Cum sa contruiesti link-uri pentru SEO

link-building

Conceptul de „castig de linkuri” si ideea ca un continut bun atrage in mod natural link-uri, sunt relativ raspandite in SEO. Dar, cu toate acestea cercetarile arata ca un continut care este foarte impartasit pe retelele de socializare (o modalitate rapida de a masura calitatea si valoarea unei audiente) nu se coreleaza cu o multime de link-uri. De fapt, marea majoritate a continutului publicat online nu castiga niciodata link-uri. Prin urmare, crearea activa a link-urilor prin advertoriale SEO este inca necesara pentru a imbunatati clasamentul in rezultatele cautarii Google.

Ce este Link Building in SEO?

Link building descrie actiunile intreprinse cu scopul de a creste numarul de backlink-uri indreptate catre pagini de pe un site web. In SEO, crearea de link-uri se face cu scopul de a creste clasamentul unei pagini sau a unui site web in rezultatele cautarii. Link building este, de asemenea, o tactica de marketing dovedita pentru cresterea gradului de constientizare a marcii.

Un exemplu simplu:

O companie care vinde accesorii vestimentare de inalta calitate pentru barbati doreste sa creasca numarul si calitatea linkurilor catre o pagina care contine ceasuri. Pentru a construi link-uri de calitate care sa ajute in SEO, aceasta companie va contacta site-urile web care acopera subiecte legate de accesoriile vestimentare pentru barbati, cu motivul ca site-ul lor este o resursa valoroasa pentru utilizatori.

De ce este importanta construirea de link-uri?

Link building-ul afecteaza SEO

Calitatea linkurilor de pe site-ul tau determina cat de sus se situeaza site-ul in rezultatele cautarii. Inainte ca Google sa inventeze algoritmul PageRank, utilizarea cuvintelor cheie in continutul paginii era factorul dominant atunci cand era vorba de clasarea site-urilor. Acest lucru a fost valabil mai ales pentru alte motoare de cautare, cum ar fi AltaVista si Yahoo.

Prin PageRank, Google analizeaza backlink-urile si le considera o masura a importantei, utilitatii si increderii unei pagini web. Oamenii, cel putin teoretic, tind sa nu se asocieze prin link-uri cu paginile web proaste. Deci, paginile cu o multime de backlink-uri ar avea un nivel mai ridicat in rezultatele cautarii, deoarece oamenii au aprobat calitatea si relevanta paginii respective.

Desi utilizarea exacta a backlink-urilor in clasamentele de cautare a evoluat destul de mult – calitatea este mult mai importanta decat cantitatea link-urilor – backlink-urile sunt inca una dintre cele mai importante parti ale clasamentului de cautare a unei pagini.

Link building-ul ramane una dintre cele mai importante sarcini pentru oricine este serios in ceea ce priveste optimizarea in motoarele de cautare. Pentru a face link buiding de calitate este nevoie de advertoriale SEO.

Crearea de link-uri face continutul tau mai relevant

Exista un motiv pentru care Google foloseste calitatea si cantitatea de backlink pentru a clasifica paginile in rezultatele cautarii. Backlink-urile sunt mici aprobari ale paginii tale de catre site-urile web care contin link-ul tau. Prin urmare, backlink-urile de pe site-urile web de inalta calitate fac continutul tau sa arate mai bine in ochii noilor potentiali clienti.

Cum construiesti link-uri pentru SEO

Identifica site-urile de calitate din industria ta si contacteaza-le. Site-ul pe care postezi ar trebui sa sa aiba un rang ridicat si pe motoarele de cautare. Creeaza advertoriale SEO care sa contina cuvintele cheie relevante pentru tine, si posteaza articolele pe site-urile de incredere.