Dieta Dukan explicata pas cu pas

Dieta Dukan este una dintre cele mai populare diete la nivel international. Lupta cu kilogramele in plus este o provocare de cele mai multe ori. Oamenii incearca sa slabeasca prin diferite metode, facand sport sau urmand diferite diete. Supraponderabilitatea este o problema contemporana dificil de rezolvat. Daca dieta nu este corect aplicata, rezultatele intarzie saapara sau la finalul ei, va veti ingrasati din nou.

Ce este dieta Dukan ?

Medicul francez Pierre Dukan a conceput o dieta bazata pe proteine, acum mai bine de 30 de ani. Incepand cu anii 2000,acesta dieta a devenit populara pe plan mondial si cartea sa a fost vanduta in miliane de exemplare in Europa si In Statele Unite.

Dieta Dukan este diferita de alte regimuri de slabit prin faptul ca presupune si o perioada de mentinere a greutatii, recomandata sa fie urmata cat mai mult timp. Pierderea kilogramelor se face rapid, dar este o pierdere controlata. Faza de control a greutatii poate fi urmata chiar pe timp nedeterminat, devenind astfel un stil de viata pentru multe persoane.

Un beneficiu important al dietei Dukan este avantajul ca nu are restrictii cantitative. Daca un anumit aliment este permis , sepoate consuma in orice cantitate. Acest aspect ajuta mai ales persoanele care au un apetit ridicat. Nu trebuie contorizate calorii,iar programul de regim se poate stabili cu zile si chiar saptamani inante,iar cumparaturile alimentelor se planifica foarte simplu, scutind timp.

Etapele dietei Dukan

Dieta Dukan este impartita in 4 faze distincte, cu rol diferit in scaderea greutatii dar si in mentinerea ulterioara a siluetei.

Dieta Dukan Etapa #1 – Etapa de atac , etapa proteinelor pure(PP)

Denumirea metaforica de etapa de atac este legata de ideea de infruntare directa a kilogramelor in plus. Cele mai multe persoane isi doresc cu ardoare ca slabirea sa inceapa daca e posibil inca de la inceputul regimului, ceea ce pentru multe diete este practic imposibil. Dieta Dukan reuseste sa piarda kilograme chiar din aceasta prima etapa. Durata perioadei de atac depinde de mai multi factori: varsta, numar de kilograme in plus, diete precedente si evident, starea generala de sanatate.

Daca numarul de kilograme pe care vreti sa le inlaturati este mai mic de 5, atunci puteti reducela o zi etapa de atac. Daca trebuie sa pierdeti intre 5 si zece kilograme, atunci perioada de atac este de trei zile. Pentru un numar de kilograme de pierdut de peste 10 kg, veti tine faza de atac intrre 5 si 10 zile.

Faza de atac din Dieta Dukan este destinata detoxifierii organismului si elimina retentia de apa din organism. In aceasta etapa este important sa beti suficienta apa, circa 1,5 l zilnic. Apa se bea inainte de mese, reducand din apetit. Se permite consumul de tarate, pe stomacul gol, cam o lingura si jumatate.

Alimente permise Dieta Dukan, in etapa de atac: carne rosie cu putine grasimi (file mignon, muschi de vitel, cotlet de vitel, ficat), organe (ficat de vita, vitel sau pui, limba de vitel). Carnea de porc sau miel sunt interzise. Este recomandat pestele de orice tip, chiar cel la conserva in suc propriu, dar nu in ulei. Se pot consuma fructe de mare ( stridii,midii, mosuste, homar). Carnea de pasare este permisa, mai putin cea de gasca sau rata. Se consuma fara piele, evitati aripioare sau ciocanele. Se permite consumul de oua de orice fel ( fierte, omleta, posate), dar nu preparate in ulei.

Lactatele sunt permise in Dieta Dukan cu conditia sa fie slabe (iaurt degresat, lapte slab, branza degresata). Iaurtul cu fructe este interzis. Gatitul in ulei sau grasime de orice fel este interzis in Dieta Dukan. Se pot folosi condimente, ceapa,usturoi, ierburi aromate , sare moderata, pentru a da gust mancarii. Se permite consumul de tarate de ovaz diineata pe stomacul gol. Ele isi maresc volumul dupa ce sunt ingerate si dau senzatia de satietate.

Etapa de atac din Dieta Dukan necesita miscare fizica obligatoriu, asa ca trebuie sa mergeti pe jos cel putin 20 de minute. Este o etapa dura, s-ar putea sa simtiti foame acuta, asa ca incercati sa controlati strict ce alimente aveti in frigider. Mancati mult din cele permise si nu sariti peste mese.

Rezultatele primei faze, de atac, se observa aproape imediat, asa ca va fi motivant sa treceti apoi la etapa urmatoare in Dieta Dukan.

Dieta Dukan Etapa #2- Etapa de croaziera , de proteine si legume(PL)

Aceasta etapa este mai facila decat prima etapa din Dieta Dukan si presupune introducerea de legume in regim. Alimentatia va fi mai diversificata si veti manca cu mai multa placere. In acesta perioada, pierderea in greutate va fi mai lenta, dar u trebuie sa va descurajati, este firesc acest lucru. In jur de 1-4 kilograme se pierd pe saptamana in aceasta etapa, in functie de organism si de numarul de kilograme care trebuie pierdut.

Legumele permise sunt urmatoarele: rosii, castraveti, ridichi, spanac, praz, fasole verde, varza, ciuperci, telina, salata,morcovi. Se evita cartofii, porumb,linte, orez, mazare,fasole uscata. Aceste alimente se consuma fara ulei, cu sos de iaurt degresat de exemplu. In rest, se pastreaza alimentele permise in prima etapa, iar restrictiile raman neschimbate.

Activitatea fizica obligatorie trebuie sa fie mersul pe jos, circa 30 minute zilnic. Miscarea este esentiala. Chiar daca tineti corect regimul, este imperios necesar sa urmati si stilul de miscare fizica pentru a ajuta organismul sa se debaraseze de kilogramele in plus.

Etapa de croaziera nu are o durata exata. Depinde de cate kilograme va propuneti sa slabiti. Trebuie sa aveti vointa si rabdare, nu va propuneti idealuri greu de realizat. Chiar daca vedetele sustin ca dieta Dukan le-a ajutat miraculos sa piarda zeci de kilograme, poate fi diferit in cazul dumneavoastra.

Dieta Dukan Etapa #3- Etapa de consolidare

Aceasta etapa este una care pare simpla dar nu este. Momentul introducerii treptate a alimentelor interzise in alimentatie poate duce la renuntarea brusca la regim si la mese prea imbelsugate. Invatati ca tocmai v-ati echilibrat stilul de viata si nu trebuie sa reveniti la kilogramele avute anterior. Aum sunt introduse fructele, o portie pe zi( fara oleaginoase sau banane, struguri,cirese). Nu exagerati cu cantitatea de fructe. Sunt delicioase dar dulci si trebuie respectata limita de o portie pe zi. Se pot consuma fructe goji, trei linguri pe zi.

Este permisa painea integrala, doua felii pe zi. O portie de branza pe zi , paste in jur de 200 gr, se pot servi dar evitand smantana sau untul. Cartofii pot fi reintrodusi in regim, dar nu cei prajiti sau chips. Trebuie mentinut obiceiul administrarii de tarate inmuiate dimineata si 1,5 l de apa consumata zilnic. Activitatea zilnica trebuie sa includa 25 minute de mers pe jos, obligatoriu. Aceasta etapa , desi mult mai permisiva, are regulile ei. Nu le incalcati caci veti acumula din nou kilogramele pierdute.

Dieta Dukan Etapa #4 – Etapa de stabilizare

In acest moment este atinsa greutatea ideala. Etapa de stabilizare trebuie pastrata cat mai mult timp, chiar toata viata, daca vreti sa mentineti rezultatele obtinute. Regulile etapelor anterioare se mentin. Se stabileste o zi pe saptamana in care sa se consume doar proteine, ca in faza de atac. Este important sa mentineti strict regula.

In restul zilelor,mancarea sa fie echilibrata, asa cum ati procedat in etapa anterioara. Miscarea fizica regulata trebuie sa faca parte din stilul dumneavoastra de viata. Apa consumata zilnic si ovazul administrat dimineata vor regla organismul si kilogramele in plus nu mai reapar. Daca toate aceste reguli devin parte a programului zilnic in mod firesc, va veti pastra greautatea ideala si va veti mentine corpul sanatos si armonios.