De ce scrii un comunicat de presa?

question mark 3Comunicatul de presa este poate prima unealta profesionala de comunicare pe care a descoperit-o, a perfectionat-o, a utilizat-o si continua sa o foloseasca specialistii in comunicare si relatii publice. Dar care este scopul unui astfel de material? Dupa cum ii spune si numele, scopul este acela de a transmite presei mesajul relevant pentru organizatie, astfel incat presa sa prelucreze si sa transmita aceasta informatie catre publicul consumator. Scrii un comunicat de presa pentru a ajunge sub ochii jurnalistilor, ca mai apoi, acestia sa il transmita catre public. Este un mecanism simplu care poate functiona perfect, doar ca, jurnalistul trece prin filtrul personal informatiile pe care le citeste si transmite mai departe doar acele informatii pe care le alege intr-un mod mai mult sau mai putin subiectiv. Daca ai scris comunicatul de presa pentru a transmite un mesaj publicului, iar jurnalistul, obligat sa fie selectiv, omite sa publice informatiile pe care le-ai transmis, mesajul ramane abandonat intr-un inbox si nu va ajunge vreodata catre publicul vizat, astfel incat timpul si eforturile pentru scrierea si distribuirea materialului catre jurnalisti raman irosite. Ca specialist in comunicare, daca faci lucrurile in modul clasic descris mai sus, sansele sa ai rezultatele scontate in urma transmiterii comunicatelor de presa sunt minime. Publicul tau nu va afla vreodata ceea ce ai vrut sa-i transmiti, sau ca incerci sa ii comunici un mesaj. Aici intervine comunicarea online, scrierea, optimizarea si distributia comunicatului de presa. Pentru a veni in intampinarea nevoilor moderne de comunicare am dezvoltat LivePR.ro intr-o platforma completa care sa sustina demersuri eficient de comunicare online. Functionalitatile platformei imbina o putere sporita de distributie cu cele mai importante elemente SEO care vor duce cu siguranta mesajul transmis in fata publicului tinta, a clientului potential exact atunci cand acesta va avea nevoie de acele informatii specifice. Scrie un comunicat de presa pentru a ajunge la public, nu pentru a se pierde pe drum!