Ghid: Cum găsesc cel mai bun nume de firmă?

Ghid: Cum găsesc cel mai bun nume de firmă?

 

Numele firmei tale este primul lucru la care te vei gândi când vei dori să îți pornești propria afacere. Paradoxal, este și unul din cele mai importante lucruri la care te vei gândi tu, ca tânăr antreprenor și om de afaceri. Cel mai esențial lucru pe care îl poți face este o verificare marca inregistrata. Desigur, pentru a porni orice firmă vei avea nevoie și de toate acele acte necesare deschidere firma.

Dar să rămânem la lucrurile esențiale, și anume:
Ce este o marcă?

Marca, în accepțiune comercială și în domeniul Proprietății Intelectuale, se referă la un set de semne distinctive care ajută la identificarea şi distingerea sursei comerciale a bunurilor sau serviciilor. Aceste semne pot fi logo-uri, nume sau culori, precum şi orice alt mod de a identifica originea comercială, cum ar fi forma produsului şi ambalajul şi posibil sunete sau arome.

Însă o marcă nu înseamnă doar diferențiere față de concurență sau un reper în percepția consumatorului, ci și un activ valoros pentru companie. Dacă marca este înregistrată, titularul acesteia are dreptul nu doar de a o valorifica, ci și de a folosi pârghii legale (acţiuni în justiţie) pentru a preveni şi a se opune copierii (contrafacerii) sau alterării mărcii de către terţi. Condiția pentru a putea beneficia de valoarea reală a unei mărci este protejarea ei ca proprietate intelectuală prin înregistrarea la OSIM sau alte organisme internaționale.

În caz contrar, riscurile sunt multiple. Bunăoară, numele produsului/serviciului poate fi copiat de concurență care, astfel, va câștiga clienți în baza reputației construite de societatea dumneavoastră, fără a putea fi oprită sau trasă la răspundere. În același timp, puteți evita un conflict juridic cu terții care, posibil, dețin deja drepturile asupra aceleiași denumiri, datorită etapei de verificare a disponibilității din procesul de înregistrare a unei mărci.

 

Cum alegem numele firmei?

În primul rând trebuie să ne gândim la un nume care să se potrivească cu idealurile și valorile, atât ale tale cât și ale firmei.

Absolut fiecare business are (chiar dacă nu îți poți da seama imediat) o cultură și o serie de caracteristici unice, care o disting față de concurență. Este mereu foarte indicat ca numele firmei să reflecte acele caracteristici și acele valori.

Dar dacă nu ai fondat încă afacerea ta? Nicio problemă, gândește-te din timp la viziunea firmei. Aceasta ar trebui să reprezinte ideologia de bază pentru acea firmă și modul în care aceasta dorește să aibă un impact asupra industriei și societății.

Ține minte că numele firmei setează și reputația. Dacă ești un vânzător de jucării pentru copii, nu vei dori un nume prea sobru și serios, ci ceva jucăuș!

Vrei să pornești un SRL?

Înființarea unei firme cât și a înființarea unei sucursale sau filiale durează între 3 și 5 zile lucrătoare din momentul în care dosarul este pregătit pentru ONRC. Este bine de știut că, începând cu 19.04.2013, toate societățile se constituie neplătitoare de TVA. Cei care doresc să devină plătitori de TVA înainte de atingerea plafonului de 65,000 Euro urmează să facă o cerere în acest sens la ANAF.

Consultanții Fabrica de Firme vă pot îndruma în alegerea formei juridice celei mai potrivite pentru ceea ce aveți dumneavoastră nevoie. Totodată vă putem oferi și găzduirea sediului social, în cazul în care nu aveți această posibilitate.

Pregătiți 3 variante de denumire pentru viitoarea firmă. Optați pentru variante cât mai complexe, având în vedere că rezervarea se face la nivel național și nu pot exista două societăți cu nume identic sau asemănător.

Înființarea unei societăți cu răspundere limitată (S.R.L., sau simplu, firma) este cea mai răspândită formă juridică datorită răspunderii limitate a asociaților. Aceștia sunt ținuti responsabili pentru obligațiile societății doar în limita aportului lor. Un alt motiv pentru care antreprenorii preferă să înființeze S.R.L.-uri este și valoarea foarte mică a capitalului social. Minimumul cerut de lege este 200 lei, iar capitalul este împărțit în părți sociale egale. Acestea nu pot fi mai mici de 10 lei