Cum schimbă regulile jocului în social media pentru PR-iști și marketeri restructurarea news feed-ului Facebook?

Facebook schimbă regulile jocului social media pentru PR-iști și marketeri. După ce a reușit să-i seducă prin facilitatea unei comunicări aproape directe cu publicul țintă, rețeaua de socializare cu peste 2 miliarde de utilizatori a aruncat „bomba”. În curând postările paginilor aparținând companiilor vor fi mai puțin prezente în news feed-urile utilizatorilor.

Pentru multe companii, agenții de PR și marketing, Facebook-ul era o parte majoră a strategiilor de comunicare și promovare. Odată cu abordarea diferită anunțată de rețeaua de socializare, strategiile de distribuție de conținut vor fi regândite complet. Partea mai puțin plăcută este că schimbările intră în vigoare într-un timp foarte scurt, respectiv în săptămânile care urmează.

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook a spus că această schimbare este necesară pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. Acesta a spus că în urma cercetărilor făcute s-a constatat că principalul motiv pentru care utilizatorii intră pe rețeaua socială este pentru a intra în legătură cu prietenii, cu apropiații, cu acei oameni cu care au o relație reală în afara mediului online. În momentul în care intră în legătură cu aceste persoane utilizatorul se simte mai puțin singur, are o dispoziție mai bună și, poate chiar o stare de sănătate îmbunătățită. În comparație cu articolele și cu materialele video, care sunt informative și asigură un divertisment imediat, conținutul și contactul provenit de la persoane apropiate are un impact pozitiv mai mare asupra utilizatorului.

Sigurul lucru de menționat este că aceste schimbări au început să se resimtă cu multe luni înaintea acestui anunț. La un moment dat, „reach-ul” postărilor a scăzut aproape dramatic pentru multe pagini. Utilizatorii „civili” au fost invitați să se înscrie în grupuri în care să interacționeze cu oameni care împărtășesc interese similare.

Cu toate aceste schimbări Facebook-ul rămâne o platformă esențială de comunicare pentru companii și branduri. Aceste se găsesc în fața provocării de a schimba abordarea construirii mesajelor conform noilor algoritmi, astfel încât să ajungă, în mod natural, la parte cât mai mare din publicul țintă.

Câteva tactici de crea conținut vizibil pe Facebook fără a investi în promovarea fiecărei postări ar fi:

  • Încurajarea comentariilor, a interacțiunii, a dezbaterilor. Noul algoritm va oferi vizibilitate mai mare postărilor care au generat discuții. Comentariile vor avea prioritate în fața ditribuirilor.
  • Cuplarea comunicării pe Facebook cu alte acțiuni de PR. Facebook își dorește să fie locul în care se dezbat în timp real evenimente în desfășurare. Așa că, orientează-te să creezi și să publici conținut „fierbinte”. Filmările live sunt o variantă.
  • Creează conținut de interes pentru comunitate. Facebook vrea implicare, așa că tot ceea ce publici va trebui gândit în funcție de publicului țintă, de interesele acestuia, astfel încât să se adune și să discute pe marginea temei propuse.

Schimbările sunt o provocare pentru specialiștii în PR și pentru marketeri care vor trebui să devină foarte creativi pentru a „dezlega limbile” publicului și pentru a incita la discuție.