Irina Burdusel

Irina Burdusel – Marketing & PR Manager, GoodSign – despre viata in PR

Deschidem rubrica de interviuri cu specialisti din domeniul PR-ului si al comunicarii cu Irina Burdusel, Marketing & PR Manager in cadrul companiei GoodSign, care a avut amabilitatea si curajul sa sparga gheata si sa ne impartaseasca impresii, experiente, puncte de vedere, cugetari, tendinte dintr-un domeniu foarte popular, dar in acelasi timp vital in structura oricarei organizatii.

GoodSign este o companie care activeaza in zona productiei publicitare, fiind implicata si in domenii conexe, cum ar fi design si amenajare de standuri expozitionale, decoruri de televiziune, precum si alte spatii cu destinatie comerciala.
Din pozitia pe care o ocupa in cadrul GoodSign, invitata noastra povesteste despre PR, efectele crizei financiare in aceasta bransa, dar si despre forta femeilor si abordarea strategica a barbatilor din bransa.

LivePR: Cum si cand ati decis sa va orientati catre domeniul relatiilor publice ?

Irina Burdusel: In facultate mi-am dat seama ca nu sunt facuta pentru publicitate. Pentru un student la comunicare, aceasta este o descoperire ingrijoratoare. M-am simtit mai atrasa de partea de strategie decat de creatie, iar cursul meu preferat a fost „Gestionarea crizelor de imagine”. Atunci am stiut ca vreau PR. Au trecut 7 ani si nu mi-am schimbat opinia.

LivePR: Ce efecte a avut criza financiara asupra relatiilor publice?

Irina Burdusel: Cred ca multe dintre companiile care pana la criza au dus-o foarte bine fara relatii publice au realizat ca PR-ul nu este nici „chestia aia de fite, pe care o fac cei cu bani”, nici „ eforturile suplimentare pe care le fac cei care nu au bani de publicitate”. De regula, o criza scoate la iveala lucruri care nu au fost facute, desi erau necesare. Actuala criza economica a demonstrat ca PR-ul este o necesitate, indiferent de profilul si nivelul companiei.

LivePR: Cum v-ati adaptat strategia pentru a preveni eventualele efecte negative ale crizei ?

Irina Burdusel: Am inceput sa lucrez la GoodSign in plina criza, deci nu a trebuit sa adaptez strategia, ci sa creez una complet noua. Am „preluat” o companie cu performante exceptionale in domeniul ei de activitate si cu o experienta de aproape 15 ani in semnalistica, dar care comunica in exterior intr-un cerc restrans si avea nevoie, in consecinta, de o imagine proaspata pe baza careia sa isi creasca notorietatea pe piata. Pe noi criza ne-a stimulat sa iesim din anonimat si chiar ne-a creat conditii sa ne repozitionam ca brand, pe o piata pe care au rezistat doar cei mai buni. Ma refer la piata de productie publicitara.
Am „reactionat” la criza lansandu-ne o noua identitate organizationala – transformand Printactiv in GoodSign, cu o imagine bine conturata si o strategie de comunicare axata pe deschidere si dialog.

LivePR: Vedeti in mediul online un potential pentru dezvoltarea relatiilor publice?

Irina Burdusel: Categoric. Nu mai poti vorbi de comunicare excluzand internetul. Cand media aproape s-au mutat pe online, de la reviste la televiziuni, iar relatiile sociale se incheaga solid si in mediul virtual, PR-ul se reorienteaza aproape automat pe aceeasi directie. Iar cine nu profita de aceste instrumente pe care internetul le pune la dispozitie va avea de pierdut.

LivePR: Pe o scara de la 1 la 5, care este importanta relatiilor publice pentru o organizatie ?

Irina Burdusel: Probabil ca orice organizatie poate functiona foarte bine si fara PR, pana la un punct, deci nu voi spune ca este indispensabil. Insa, relatiile publice aduc in plus un mediu favorabil, stabilitate, notorietate pozitiva, vizibilitate pe segmente de public relevante, care au dovedit de multe ori ca fac diferenta. Totusi, PR-ul nu poate substitui calitatile unui management sanatos. Din aceste motive cred ca 4 puncte exprima cel mai bine importanta relatiilor publice intr-o organizatie.

LivePR: In ce masura pot relatiile publice sa influenteze decizia de cumparare a unui client potential ?

Irina Burdusel: La un moment dat, cand mi-am ales furnizorul de papetarie, am optat pentru cel care imi trimisese o felicitare de ziua mea. Faptul ca numele lui imi era cunoscut, dintr-un contact anterior, personal, si ca imi crease o impresie placuta, a contat.

LivePR: Femeile sau barbatii constituie forta in acest domeniu ?

Irina Burdusel: Din cate am observat, in general, functiile de PR apartin femeilor, insa departamentul este subordonat unui manager barbat, care, de multe ori, are si drept de veto asupra deciziilor de PR. As spune ca forta este a femeilor, dar ca, in PR, in spatele unei femei de succes, sta un barbat cu viziune strategica.