Comunicatul de presa si reputatia in fata clientului potential

Fiecare asteapta rezultate imediate odata ce a redactat si a distribuit un comunicat de presa sau a incheiat o campanie de comunicare. Daca rezultatele intarzie sa apara in orele sau cel mult in zilele de dupa distributie ar putea sa considere ca este o unealta ineficienta. Realitatea este insa cu totul alta. Chiar daca rezultatele directe nu vin imediat comunicatul de presa, ca orice alt tip de continut distribuit online ramane intr-o stare latenta pana cand intervine pentru a confirma autoritatea unei companii in domeniul sau de activitate. Majoritatea se concentreaza pe valoarea SEO, pe optimizarea comunicatului transmis prin introducerea de link-uri interne pe cuvintele cheie importante cu scopul de a atrage atentia motoarelor de cautare. In primul rand, un astfel de material trebuie sa se adreseze clientilor potentiali, publicului tinta al companiei care il transmite. Motoarele de cautare vor indexa oricum continutul cu valoare informationala pentru cautarile pe care le inregistreaza. Un comunicat de presa distribuit online actioneaza la momentul potrivit pentru companie. In momentul in care un client potential care, tentat de oferta de produse sau servicii prezentata pe site, datorita continutului prezentat, viziune, valori, portofoliu, cauta sa vada ce „spune internetul” despre compania cu care intentioneaza sa colaboreze. In cautarile sale va ajunge, cu siguranta, si la comunicatele de presa publicate pe site-urile specializate. Daca temele abordate in aceste materiale au fost alese cu atentie, astfel incat sa scoata in evidenta expertiza companiei in domeniul de activitate, gradul de incredere al clientului potential creste, iar oportunitatea unei colaborari se apropie de certitudine. O serie de comunicate de presa actioneaza in beneficiul companiei exact in momentele cheie, momentele in care clientul are nevoie de argumente care sa-i influenteze decizia de cumparare sau de colaborare. Chiar daca rezultatele imediate nu sunt miraculoase, pe termen lung, orice tip de continut strategic publicat online, fie pe surse interne sau externe va face proba eficientei sale din perspectiva constructiei credibilitatii si expertizei companiei in fata clientului potential.