Iunieta Sandu

Iunieta Sandu, Evensys: “Cu bune, cu rele cred ca tinerii romani sunt o speranta pentru mediul de afaceri din Romania”

Iunieta Sandu este in prezent PR & Marketing Coordinator in cadrul Evensys, companie care organizeaza evenimente B2B. Cariera in comunicare a luat startul in cadrul PRIME Brasov, organizatia studentilor de relatii publice si comunicare, unde a coordonat departamentul de PR timp de doi ani. In urma cu doi ani a coordonat Public Speaking Support Group Brasov, unde a sustinut cursuri pentru tinerii ce doreau sa-si dezvolte aceasta latura.

LivePR: Ce inseamna pentru tine marketingul si comunicarea? Pasiune sau doar un job?

Iunieta Sandu: Cand ma uit in trecut, imi dau seama cum toate activitatile in care m-am implicat au condus catre ceea ce fac acum. Pasiunea mea pentru comunicare a inceput de cand eram foarte mica, mai exact prin scoala generala, cand am inceput sa urmez cursuri de teatru. Au urmat apoi cursuri de scriere, de vorbit in public si activitati in cadrul unui ONG de relatii publice. Iar in prezent evenimentele, care cu siguranta sunt realizate din pasiune.

LivePR: Din perspectiva evenimentelor pe care le organizezi, cum arata mediul de afaceri din Romania?

Iunieta Sandu: Companiile mari, dar si cele mai mici au continuat sa participe in 2013 la evenimentele noastre, chiar daca bugetele s-au redus. Am intalnit anul trecut multi tineri antreprenori care si-au dezvoltat start-up-uri bazate pe idei foarte bune, chiar daca multi dintre ei se orienteaza catre clienti externi, ei raman in Romania ceea ce este un lucru laudabil. Cu bune, cu rele cred ca tinerii romani sunt o speranta pentru mediul de afaceri din Romania.

LivePR: Am vazut ca se apropie Digital Marketing Forum 2014. Cum reactioneaza companiile romanesti la canalele de marketing care li se deschid online? Exista “apetit” pentru abordarea digitala a marketingului?

Iunieta Sandu: Orice brand isi doreste sa fie prezent in locul in care sunt si consumatorii, iar dupa cifre vedem ca ei petrec din ce in ce mai mult timp in online. In 2013 s-a simtit cu adevarat o crestere a companiilor care doresc sa integreze in strategia lor de comunicare online-ul. Asta pentru ca brandurile care au fost active in online anul trecut, au avut mai mult de castigat. Am vazut cum industria de digital se dezvolta rapid, iar brandurile trebuie sa fie pregatite sa adopte schimbarile. Evenimentele sunt un mod foarte bun pentru marketeri de a afla tendintele si schimbarile industriei, de aceea pregatim de opt ani Digital Marketing Forum.

LivePR: Din experienta, care sunt ingredientele care fac un eveniment reusit?

Iunieta Sandu: Nu cred ca exista o reteta a succesului cand vine vorba de evenimente, domeniul este foarte imprevizibil si trebuie sa fii mereu in alerta, pregatit sa raspunzi provocarilor. Un lucru extrem de important ramane spiritul de echipa.

LivePR: Cum vezi meseria pe care o ai, breasla din care faci parte? Se poate “lauda” Romania cu specialisti in domeniu?

Iunieta Sandu: Cred ca premiile castigate de agentiile locale la marile festivaluri internationale si locale vorbesc de la sine, romanii fac campanii foarte bune. Ma gandesc acum la una dintre cele mai premiate campanii de anul trecut, Why Don’t you Come Over, realizata de GMP si Gandul care a generat foarte multe stiri pozitive despre Romania. Sunt multe foarte bune si pe zona de online realizate chiar la sfarsitul anului trecut: Ghita Ciobanul, Mercador, Tocmai etc.

LivePR: A fost vreun moment in cariera in care te-ai simtit coplesita de volumul de munca, de responsabilitati si ai fost la un pas de o reorientare profesionala?

Iunieta Sandu: Cred ca raspunsul la prima intrebare vine in completarea acesteia. Cand vorbesti despre pasiune nu se pune problema de reorientare profesionala. Exista dorinta de a face lucruri mai bune, mai mari care sa te dezvolte pe toate planurile si asta necesita un volum mare de munca.

LivePR: Cat este “inspiratie” si cat este “transpiratie” in marketing si comunicare?

Iunieta Sandu: Inspiratia este esentiala in domeniul acesta, creativitatea, conceptele noi si ideile sunt cele care fac diferenta de cele mai multe ori. Transpiratia, ca sa-i spun asa, intervine in momentul in care sunt implementate ideile.

LivePR:. Nu in ultimul rand, ai un sfat,  o recomandare pentru cei care descifreaza acum, in univeristati, tainele PR-ului?

Iunieta Sandu: Este foarte bine sa se implice in organizatii studentesti, sa citeasca si sa mearga la evenimente pentru a cunoaste oamenii din industrie.