Dezvoltarea mesajelor cheie pentru marketing

aMesajele transmise de companie ii construiesc imaginea, credibilitatea si starnesc reactii din partea publicului tinta. Elaborarea lor este o activitate foarte sensibila. Limba ne poate juca feste, de multe ori, iar cate o nuanta negativa ne mai poate scapa printre minunatele vorbe pe care le transmitem. Daca asa ceva se intampla, demersul de comunicare poate fi compromis pe veci si va trebui lucrat mult si bine pentru a sterge din constiinta publicului greseala facuta. Asa ca, ochii mari si atentie maxima! Vorba aia: “Maxim, am zis!” Mesajele transmise determina pozitionarea companiei, reflecta valorile si trebuie sa se regaseasca in fiecare campanie de comunicare intreprinsa, altfel exista riscul de a deveni incoerent, starnind astfel reactii contradictorii si o bulversare generala. Nu  cred ca cineva si-ar putea dori sa provoace haos, politicienii sunt exclusi din aceasta discutie. Cam ce ar trebui sa contina mesajele de marketing si cum ar trebui sa arate acesti “magneti” pentru atragerea de clienti noi, aveti ocazia sa descoperiti in cele ce urmeaza. Continuati cu incredere. Nu va lasati, ce a fost mai greu, a trecut.

  • Comunicati clar, scurt si la obiect ceea ce va diferentiaza de concurenta. Purcedeti la o analiza SWOT pentru a va determina punctele tari si a le scoate in evidenta, iar slabiciunile sa le treceti intr-un con de umbra.
  • Axati-va pe beneficiul pe care il aduceti clientilor, pe valoare pe care o oferiti in schimbul produsului sau serviciului pe care-l oferiti. Sigur nu sunteti singurul de piata cu o asemenea oferta, iar valoarea pe care o conferiti produsului/serviciului este elementul care stabileste diferenta intre dumneavoastra si concurenta.
  • Nu ezitati sa interactionati cu publicul, solicitati feedback, oferiti feedback, adaptati-va strategia din mers in functie de reactiile primite.

Ce ati vazut la cele trei puncte de mai sus este cam ce ar trebui sa faceti. Buuun. Am bifat. Trecem mai departe la cum se poate poate face, sau la rubrica “how to” vorba englezului.  Scurt si la obiect, atunci cand va duceti in atelierul de mesterit mesaje corporate, ar trebui, pentru a usura munca sa aveti in cuget si-n simtiri, cateva intrebari:

  • Cu ce va diferntiati de concurenta? Cazurile in care sa fiti primul pe piata sunt foarte rare, asa ca, incercati sa oferiti un plus de valoare produsului/serviciului pe care, cu atata entuziasm il vindeti.
  • Ce prefera clientii dumneavoastra: preturi scazute, produse speciale si bune, punctualitate sau serviciile pre si post vanzare?
  • Care sunt atuurile specifice care va diferntiataza de competitori? Identificati-le si scoateti-le in evidenta.
  • Ce beneficii aduc produsele/serviciile pe care le oferiti?
  • De ce clientii ar lua o decizie de cumparare care va este favorabila?

Pentru a gasi raspunsurile la aceste intrebari, plecati urechea, ascultati, inregistrati, analizati si actionati. Demarati niste sondaje de opinie pentru a simti pulsul pietii si adaptati measajle transmise la datele specifice pe care le aflati. Foarte important, un “must”, chiar ar fi sa evidentiati cat mai mult cu putinta beneficiile pe care produsul/serviciul oferit le aduce consumatorilor.