Elemente importante de optimizare on page a site-ului tau precum un profesionist

Scurt Ghid SEO pentru a avea resursele necesare optimizarii unui site precum un profesionist

Internetul ofera multe oportunitati si sunt o multime de oameni care detin un site. Toti avem o poveste care ne-a adus in online si daca te numeri si tu printre cei care vad aici oportunitatea de a dezvolta o afacere, fie ca este vorba despre un site de prezentare al serviciilor, fie ca este un magazin online sau chiar detii un blog personal pentru ca iti doresti sa fii influencer.

Indiferent care este povestea ta, probabil ca iti doresti mai multa atentie din partea persoanelor cu care ai putea sa colaborezi, adica sa fii mai vizibil in domeniul tau, sa atragi mai multi vizitatori si sa ii determini sa apeleze la ceea ce stii sa faci.

Cand apreciezi ca este mai bine sa lasi profesionistii sa se ocupe de optimizare si crezi in parteneriatul dintre o firma SEO si client, poti apela la ADfel Digital Marketing, una dintre firmele care ofera servicii de optimizare SEO Bucuresti, pentru rezultate in prima pagina a Google.

Daca ai ajuns la aceasta concluzie inseamna ca esti pe drumul cel bun doar ca nu trebuie sa te gandesti cum sa faci mai multi bani, ci sa privesti dintr-o alta perspectiva precum “cum pot sa fac sa fiu mai bun” sau “cum pot sa ofer anumite servicii astfel incat oamenii sa isi aminteasca de ceea ce le-am oferit” sau sa vinzi mai mult decat un produs, adica ”o poveste” pe care oamenii o vor memora si pe care ii poti fideliza, oferind mici atentii atunci cand se intorc la tine.

Probabil sunt destul de multi oameni care ofera servicii SEO si putini se pun in “pielea ta” pentru a merge mai departe de elementele de baza de optimizare a site-ului. Cu toate acestea, pana sa ajungi sa te folosesti cu adevarat de marketing, optimizarea este esentiala pentru a fi mai bun decat alti oameni din domeniul tau si este bine sa aflii cateva dintre elementele importante, chiar esentiale pentru optimizarea unui site, asa cum ar proceda un profesionist.

Scurt ghid pentru optimizarea SEO on page

Sa presupunem ca ai studiat niste cuvinte sau niste expresii, care se potrivesc cu obiectivele tale, respectiv crearea unei comunitati in jurul unor servicii sau tipuri de produse pe care le oferi.

Pentru a obtine rezultate mai bune, trebuie sa te asiguri ca pagina respectiva din site este relevanta in raport cu cautarile oamenilor, dar si cu competitia si urmareste cu atentie ca expresia sa se regaseasca in:

  • URL: acesta este adresa web care indica atat motorului de cautare, cat si utilizatorilor pagina in care vor naviga, unde se afla in acel moment si este important ca aceasta adresa sa fie prietenoasa, fara noduri si parametrii care cheltuiesc bugetul de crawling al agentilor Google sau simboluri precum # care blocheaza indexarea, si este recomandat ca lungimea acestora sa nu fie mai lunga de 100 de caractere.

Totodata, in cazul utilizarii unei expresii, este bine sa iei in calcul crearea de la inceput a formei corecte de URL, utilizand “ – “ si nu “ _ “ pentru ca underscore creaza o punte de legatura, iar termenii vor fi interpretati de catre agenti ca fiind legati unul de celalalt.

  • Meta Tags: se refera la Meta titlu si Meta descriere, doua dintre cele mai neglijate elemente de catre webmasteri. Multi dintre publisheri, iar aici am putea sa includem si pe cei care primesc acces la publicarea articolelor pe site-urile unde nu sunt detinatori, se grabesc sa faca publice articolele de PR fara sa acorde prea multa atentie unor aspecte deosebit de importante precum mentiunea exacta a expresiei in meta titlu si lungimea acestuia.

URL peste limita recomandata de 100 de caractere

Spre exemplu, in prezent lungimea maxim acceptata a meta titlului este de ~65 caractere. Spunem aproximativ pentru ca Google calculeaza lungimea in pixeli si nu in caractere, dar acestea ne ajuta, pe noi webmasterii, sa ne orientam mai usor.

De asemenea, este importanta utilizarea expresiei si in meta descriere, dar spre diferenta de meta titlu, nu este neaparat necesar utilizarea formei exacte a cuvintelor cheie si nici o lungime maxima. Cu toate acestea, daca se utilizeaza o meta descriere mai lunga de 155 de caractere pentru varianta desktop, afisarea in Google nu va fi completa ci cu “…” la final si este posibil ca Google sa aleaga acea portiune care considera a fi mai relevanta la cautarile utilizatorilor.

  • Headinguri: printre cele mai importante elemente care asigura relevanta paginii la cautarile oamenilor pe Google sau alte motoare de cautare sunt titlurile. Daca nu stiai titlurile “<title>” sunt de mai multe feluri si acorda o importanta diferita pentru textul inconjurator. Spre exemplu, cel mai important titlu dintr-o pagina web este titlul cu tag <h1>, care arata in mod expres despre ce este vorba in pagina si mai apoi titlurile cu tag <h2> si <h3> care suplinesc topicul principal. Pentru acordarea relevantei paginii pe expresiile cautate de utilizatorii online este important sa incluzi cuvintele cheie in titluri, dar sa nu le folosesti excesiv.

In afara acestor elemente este bine sa iei in considerare si alti factori care pot influenta vizibilitatea ridicata a unui site precum:

  • Meta robots: acestia sunt de mai multe feluri, dar in principiu trebuie sa retii ca anumite module / plugin-uri pot genera la instalare sau update taguri precum <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”>, care blocheaza crawlarea si indexarea paginilor de catre agentii Google.
  • Securizarea site-ului: chiar daca pana acum multi webmasteri nu au acordat prea multa importanta HTTPS, un site poate fi securizat relativ usor cu ajutorul unui certificat SSL, de multe ori gratuit oferit de catre serviciul de hosting.

In aceasta situatie se afla destul de multe site-uri din Romania, care vor avea probleme incepand cu 2020 pentru ca serviciile Google precum Chrome vor bloca toate site-urile care nu sunt securizate sau au continut mixt provenit din varianta nesecurizata HTTP.

  • Viteza de incarcare: care in situatia cand este scazuta poate crea o rata de iesire (bounce rate) din pagina ridicata ceea ce semnaleaza Google ca site-ul tau este mai slab decat al competitiei si nu ofera vizitatorilor asteptarile pe care le urmareau.

Daca alegi sa tii cont de fiecare dintre aceste elemente vei reusi sa generezi modificari rapide in ceea ce priveste cresterea organica a unui site si esti cu un pas mai aproape de succes.

In cazul in care gasesti util acest mic ghid de optimizare SEO on page, trebuie sa stii ca ti-a fost pus la dispozitie de catre ADfel Digital Marketing.