Iata care este topul celor mai fiabile automobile deservite in Germania Opel Astra este pe primul loc pentru calitatea pieselor auto

Cu ocazia ultimei statistici a verificărilor tehnice periodice realizate de organismul germann GTÜ, iată o scurtă trecere în revistă a plusurilor şi minusurilor celor mai populare maşini second hand din Germania.
Opel Astra Zafira
Topul este deschis de Opel Astra. Astra şi-a făcut o bună reputaţie printre cei care doresc o maşină cu un raport bun între ceea ce oferă în materie de spaţiu şi dotări şi cheltuielile mici. Generaţia lansată în 2009 a ridicat ştacheta, atât la nivelul aspectului şi comportamentului rutier, cât şi al dotărilor şi spaţiului interior. Precedentele generaţii sunt mai discrete, dar suficient de robuste şi fiabile.
Motorizările mai noi pe benzină mizează pe tehnologia turbo, fiind fiabile câtă vreme maşina nu prezintă un rulaj excesiv. Motorul de 1,6 litri, ceva mai vechi, e cotat cel mai bine ca fiabilitate. CDTI-ul mai vechi de 1,7 litri este mai puţin apreciat decât noile motoare diesel de 2,0 litri, potente, dar şi mai scumpe. CDTi-ul de 1,3 litri este economic, dar nu e recomandabil pe noul model, care e mai greu. Plusuri: comportament sigur, habitaclu spaţios, multe dotări. Minusuri: ergonomie bord, greutatea mai mare a noii generaţii afectează manevrabilitatea, scaune perfectibile (cele din echipările de bază). Masina Opel Astra Zafira are piese auto calitative, care vor beneficia de o durata de viata indelungata!
Bmw-seria-3-2
BMW Seria 3 a reuşit să obţină doar locul patru. Berlina de clasă medie BMW şi-a câştigat o reputaţie binemeritată pentru nivelul sportivităţii, asociat şi cu o bună fiabilitate. Cea mai apreciată în acest moment este generaţia produsă începând cu 2005 (ultima care a mai purtat indicativ intern cu litera ”E”). Chiar dacă spaţiul în spate şi în portbagaj nu e satisfăcător, motoarele performante şi nivelul dotărilor contează mai mult pentru clienţi.
Versiunea 318i (motor pe benzină de 143 CP) este foarte accesibilă, dar şi suficient de performantă, iar 320d (diesel de 2,0 litri) oferă un bun compromis între consumul scăzut şi performanţele ridicate. Motoarele în şase cilindri pun accentul pe performanţă, dar întreţinerea este costisitoare. Plusuri: suspensie fermă şi direcţie precisă, scaune bine profilate şi confortabile, motoare economice (cele cu 4 cilindri), comportament general sportiv. Minusuri: spaţiu mic în spate şi pentru portbagaj, costuri relativ mari reparaţii şi piese.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo s-a consolidat pe locul trei. Numele Polo există în nomenclatorul VW încă din 1975, făcându-şi o carieră sigură în clasa mică. Generaţia lansată în 2009 a devenit mult mai interesantă pentru clienţii de maşini second hand, mai ales în urma prezentării noii versiuni facelift. Polo se detaşează prin sobrietate, comportament sigur şi suficient spaţiu şi confort, precum şi prin buna reputaţie în materie de fiabilitate.
Motorul pe benzină de 1,4 litri este cel mai des întâlnit şi cel mai accesibil, fiind de preferat micului 1.2 TSI, mai ales în utilizare urbană. În domeniul diesel, micul TDI de 1,2 litri este considerat foarte economic, iar TDI-ul de 1,6 litri performant. Modelele mai vechi şi cu rulaj mare pot pune probleme la nivelul suspensiei şi sistemului de frânare. Plusuri: construcţie solidă, calitate ridicată a interiorului, scaune tari, dar confortabile, motoare economice. Minusuri: acces mai greoi în spate, preţuri ridicate reparaţii
opel-corsa-2
Opel Corsa. Micul ”corsar” al celor de la Opel face figuraţie pe scena clasei mici europene încă de la începutul anilor ’80, iar cea de-a patra generaíe, lansată în 2006, reprezintă o emancipare. Corsa, la fel ca Astra, rămâne considerată o maşină cu un foarte bun raport preţ/fiabilitate, iar versiunea în trei uşi are un mare magnet la publicul amator de life-style. Faceliftul introdus în 2010 îmbunătăţeşte mult calitatea plasticelor şi nivelul de dotări, rămânând cu preţuri acceptabile pentru domeniul second hand.
Motoarele pe benzină de 80 şi 90 CP reprezintă o bună alegere, combinând performanţele decente şi consumul rezonabil. Dieselul de 1,3 litri e foarte economic şi e considerat destul de fiabil, mai ales pentru utilizarea urbană. Comportamentul rutier e mediu, mizând mai mult pe siguranţă ş confort. Plusuri: comportament sigur, interior versatil (caroseria cu 5 uşi), scaune confortabile, bună fiabilitate, motoare economice. Minusuri: spaţiu interior versiunea în 3 uşi, manevrabilitate mai redusă.
Volkswagen Golf (Mk6)
Din 1974 încoace, VW Golf a reuşit să ajungă ”regele clasei compacte” şi cea mai căutată maşină second hand din Europa. Golf 6, lansat în 2008, reprezintă un facelift de substanţă a lui Golf 5, aducând evoluţii majore la capitolul calitate şi comportament rutier, preţurile fiind considerate rezonabile în raport cu ceea ce oferă maşina. Prin urmare, Golf 6 este, la ora actuală, cel mai ”vânat” de clienţii second hand.
Golf 6 mizează pe motoare pe benzină turbo (TSI), cel mai apreciat fiind cel de 1,4 litri, cu un bun compromis între performanţe şi consum. În domeniul diesel, TDI-ul de 2,0 litri rămâne o ofertă mai atractivă decât cel de 1,9 litri, motorul mai mare oferind mai multe pentru un preţ doar sensibil mai ridicat. Multe modele beneficiază de o echipare de top, iar modelul Golf Plus oferă un plus practic.
Plusuri: fiabil, comportament rutier sigur şi manevrabilitate bună, direcţie precisă, rezistenţă la rugină, dotări bogate, paletă largă de motoare şi caroserii.
Minusuri: preţuri mari, motoarele mari necesită întreţinere şi servisare scumpă, motoare turbo pe benzină pot pune probleme la rulaj execesiv.
sursa articol – http://www.autostrada.md/stiri/iata-care-sunt-top-10-cele-mai-fiabile-automobile-deservite-in-germania