Creditarea respectă regulile de distanțare socială și se mută online

Ultima perioadă, dominată de restricții de circulație și de distanțare socială a determinat și o serie de cheltuieli financiare neprevăzute. O serie de gospodării s-au văzut cu veniturile diminuate, ceea ce a declanșat nevoia unei finanțări rapide care să susțină trecerea peste aceste momente cu provocări speciale.

Dacă înainte de instaurarea restricțiilor, acordarea unui credit rapid pentru nevoi personale presante se putea face cu o vizită la bancă acum, respectarea distanțării sociale propune un proces simplificat de acordare a finanțărilor, proces moderat de platforme online sigure. Așadar, obținerea unui credit online devine mult mai rapidă, mai eficientă și mai transparentă, ceea ce se traduce într-un răspuns mult mai prompt din partea instituțiilor de credit la nevoile de finanțare ale clienților.

Abordarea online a procedurilor de acordare a creditelor se dovedește a fi apreciată în special de publicul din mediul urban, educat, în mare parte cu studii superioare și cu deschidere către adoptarea tehnologiilor virtuale în diferite arii ale vieții cotidiene în vederea creșterii calității acesteia. Un argument foarte important care determină adoptarea noilor tehnologii de către categoria de public menționată este economia de timp. Toată documentația poate fi depusă online prin intermediul unor platforme sigure, oricând. Aplicarea pentru un credit nu depinde de orarul de funcționare a unei filiale fizice a institutiei financiare.

Beneficiile pe care această interacțiunea online între client și instituțiile de credit s-au demonstrat a fi mult amplificate de situația actuală generată de restricțiile impuse. În condițiile restricționării deplasărilor și a interacțiunii umane, relația dintre cele două părți nu a avut de suferit. Datorită tehnologiei, instituțiile de credit au putut să rămână disponibile pentru a oferi sprijinul de care clienții au avut nevoie. Perioada a impus și o viteză de reacție crescută în acordarea împrumuturilor deoarece, în cea mai mare parte din cazuri era vorba de acoperirea unor nevoi urgente.

Prin adoptarea noilor tehnologii de gestionare online a relațiilor cu clienții, instituțiile de credit reușesc să devină mai relevante în contextul actual. În același timp demonstrează o bună capacitate de adaptare la un nou comportament al consumatorului care, adoptă din ce în ce mai rapid soluțiile disponibile în mediul online pentru a-și rezolva problemele. De la cumpărăturile curente achiziționate dintr-un magazin online, la achiziția de obiecte cu valori mai mari cum ar fi electrocasnicele sau obiecte de mobilier, se poate observa și o migrație către zona serviciilor. O serie de servicii sunt identificate și contractate online, iar cele financiare devin din ce în ce mai populare în mediul virtual.

Ușurința în obținerea creditului este completată de flexibilitatea metodelor de rambursare. În principiu, majoritatea instituțiilor de credit oferă opțiuni de rambursare variate, astfel încât să nu-i scoată pe beneficiari din zona de confort. Așadar sunt disponibile atât variante de plată cash în locații accesibile, cât și posibilitatea de rambursare prin metode mai moderne, cum ar fi transferul bancar sau plata cu cardul.

Criza actuală a generat o situație grea pentru instituțiile financiare, situație care demonstrează importanța implementării de soluții online pentru a putea face față, pe viitor, unor provocări similare care impun distanțarea socială.