Cum se construieste corect strategia de Social Media?

Crearea unei strategii de Social Media poate fi o reala provocare, mai ales daca esti la inceput de drum. Fie ca oferi produse sau servicii, cand construiesti strategia de Social Media trebuie sa ai in centrul atentiei clientul care are nevoie de o informatie corecta si pertinenta, care sa ii ofere valoare.

De cealalta parte, aceeasi strategie de Social Media trebuie sa se alinieze obiectivelor tale de business. Cu totii stim influenta pe care retelele sociale o au in viata noastra si, nu de putine ori, ramanem conectati permanent atat cu prietenii si familia, cat mai ales cu notatile diferitelor branduri, carora le cumparam produsele si serviciile.

Atat persoanele, cat mai ales companiile au vazut in Social Media o rampa de lansare si mentinere a vizibilitatii brandului, de castigare a increderii si loializarii publicului. Daca esti o companie noua si ti-ai creat o pagina, nu le poti cere vizitorilor ceva, fara sa le oferi o informatie. In primul rand, strategia de Social Media trebuie trebuie sa contina actiuni de socializare, loializare, apoi indreptarea vizitatorilor spre conversie.

Presupunand ca deja iti cunosti foarte bine produsul/serviciul, publicul si stii ce mesaj doresti sa comunici, primul pas al strategiei de Social Media ar fi sa observi trendurile, sa vezi ce posteaza competitia si cu ce poti veni nou. Apoi sa intocmesti o analiza cu observatiile, concluziile si sugestiile pe care le ai.

Ca oricare alt tip de strategie, si cea pentru Social Media trebuie sa inceapa cu analiza SWOT a companiei tale, a competitorilor, a consumatorilor, a felului cum acestia folosesc retelele de socializare. In functie de acestea, iti poti stabili directiile de crestere si activitatile pe care le vei desfasura.

Cel de-al doilea pas in construirea strategiei de Social Media este stabilirea obiectivelor. Nu uita ca retelele sociale au mai mult un rol de branding, nu neaparat unul de vanzare. Vino cu ceva inovator, creaza mesaje puternice, care indeamna la actiune, fara a fi agresiv. Imbina postarile cu produsele/serviciile pe care le oferi cu articole utile din domeniul in care activezi.

Practic, acesta este momentul in care pui in aplicare strategia de Social Media si o optimizezi, pentru ca nu poti continua cu acelasi mesaj la nesfarsit. In functie de semnalele primite, poti ajuta campania ta de promovare in Social Media, poti cere sfaturi de la angajati, prieteni, chiar de la publicul caruia te adresezi.

Creaza o lista de postari, cu mesaje, filmulete si fotografii, pentru o saptamana, si cere feedback. Testeaza-le in randul cunoscutilor si a celor care petrec foarte mult timp pe retelele de socializare, pentru a verifica daca ei considera relevanta acea informatie.

Iar de aici, cerul este limita!