Creare site – sfaturi pentru incepatori

La nivel de web design, succesul unui site se transpune in numarul de comenzi sau de cereri de oferta pe care site-ul le genereaza.
Chiar daca mijloacele de promovare online pe care le folosesti sunt eficiente si aduc traficul dorit pe site, vanzarea se poate intrerupe daca utilizatorul nu este convins de aspectul site-ului sau de informatia care se afla pe acesta. De aceea iti oferim in continuare cateva sfaturi de design care pot fi aplicate inca din etapa de creare site!
Investeste in fotografii
Imaginile fac cat 1000 de cuvinte. Indiferent daca vinzi produse sau servicii, foloseste fotografii profesionale si insereaza-le pe paginile de prezentare ale acestora. Fotografiile ajuta foarte mult si la portofoliu – poti reprezenta lucrarile realizate anterior printr-o galerie foto. Pentru site-urile care promoveaza servicii tip HoReCa, fotografiile si chiar videoclipurile sunt obligatorii.
Foloseste fonturi compatibile cu orice browser
Atenatie mare la fonturile pe care le folosesti! O regula de desing esentiala este sa folosesti un font corespunzator logo-ului tau, pentru a respecta branding-ul afacerii tale. De asemenea, dupa etapa de creare website, testeaza site-ul pe mai multe browsere si mai multe computere diferite: atat fontul cat si layout-ul trebuie sa se vada impecabil pe toate. Daca nu respecti aceasta regula, riscul este sa pierzi din potentialii clienti.
Uita de Flash
Acum 5 ani, site-urile facute in Flash erau la moda si ofereau utilizatorului un design interactiv. Astazi, utilizatorii nu au rabdare sa astepte sa se incarce un site si il pot vizualiza de pe mai multe dispozitive: laptop, PC, telefon sau tableta. De aceea, site-ul tau trebuie sa fie realizat intr-una din tehnologiile actuale (HTML 5, PHP, Javascript) sau chiar folosind un CMS (tip WordPress), pentru a te asigura de compatibilitatea lui cu orice dispozitiv si incarcarea rapida a acestuia.
Nu uita de Call to Action
Butoanele de „call to action” sunt esentiale pentru orice site, chiar daca este un magazin virtual sau un site de prezentare. Aceste butoane sau link-uri au rolul de a directiona utilizatorul catre a plasa o comanda, a cere o oferta, a se abona la newsletter, a descarca un ghid sau a realiza orice alta actiune pe care ti-o doresti, conform scopului site-ului tau.
Inca din etapa de creare website, trebuie sa tii cont de toate aceste sfaturi pentru ca site-ul tau sa isi atinga obiectivele propuse si sa iti aduca rezultate pe termen lung.