Construirea impactului unui comunicat de presa in mediul online

Ce urmaresti cand distribui un comunicat de presa in mediul online? In primul rand vrei sa aiba efect, iar pentru a ajunge la aceasta performanta, nu trebuie sa faci altceva decat sa ai in vedere trei perspective de importanta majora:

    • perspectiva continutului;
    • perspectiva SEO, a optimizarii pentru motoarele de cautare;
    • perspectiva consecventei.

Neglijarea uneia dintre cele trei perspective in favoarea concentrarii pe un singur scop poate altereaza valoarea unui comunicat de presa. Astfel, daca este neglijat continutul in favoarea SEO-ului, iar textul final distribuit este doar un glosar de cuvinte cheie si link-uri, fara o valoare informationala palpabila, adica nu transmite nimic din mesajul companiei care il transmite, nu se adreseaza publicului tinta, ci doar motoarelor de cautare, este doar un alt articol SEO pe care nu-l va citi nimeni altcineva in afara de robotii motoarelor de cautare. Oricare dintre cele perspective este neglijata, intr-o campanie de comunicare prin comunicate de presa distribuite online, impactul mesajului transmis scade direct proportional cu cresterea dezechilibrului dintre cele trei perspective. Continutul trebuie sa se armonizeze cu optimizarea pentru motoarele de cautare, astfel incat textul final sa fie unul coerent, fara fortari gramaticale sau de sens doar de dragul introducerii unei forme exacte a cuvantului cheie. Daca fraza cheie care trebuie introdusa in text nu are articole sau prepozitii, formulati textul in asa fel incat introducerea cuvantului sau frazei cheie sa nu altereze integritatea gramaticala a textului. Sa vedem un exemplu:

    • Fortat: Redactarea comunicate presa necesita atentie (…)
    • Corect: Redactarea comunicatelor de presa necesita atentie (…)

Din punct de vedere SEO prima varianta poate fi cea recomandata deoarece sintagma „comunicate presa” este cea folosita de utilizatori in cautari, dar din punctul de vedere al continutului, textul isi pierde orice fel de valoare si pertinenta in momentul in care apare o astfel de exprimare fortata. In ceea ce priveste consecventa si relevanta comunicarii, trebuie elaborat un plan clar pe toata durata desfasurarii campaniei de comunicare si de optimizare externa. Doar cu un plan editorial clar, cu subiecte distribuite succesiv, care se completeaza si sunt relevante pentru publicul tinta comunicatele de presa transmise in mediul online vor beneficia de un impact benefic pentru compania pe care o reprezinta.