libertatea oferita in ce priveste utilizarea sa finala de catre persoana care il primeste. Din perspectiva angajatorilor, acest tip de cadou este apreciat deoarece confera importante beneficii fiscale, este simplu de comandat si administrat si aduce companiei beneficii de imagine prin eleganta si memorabilitatea cadoului oferit angajatilor.

Mai mult, avand in vedere faptul ca se apropie sarbatorile de iarna, un moment in care in mod traditional companiile se orienteaza spre astfel de produse, Edenred a lansat o campanie speciala pentru Ticket Cadou si cardul Compliments, in cadrul careia companiile care comanda si achita acest tip de produse in perioada 19 noiembrie-19 decembrie 2012 pot beneficia de un bonus garantat, in functie de valoarea comenzii.

Edenred, compania care a inventat tichetele de masa Ticket Restaurant® si leaderul mondial in servicii preplatite adresate companiilor, concepe si furnizeaza solutii care faciliteaza viata salariatilor si imbunatatesc eficienta organizatiilor.

Garantand utilizarea fondurilor alocate strict in scopul caruia ii sunt destinate, aceste solutii permit organizaţiilor sa işi organizeze mai eficient activitatea in sfera:

• Beneficiilor pentru angajaţi (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket CESU, Childcare Vouchers, etc.)
• Managementului cheltuielilor profesionale (Ticket Car, Ticket Clean Way, etc.)
• Programelor de motivare şi recompensare (Ticket Cadou, Card Compliments, Ticket Compliments, Ticket Kadéos, etc.)

Grupul Edenred sustine si instituţiile publice in managementul programelor sociale.

Listata la bursa NYSE Euronext Paris, Edenred activeaza in 39 de tari, avand 6 000 de angajati, aproape 580 000 companii si organizaţii client, 1.3 milioane de parteneri afiliati şi 36.2 milioane de beneficiari. In 2011, volumul total emis de Edenred a fost de 15.2 miliarde de euro, din care 58% a fost generat in tarile in curs de dezvoltare.
Ticket Restaurant® si celelalte denumiri comerciale ale produselor şi serviciilor Edenred snt marci inregistrate ale Grupului Edenred.