De ce ar trebui sa-ti creezi brand-ul ca freelancer?

18 noiembrie 2022
Autor:
Bullet Media Advertising SRL-D

A lucra pe cont propriu nu inseamna neaparat sa comunici in nume propriu. Crearea propriului brand ca freelancer are multe avantaje care iti permit sa te diferentiezi si sa-ti stabilesti stilul. Iata o prezentare generala a motivelor bune pentru care ar trebui sa te gandesti sa iti faci propriul brand.

Branding independent

In practica, conceptul de creare brand distinct de numele tau este posibila indiferent de forma juridica pe care o adopti pentru activitatea ta de freelancer. Fie ca operezi printr-un firma (care are personalitate juridica) sau ca antreprenor individual, nimic nu te impiedica sa creezi o entitate cu nume propriu.

Un brand este mai linistitor

Primul motiv invocat pentru creare brand de la Armeanu Creative Studio este, fara indoiala, beneficiul de imagine pe care acesta il ofera si relatia personalizata pe care o permite sa o stabilesti cu clientii tai. In cazul unui brand dedicat activitatii tale independente, profesionalismul tau este ceea ce permite sa transmita. Iti permite sa lupti impotriva imaginii de freelancer amator (care nu lucreaza cu norma intreaga sau care pleaca des in vacanta etc.), subliniindu-ti latura antreprenoriala: nu doar incepi un job independent, ci creezi o afacere. Pentru clientii tai, aceasta inseamna ca nu trebuie sa aiba de-a face cu un lucrator singur, ci cu o afacere pe care ai creat-o. In acest sens, un brand iti ofera mai multa credibilitate.

Un brand este o poveste pe care o spui

Este adesea dificil sa vorbesti despre tine. Un brand iti permite sa evidentiezi unicitatea abordarii tale, prin „branding”. Numele pe care il alegi si identitatea (in special vizuala) pe care o construiesti reflecta viziunea, conceptul tau. Este vorba de a-ti impune stilul si de a-ti  infuza personalitatea in aceasta noua entitate care trebuie sa iti evoce imediat valorile. Astfel, brandul tau iti permite sa te diferentiezi, prin crearea unei „povesti” care vorbeste cu tinta ta.

Un brand pune bazele unei activitati care implica mai multi

Astazi ai ales sa lucrezi solo, dar ce va fi peste 5 sau 10 ani? Daca afacerea ta merge bine, probabil ca mai devreme sau mai tarziu va trebui sa delegi sau sa imbini alte abilitati pentru a satisface noi clienti. Creandu-ti brandul, te proiectezi ca seful propriei agentii si anticipezi includerea de noi asociati. A avea brandul tau iti permite sa pui bazele unei afaceri viitoare in care sa nu mai esti singur la carma navei.

Promovarea unui brand este mai usoara (in special prin intermediul retelelor sociale)

Instrumentul esential pentru a-ti promova brandul este, evident, site-ul tau. Este o vitrina (in sensul strict al termenului). Depinde de tine sa faci din acest spatiu publicitar dedicat brandului tau un instrument de conversie pentru viitorii tai clienti. Astfel, o marca va fi mai usor transmisa si recomandata de cei din jurul tau.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram