De ce “7” este un numar norocos pentru comunicatele de presa?

7Dupa cum bine se stie, comunicatul  de presa este principalul instrument de comunicare cu mass-media. Simplu de utilizat si la indemana oricui, comunicatul de presa vine intodeauna in sprijinul demersurilor de comunicare, construire a imaginii sau gestionarea unei situatii de criza, ale oricarei organizatii. Pana acum, nu am spus mare lucru. In general, oricine are notiuni elementare de comunicare, marketing si relatii publice stie cam ce insemna un comunicat de presa, sau unde, cand si de ce devine atat de folositor. Gata cu introducerea, sa raspundem la intrebarea din titlu si sa vedem de ce, banalul numar impar “7” poate reprezenta talismanul norocos al unui comunicat de presa. “7” este un numar cu semnificatii mistice in diverse culturi si religii. Pentru crestini, a saptea zi din saptamana este sfanta deoarece atunci, spun scripturile, s-a odihnit Dumnezeu dupa facera lumii, “7” este cheia Evangheliei dupa Ioan, dar este foarte prezenta si in Apocalipsa. De asemenea, “7” reprezinta numarul de ramuri ale copacului sacru al samanilor sau intruchiparea fortelor Pamantului pentru mayasi. “7” este un numar foarte puternic, iar semnificatiile sale nu sunt intamplatoare. Desi impar, impune o anumita armonie in ganduri si in simtiri si sugereaza un sistem care functioneaza perfect, sau cel putin se apropie de ceea ce n-am putea gandi ca inseamna perfectiunea. Daca extindem sensurile lui “7”, putem sa le folosim in viata si activitatea profesionala de zi cu zi si, de ce n-am putea adapta aceast “7” comunicarii, relatiilor publice si intrumentului denumit generic: comunicat de presa? Pentru o buna functionare a acestui instrument si pentru a obtine rezultate maxime in urma distributiei, ar fi indicat sa respecte, nu 5, nu 10, ci “7” puncte generale.

  1. Stilul Jurnalistic. Este foarte important ca un comunicat sa fie scris intr-un astfel de stil, familiar persoanelor carora li se adreseaza. Astfel comunicatul ajuns in fata unui redactor are mai multe sanse sa fie bagat in seama, tinut minte si publicat in intregime sau in cadrul unui subiect mai amplu. Foarte important, elementele de marketing, cuvintele, expresiile si sintagmele care ar putea da un caracter publicitar trebuie evitate. Comunicatul de presa nu este un articol publicitar, ci unul strict informativ.
  2. Titlu scurt si cuprinzator. Un titlu bun, scurt si atragator face toti banii. Nu va pierdeti in explicarea intregului subiect inca din titlu, aveti cel putin inca 500 de cuvinte in care sa faceti acest lucru.
  3. Un prim paragraf complet. Rezumati comunicatul in primul paragraf. Editorului trebuie sa-i fie clar inca din primul paragraf despre ceea cuprinde comunicatul pe care il are in fata. Astfel decide rapid daca subiectul este sau nu de inters in momentul respectiv sau il pastreaza pentru o editie viitoare sau, pur si simplu decide ca nu se incadreaza in linia editoriala a publicatiei si il lasa de-o parte, economisind astfel timp.
  4. Regula piramidei inversate. Aplicati aceasta regula pentru cel de-al doilea paragraf. Introduceti informatiile relevante la inceput, continuati cu citate care sa intareasca informatiile prezentate, urmand sa diminuati din intensitatea si importanta celor relate spre sfarsitul paragrafului. Astfel dati editorilor posibilitatea sa taie si adaptaze textul in functie de spatiul de care dispun, retinand doar ceea ce este foarte relevant.
  5. Concluzii si contact. Ultimul paragraf concluzioneaza toata povestea si cuprinde, foarte important, datele de contact ale persoanei din cadrul organizatiei care este in masura sa ofere mai multe informatii despre cele relatate.
  6. Verificare si control. Cititi si recititi textul pana cand sunteti siguri ca este corect din punct de vedere gramatical. Ar fi neplacut sa transmiteti un comunicat plin de greseli. Sigur editorul nu ar mai citi un al doilea material venit dintr-o sursa din care a primit un text redactat neglijent.
  7. Distributie. Un lucru foarte important, vital pentru comunicat. Orientati-va spre site-uri specializate in acest tip de serviciu sau, in functie de natura comunicatului, puteti sa cutati medii online sau print spre care ati putea sa-l directionati. Cu cat obtineti o expunere mai mare, cu atat organizatia dumneavoastra va deveni mai vizibila in randul publicului tinta.

Cam acesta ar fi un “7” norocos pentru un comunicat de presa.