Cum promovezi un magazin online

Principalele modalităţi de promovare recomandate de agentia interactiva Limonade pentru un magazin online:

SEO
În general, cele mai multe vizite se fac de la motoarele de cautare (in special Google), asa ca principala modalitate de a promova un magazin online este de avea o poziţie bună în rezultatele de căutare de pe aceste motoare.

O poziţie bună în rezultatele de căutare, nu iti da numai posibilitatea de a avea un trafic crescut, dar site-urile care apar în partea de sus a motoarelor de cautare generează consumatorilor un sentiment mai mare de încredere.

Pozitionarea buna in motoarele de cautare poate lua ceva timp, şi depinde de mai mulţi factori, inclusiv inbound link-uri şi utilizarea adecvată a cuvintelor cheie.

Online Advertising
Publicitate online sau publicitate pe Internet se face, în principiu cu anunţuri text sau grafice introduse pe alte site-uri.
Un mod eficient de a face publicitate online este prin intermediul programului Google AdWords, care ne permite să plasam anunţuri pe site-uri legate de tema afacerii tale, şi platesti numai pentru clik-urile pe care le fac catre magazinul online.

Un alt mod de a face publicitate online este prin scrierea de articole referitoare la produsele pe care le oferi (de exemplu sfaturi cu privire la utilizarea corectă a acestora) , cu o mica imagina si link catre magazinul online.

Bineinteles ca promovarea pe retelele de socializare este la fel de importanta pentru crearea increderii potentialilor clienti.

E-mail marketing
O altă modalitate de a promova un magazin online este e-mail marketing-ul . De exemplu, poti avea un buletin informativ prin are anunti vechii clienti despre promotii sau produse nou lansate.

Vânzări Promotionale
O altă modalitate de a promova magazinul este folosind promovarea vânzărilor, cum ar fi oferte speciale, reduceri, cupoane, tombole, concursuri, etc.
De exemplu, poti da un produs gratuit la achiziţionarea unui produs diferit, sau trimite prin e-mail la clienţii existenti un cupon de discount care pot fi folosit atunci când achiziţionează unul din noile produse.

O bună prezentare a produsului
O prezentare buna a produsului implică faptul că fiecare dintre produsele afişate în magazin are o descriere atractiva (ce scoate în evidenţă principalele caracteristici şi beneficii ale produsului), imagini de calitate, un pret corect şi o varietate mare de produse.

Promovarea produselor pe alte site-uri
O altă modalitate de a promova magazinul online este promovarea produselor pe site-uri, cum ar fi portalurile ( Shopmania), site-uri de comparatii de preturi ( Compari , Price ) si site-urile de licitaţii (eBay, Ocazii ) care permit afisarea si vanzarea produselor tale şi care ofera posibilitatea de a promova magazinul, astfel crescand si traficul de pe site-ul tau.

Publicitate offline
Deşi magazinul online este un business a carui promovare poate fi realizata exclusiv pe Internet, noi spunem ca nu ar trebui să respingeti posibilitatea de a face publicitate offline.

De exemplu, am putea face publicitate în mass-media traditionala, cum ar fi televiziunea, radioul şi presa scrisă, deşi există mai multe alternative cu costuri mai reduse, cum ar fi anunţurile mici pe panourile publicitare sau postere, distribuirea de pliante, carti de vizita, etc.