Diana Cojocar

Diana Cojocar: “A fi un bun specialist in PR presupune disponibilitate permanenta si raspunsuri imediate

Diana Cojocar este specialist în RelaÈ›ii Publice în cadrul SCG (Smart Corporation Group). SCG este un grup de companii de publicitate care integrează activități de producÈ›ie, creaÈ›ie, comunicare, PR, direct marketing, trade marketing, strategie È™i consultanță de marketing, prima companie luând ființă în 1999.

A terminat facultatea de Comunicare È™i PR È™i urmeză în prezent Masterul de Comunicare È™i Publicitate în limba engleză, ambele în cadrul S.N.S.P.A..

Diana Cojocar  a început să profeseze ca Specialist în RelaÈ›ii Publice prin a face voluntariate în ONG-uri È™i AsociaÈ›ii (Let’s Do It, România, Lume Bună!). S-a ataÈ™at foarte mult de proiectele de voluntariat în care am fost implicată aÈ™a că la două dintre ele încă reuÈ™eÈ™te să se mai implice. Unul dintre ele este o revistă pentru studenÈ›i numită IQool, unde coordonează o echipă de 20 de tineri implicaÈ›i È™i uniÈ›i, iar cel de-al doilea este un proiect de educaÈ›ie non-formală pentru copiii de la sate („Călătorie educativă în lumea satului”).

LivePR: Este nevoie de pasiune pentru a fi un bun specialist în PR sau este un job ca oricare altul, care se termină odată ce ai închis uÈ™a biroului?

Diana Cojocar: A fi un bun specialist în PR presupune disponibilitate permanentă È™i răspunsuri imediate. De multe ori se întâmplă să te gândeÈ™ti cât durează drumul spre casă, care te È›ine departe de un calculator. Aici intervine pasiunea, care te face să fii bucuros de telefonul primit la ora 22:00 pentru o confirmare a unei apariÈ›ii media. Dacă prima dată observi ora, atunci este posibil să fi greÈ™it direcÈ›ia pe care vrei s-o urmezi.

LivePR: PR-ul v-a sau dumneavoastră aÈ›i ales drumul către PR È™i comunicare? Vă puteÈ›i aminti când aÈ›i aflat pentru prima dată de această profesie?

Diana Cojocar: Eu am ales drumul PR-ului când mi s-a spus, înainte de terminarea liceului, că în viitorul apropiat toată lumea va percepe cât de important este rolul său. Am urmat Facultatea de Comunicare È™i PR (S.N.S.P.A.), iar acolo am înÈ›eles ce mi s-a spus atunci. Am fost norocoasă pentru că mi-am dat seama pe ce domeniu vreau să profesez încă de la admitere.

LivePR: Sa trecem acum È™i la părÈ›ile practice. Pe ce credeÈ›i că pun accentul companiile care îÈ™i externalizează comunicarea?

Diana Cojocar: Companiile îÈ™i externalizează comunicarea în căutare de profesioniÈ™ti care să ofere idei noi, nesaturate, mai ales că aceÈ™tia privesc totul dintr-un unghi diferit, extern È™i ceva mai puÈ›in subiectiv. Pe de altă parte, orice element de noutate adus de ei trebuie să intre pe o direcÈ›ie deja urmată până atunci: un fel de „stabilitate îmbunătățită” a mesajelor.

LivePR: Cum vedeÈ›i piaÈ›a de relaÈ›ii publice din România? Se simt efectele crizei?

Diana Cojocar: Din păcate nu am apucat să profesez într-un context ceva mai bun în care relaÈ›iile publice să ofere rezultatele pe care orice specialist le are în vedere, însă consider că acum este o ocazie foartă bună pentru a investesti în relaÈ›ii publice. Cei care vor dezvolta intens această ramură vor avea mult de câÈ™tigat după terminarea crizei, pentru că o comunicare continuă È™i smart aduce beneficii stabile È™i pe termen lung.

LivePR: Sa vedem ce se întâmplă cu mediul online. Social media joacă un rol important în strategia de comunicare a unei companii? CredeÈ›i că a schimbat abordarea în PR?

Diana Cojocar: Social media poate fi un prieten foarte bun pentru un specialist în relaÈ›ii publice. Poate ajunge la un public foarte mare, implicând costuri minime. Ad-urile de pe Facebook oferă posibilitate de targetare a publicului. ÎÈ›i mai rămâne doar să îl delimitezi foarte clar È™i să comunici strategic È™i diversificat. PoÈ›i exploata mult È™i partea emoÈ›ională prin social media deoarece te poÈ›i folosi de mult vizual pentru a conecta publicul cu brandul tău.

LivePR:Care este cea mai mare provocare profesională căreia i-ați făcut față?

Diana Cojocar: Primul contact cu mass-media a fost pentru mine o provocare. ConversaÈ›iile cu ei m-au făcut să îmi dau seama însă că deÈ™i timpul este o resursă preÈ›ioasă pentru noi toÈ›i, există disponibilitate de cooperare. În PR evoluezi mult È™i repede, mai ales dacă task-ul trebuie realizat cel mai târziu ieri È™i treci peste orice te reÈ›ine.

LivePR: Comunicare online vs. Comunicare prin canalele clasice? Pentru care ați opta imediat?

Diana Cojocar: Eu aÈ™ alege comunicarea online oricând pentru canalele pe care le pune la dispoziÈ›ie. Pe platformele de social media, dar È™i pe bloguri, găseÈ™ti media influencers. AceÈ™tia pot propaga mesajul instant către un public numeros care are încredere în ei È™i care va transmite mai departe opiniile lor. De aici È™i posibilitatea unei comunicări virale.

LivePR: Un sfat, un gând bun pentru tinerii studenÈ›i È™i absolvenÈ›i dornici să descopere tainele meseriei?

Diana Cojocar: Mi-ar plăcea să le transmit faptul că este o meserie extrem de frumoasă, care îÈ›i oferă multă satisfacÈ›ie È™i împlinire, dar ca să ajungi la asta este nevoie de mult efort. Ca student poÈ›i începe prin a face voluntariat. Perspectiva din care vei privi va fi mult mai largă, iar trecerea spre un program alert este mult mai uÈ™oară dacă se porneÈ™te de la o bază deja sedimentată. După toate acestea, dacă la finalul zilei au încă un zâmbet pe față, atunci le recomand să nu se oprească.